loading...
هوشمندانه زندگی کنید
مهدیه بازدید : 50 دوشنبه 08 دی 1399 نظرات (0)

چرا برای منزل خود باید از قفل های دیجیتال استفاده کنید؟

در این مقاله به بررسی نقش قفل های دیجیتال در منازل مسکونی و مزایای آن می‌پردازیم.
منازل مسکونی یکی از مهم‌ترین محل‌ها برای افراد است تا در آن به آرامش رسیده و خستگی یک روز سخت کاری را از تن خارج کنند.

بنابراین داشتن محیطی امن و آرام در منزل نیاز هر فرد است تا دیگر نگرانی از بابت ورود افراد غریبه نداشته باشند.

امنیت

ایجاد آرامش در منزل با رعایت نکاتی در زمان ساخت آن و همچنین مسکوت نگه داشتن محیط به راحتی به دست می‌آید، اما آیا امنیت نیز به این آسانی در دسترس ساکنین خانه خواهد بود؟

برای داشتن خانه‌ای امن چه راه‌کارهایی وجود دارد؟ چطور می‌توان در زمان سفر و یا نیمه‌های شب به هنگام خواب از ورود بدون اجازه افراد غریبه به منزل جلوگیری نمود؟ بله درست حدس زدید! بهترین ایده استفاده از قفل درب ایمن و قدرتمند است.

همان‌طور که می‌دانید بشر از گذشته تا به امروز از قفل های متنوعی برای درب ورودی خانه خود استفاده نموده و همواره در پی یافتن راهی برای افزایش ایمنی این قفل ها بوده است.

امروزه قفل های دیجیتال به دلیل ایجاد امنیت بالا و استفاده راحت جایگاه ویژه‌ای میان مردم به دست آورده‌اند.

قفل دیجیتال در کنار ایجاد امنیت قابلیت‌ها و امکانات بسیاری در اختیار کاربران می‌گذارد و این امر راحتی و آسایش را برای افراد به دنبال خواهد داشت.
برای آشنایی با قفل های دیجیتال با ما همراه باشید!

 

قفل دیجیتال چیست؟

برای درک بهتر ابتدا پیش‌درآمدی در رابطه با قفل های دیجیتال و نحوه عملکرد آن‌ها را در ادامه مطالعه نمایید:
قفل دیجیتال به گروهی از قفل ها گفته می‌شود که دسترسی کاربر را از طریق پردازش اطلاعات به صورت دیجیتال میسر می‌کنند.
در طول سال‌های اخیر صنعت قفل‌سازی تغییرات گسترده‌ای را به چشم دیده است و امروز دو گروه از قفل ها پرفروش‌ترین‌های بازار به شما می‌آیند.

این قفل ها به دو دسته سنتی یا معمولی و قفل های مدرن یا دیجیتال تقسیم می‌شوند. قفل های سنتی همان قفل‌هایی هستند که کاربر با استفاده از کلید فلزی و به صورت مکانیکی به آن دسترسی پیدا می‌کند؛

اما قفل های مدرن یا دیجیتال روش‌های دسترسی متنوع‌تری را در اختیار کاربر می‌گذارند. این قفل ها معمولا از طریق شناسایی یک یا چند شناسه بیومتریک منحصر به فرد کاربر امکان دسترسی را برای او فراهم می‌کنند.

 

قفل های دیجیتال بر چه اساسی عمل می‌کنند؟

قفل های دیجیتال دارای مدل های مختلفی هستند که بر اساس نحوه عملکردشان دسته‌بندی می‌شوند.

در ادامه به شناسایی انواع قفل دیجیتال می‌پردازیم.
قفل های بیومتریک
این گروه از دستگیره های دیجیتال با تبدیل شاخصه بیومتریک اشخاص به داده‌های دیجیتال، فرد را شناسایی کرده و به او امکان دسترسی می‌دهد.

در واقع بیومتریک راهی برای سنجش خصوصیات جسمی فرد به جهت تأیید هویت آن‌ها است. این خصوصیات می‌تواند شامل ویژگی‌های فیزیولوژیکی مانند اثر انگشت، عنبیه چشم، کف دست، تشخیص صدا و موارد دیگر باشد.

از پر کابردترین انواع قفل های دیجیتال می‌توان به قفل های اثر انگشتی اشاره کرد.

همان‌طور که ذکر کردیم فناوری تشخیص چهره، تشخیص صدا، اسکن قرنیه و اسکن دست نیز از جمله این شناسه‌های بیومتریک است که در قفل های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

قفل های پسوردی

احراز هویت افراد با استفاده از رمز یکی از روش‌های جدید در دنیای امروز است که به جهت برقراری امنیت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قفل های پسوردی اولین سیستم‌هایی هستند که به فناوری تشخیص کاربر با رمز مجهز شدند.
فقل پسوردی، به قفل های دیجیتالی گفته می‌شود که دارای صفحه کلید بوده و دسترسی کاربران را از طریق ورود رمز مخصوص میسر می‌کنند.

این دستگیره ها امنیت خانه و محل کار را تا حد زیادی تامین می‌کنند زیرا تنها افرادی قادر به ورود هستند که از رمز اطلاع داشته باشند.

نحوه عملکرد قفل دیجیتالی رمزی به این صورت است که فرد با وارد نمودن پسورد از قبل تعیین شده، هویت خود را به قفل می‌شناساند و در نهایت مجوز عبور را دریافت می‌کند.

 

قفل های کارتی

قفل های کارتی یا همان قفل کارتی هتلی دسته ای از قفل های دیجیتال هستند که کارت مغناطیسی مخصوص به خود را شناسایی کرده و به کاربر اجازه ورود و دسترسی می‌دهند.

این نوع قفل ها با توجه به تنوع انواع کارت های مغناطیسی و فناوری که پشتیبانی می‌کنند، شناخته می‌شوند و معمولا در هتل‌ها و یا مناطق پرتردد که کاربران قفل مدام تغییر می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

قفل های آنلاین

این دسته از قفل های دیجیتال به کاربر اجازه می‌دهند تا از طریق تلفن هوشمند خود (یا هر وسیله‌ای که بتوان نرم‌افزار مخصوص قفل مورد نظر را نصب کرد.) از امکانات دستگیره آنلاین استفاده کنند و از همان طریق قفل را باز کنند.

این مدل قفل های دیجیتال نیازمند اتصال قفل و تلفن کاربر به اینترنت برای برقراری دسترسی می‌باشند.

دسترسی به اینترنت این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورد که از راه دور و تنها به کمک تلفن همراه خود به دستگیره درب نظارت داشته و به راحتی آن را کنترل کنند.

به طور کلی، دستگیره هوشمند آنلاین دارای قابلیت دوگانه است و هدف از تولید آن‌ها تنها راحتی و افزایش امنیت کاربران می‌باشد.

 

قفل های ترکیبی

قفل های دیجیتالی هستند که از چند فناوری برای تشخیص هویت کاربر استفاده می‌کنند و پس از آن اجازه دسترسی به قفل را می‌دهند.

این دستگیره ها برای امنیت بیشتر به هنگام دسترسی دو شناسه از کاربر درخواست می‌کنند. به عنوان مثال رمز و اثر انگشت فرد هر دو با هم برای اجازه ورود مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دیگر ویژگی قفل های دیجیتالی ترکیبی امکان استفاده از روش‌های متنوع برای دسترسی به قفل می‌باشد.

این قابلیت به کاربر کمک می‌کند تا در زمانی که به هر دلیلی نتوانست از یک روش برای ورود استفاده کند، با استفاده از روش جایگزین دسترسی داشته باشد.

 

کدام دسته از قفل های دیجیتال مناسب منزل من است؟

هر یک از قفل های دیجیتالی که در بالا معرفی نمودیم قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختص به خود را دارند که آشنایی با آن‌ها در انتخاب قفل مناسب برای هر شخص بسیار موثر است.

 

قیمت

– اگر قیمت قفل دیجیتال مقرون به صرفه بودن آن در درجه اول اهمیت شما است، بهترین انتخاب قفل های کارتی خواهند بود.

دستگیره کارتی به علت ساده بودن تکنولوژی آن پایین‌ترین قیمت را در خانواده قفل های دیجیتال دارد.

نکته‌ای که باید در این مورد بدانید این است که شما با خرید قفل دیجیتال کارتی امنیت درب ورودی خود را بالا می‌برید اما همچنان برای ورود به منزل نیازمند به همراه داشتن یک کلید فیزیکی هستید.

 

فراموش کار

– در صورتی که آدم فراموش‌کاری هستید و اغلب کلید خود را گم می‌کنید، به شما توصیه می‌شود از قفل های دیجیتال که با رمز یا شناسه بیومتریک باز می‌شوند؛ استفاده کنید.

این قفل ها شما را از حمل هر نوع کلیدی بی‌نیاز می‌کنند و کلید ورود به منزلتان شاخصه‌ای منحصر به فرد از شما یا رمزی است که در خاطر می‌سپارید.

 

اهمیت به منزل

– برخی افراد به امنیت محل زندگی خود بسیار اهمیت می‌دهند و مدام نگران فاش شدن رمز ورود قفل درب می‌باشند.

اگر شما نیز در گروه این افراد قرار دارید، توصیه ما فقط استفاده از قفل های بیومتریک است.

اثر انگشت یکی از منحصر به فرد‌ترین شناسه‌های بیومتریک هر شخص است و بیشترین استفاده را در صنعت قفل های دیجیتال دارد. این ویژگی امنیت بسیار زیادی برای منزل و یا محل کارتان فراهم خواهد آورد و نگرانی شما را از بابت ورود بدون اجازه افراد مرتفع خواهد ساخت.

 

همیشه در سفر

– اگر بسیار سفر می‌کنید و در زمان سفر نیاز دارید که به شخص یا اشخاص مورد اطمینان خود دسترسی محدودی برای ورود به محل کار و یا منزلتان بدهید انتخاب قفل های آنلاین کاملا هوشمندانه خواهد بود.

قفل دیجیتال آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که از هر نقطه‌ای در جهان به کمک تلفن همراه هوشمند خود به قفل دسترسی پیدا کنید.

نصب نرم‌افزار مخصوص قفل دیجیتال گستره‌ای از امکانات را در مقابل شما قرار خواهد داد که تنها با لمس صفحه تلفن خود در دسترستان قرار می‌گیرد.

دیگر ویژگی جذاب دستگیره های آنلاین امکان کنترل و نظارت بر عبور و مرور افراد و تهیه گزارش از رفت و آمدها است. این قابلیت مدیریت سریع و دقیقی برای شما به همراه خواهد داشت.

 

قابلیت ویژه قفل ها

قفل های دیجیتال ترکیبی مناسب خانواده‌هایی است که در آن اختلاف سلیقه برای روش دسترسی به قفل وجود دارد، مناسب است.

این قفل ها به شما این امکان را می‌دهد که اگر نتوانستید از یک روش برای ورود استفاده کنید، روش جایگزینی برای این امر داشته باشید.

به عنوان مثال انگشت شما در سانحه‌ای دچار بریدگی می‌شود و اسکنر اثر انگشت قفل قادر به شناسایی هویت شما نمی‌باشد.

در این شرایط می‌توان از روش جایگزین مانند وارد کردن رمز ورود برای دسترسی استفاده نمود.

حال که درک بهتری در رابطه با قفل های دیجیتال و کاربردهای آن به دست آوردید، می‌توانید هوشمندانه‌تر به انتخاب قفل مورد نظر برای منازل مسکونی و یا محل کارتان بپردازید.

 

منبع:

https://www.khabgahyar.com/blog/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%9F

 

مهدیه بازدید : 164 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

ایتنا - فناوری امروزه در میان چهارمین انقلاب صنعتی از هر زمان دیگر سریع تر در حال پیشرفت است. شرکت‌ها و افرادی که خود را با این تغییرات سریع وفق نمی‌دهند از قافله فناوری‌های نوین و بزرگ عقب می‌مانند.

پایگاه اینترنتی «میت دولوپر» در گزارشی به تشریح چند دستاورد جدید در عرصه فناوری در سال ۲۰۲۰ پرداخت که به این شرح است:

برای اطلاعات بیشتر درباره ی قفل های دیجیتال  به سایت YUCCAHQ.COM مراجعه کنید.

۱- فراگیری ماشینی، هوش مصنوعی را شکل می‌دهد
فراگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ برای ایجاد و توانمند سازی عملیات حرفه ای کسب و کار، به سیستم کسب و کار وارد شد.چین، آمریکا را در فضای هوش مصنوعی پشت سر گذاشت و به عنوان یک مبتکر در پیشرفت‌ها و کاربردها بالا رفت.

پیشرفت‌ها در نوآوری و آموزش الگوریتم برای یادگیری ماشینی به ابداع هوش مصنوعی جدید و توسعه یافته‌تری منجر شد.

چین سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار درخواست ثبت اختراع هوش مصنوعی را ثبت کرده است.کارشناسان با بیان اینکه چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ رهبر جهان در زمینه هوش مصنوعی شود تاکید دارند آمریکا و چین در حال تسلط بر فناوری‌های پیشرفته جهان از نسل پنجم اینترنت تا رایانه‌های کوانتومی و هوش مصنوعی هستند.

۲- رشد اینترنت 
اصرار برای اتصال سریع‌تر و سریع‌تر به اینترنت باعث می شود که این نوآوری روز به روز پیشرفت کند. در سال ۲۰۲۰، اینترنت نسل پنجم، قابلیت دانلود و آپلود فوق سریع به همراه ارتباط پایدارتر را به ما  داد. اینترنت نسل پنجم، نوعی شبکه جدید بر بستر نوآوری روز است که نه تنها پهنای باند تلفن های همراه امروزی را افزایش می‌دهد، بلکه شبکه های تلفن همراه را نیز به طرز شگفت انگیزی گسترش می‌دهد و صنایع جدیدی را وارد زندگی روزمره انسانی می‌کند.

در کل اینترنت نسل پنجم طیف گسترده‌ای از خدمات را به یکدیگر متصل می‌کند که می توان از کوچکترین موارد تا آموزش و پرورش، حمل و نقل و... نام برد.

در حالی که اینترنت نسل پنجم برای بار اول در سال ۲۰۱۹ ارائه شد اما  قیمت بالا و انحصار خدمات به شهرهای بزرگ، باعث محدودیت در کارکرد این فناوری شد اما در سال ۲۰۲۰ شاهد پوشش گسترده تر این اینترنت بودیم.

همچنین در سال ۲۰۲۰، چینی ها نخستین ماهواره ارتباطی ۶G را راهی فضا کردند و بار دیگر نشان دادند می‌خواهند پیشتاز حوزه فناوری باشند.پیش‌بینی می‌شود این فناوری با سرعت ۱۰۰برابری نسبت به ۵G انتقال اطلاعات را امکان پذیر می‌کند. با ارسال این ماهواره ارتباطی به فضا می‌توان انتظار داشت که دهه آینده، زمان استفاده از این شبکه ارتباطی باشد.

۳- محاسبه کوانتومی 
رایانش کوانتومی، که هنوز هم نوآوری در حال رشد است ، یکی از جذاب ترین مواردی است که تحلیلگران ، مشاغل و دولت‌ها در قرن حاضر بر روی آن کار کرده اند. مسابقه به سمت دستیابی به اولین رایانه کوانتومی کاملاً مفید و کاملاً کارآمد (که فوق العاده رایانه نامیده می شود) در جریان است. توانایی دستیابی به برتری ابررایانه در سال ۲۰۲۰ محقق شد. کشور چین مدعی شد با دستیابی به یک نوع جدید از رایانه کوانتومی که توسط گروهی از محققان چندین موسسه تحقیقاتی این کشور ابداع شده، به «برتری کوانتومی» دست یافته است.

برتری کوانتومی زمانی حاصل می‌شود که یک رایانه کوانتومی بتواند بهترین عملکرد یک ابررایانه را تنها در یک کار داشته باشد. سال گذشته رایانه کوانتومی گوگل، اولین رایانه‌ای بود که به برتری کوانتومی دست یافت؛ این کامپیوتر محاسبات را در عرض چند دقیقه انجام می دهد.

بر خلاف رایانه Sycamore گوگل که از مواد ابررسانا برای مدیریت کیوبیت ها - بیت های اطلاعات کوانتومی - استفاده می کرد، این رایانه جدید چینی که  «جیژانگ» (Jiuzhang )نام دارد، مبتنی بر فوتون است و از نور برای جابجایی و ذخیره بیت های کوانتوم استفاده می‌کند.

۵- خانه‌های هوشمند

فناوری هوشمند بیشتر و بیشتر در حال ادغام شدن با زندگی ما هستند. خانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تنوع زیادی در دسته‌بندی کالاهای خانگی برای خانه های هوشمند وجود دارد بنابراین می‌توانید همه‌چیز را از چراغ و دما گرفته تا قفل و امنیت در خانه را کنترل کنید.

در سال ۲۰۲۰ شاهد ورود برترین دستگاه‌ها یرای خانه های هوشمند بودیم که از آن جمله می توانیم به بلندگو بلوتوثی اشاره کنیم که توسط الکسا دستیار صوتی مفید آمازون ساخته شده است.

الکسا با تعدادی دستگاه خانگی هوشمند به طور مستقیم کار می‌کند، همچنین برای کنترل تعداد زیادی وسایل برخی از«دستورالعمل‌ها» را می‌توانید خودتان ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از الکسا برای کنترل بسیاری از وسایل خانه با صدای خود استفاده کنید. اگر صحبت کردن را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید اشیا را با فشار دادن دکمه‌ها کنترل کنید Logitech Harmony Elite یک کنترل از راه دور مناسب است و قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌های بلوتوثی ، Wi-Fi ، Zigbee ، Z-Wave یا مادون‌قرمز را دارد.

 

منبع:

https:/www.itna.ir/news/63515/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0

مهدیه بازدید : 46 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

قفل های کارتی، قفل هایی هستند که توسط کارت باز می شوند.امروزه بیشتر هتل ها، مجهز به سیستم قفل های هوشمند هستند. در حال حاضر بهترین گزینه برای هتل ها از بین قفل های هوشمند، قفل های کارتی هستند.استفاده از قفل های کارتی در هتل ها، ضریب امنیت را بالا برده و رفاه گردشگران و مسافران را تامین می کند.

نصب این قفل ها برای مدیران و مسئولین هتل نیز بسیار مناسب است. توسط قفل های کارتی هتلی، می توان زمان ورود شخص و همچنین خدمه را ثبت کرد و حتی می توان آن را به میزان پرداختی مسافر، شارژ کرد. قفل های هتلی دارای کارت مخصوصی هستند که نزد مدیریت می باشد و می توان در صورت ضرورت، قفل تمامی اتاق ها را باز کرد.

در صورت مفقود شدن کارت ، این امکان وجود دارد که در کمترین زمان ، کارت دیگری صادر شود. البته این کار توسط مسئولین صورت می گیرد و کارت قبلی باطل شده و کارت جدید صادر می شود.

نحوه ی کارکرد قفل های کارتی براساس خاصیت مغناطیسی می باشد. کارت ها دارای یک لایه ی آهن ربایی هستند که اطلاعات کاربر بر روی آن ذخیره می شود. وقتی که اطلاعات نوار آهن ربایی خوانده شده، قفل باز می شود.اطلاعاتی که بر روی کارت ها ذخیره می شود، معمولاً شامل: تعداد اتاق، تاریخ اقامت، شماره اتاق و… ، هستند.

قفل الکترونیکی هتلی، دارای چندین کارت با کاربری های متفاوت هستند؛ از جمله: کارت مهمان، کارت مستر، کارت گزارشگیری، کارت خانه داری، کارت ری ست، کارت زمان، و …..

اساس کار قفل های کارتی

اساس کارکرد این قفل ها از سه بخش تشکیل می شود:

  1. بخش نرم افزاری
  2. بخش مکانیکی
  3. بخش الکترونیکی

بخش مکانیکیِ قفل همان مغزی داخل قفل است که بر روی درب نصب می شود.

بخش الکترونیکی، شامل بُردی است که وظیفه ی پردازش اطلاعات ورودی و همچنین صدور فرمان به مغزی قفل را دارد.

بردهای موجود در بازار، سه دسته کارت و قفل را ایجاد می کنند:

  • IC-قفل هتلی تماسی
  • RFID-قفل هتلی

نیازی به کشیدن کارت نیست و با استفاده از فرکانس های رادیویی، کار می کند.

قفل هایی که با موبایل کار می کنند. NFC

 

https:/yucca.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C/

مهدیه بازدید : 42 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)

آیا قفل‌های الکترونیکی امن هستند؟

 

این روزها هر صنعت و هر جنبه ای از زندگی ​​ تحت تأثیر فناوری است و تمام کارهای کوچک و بزرگ با استفاده از تکنولوژی انجام میشود، فناوری هم اکنون به جایی رسیده است که شخص برای جابجایی و خارج شدن از خانه خود و قفل کردن درب خانه از آن استفاده می کند. تا همین چندی پیش، افراد تنها از قفل های  مکانیکی استفاده میکردند، اما امروزه، فناوری قفل ها را تغییر داده است. در زیر برخی از جدیدترین انواع قفل درب الکترونیکی آورده شده است:

  • قفل درب بیومتریک: قفل هایی که اثر انگشت کاربر را به منظور مجاز بودن ورود آنها اسکن می کنند.
  • قفل های  هوشمند: این قفل ها از اتصال Wi-Fi یا Bluetooth استفاده می کنند تا به کاربران امکان می دهد قفل های درب خود را از طریق تلفن های هوشمند خود کنترل کنند.
  • قفل های رمزی: قفل های رمزی کاربران را برای وارد کردن کدها به منظور باز کردن آنها می طلبد.

آیا قفل های درب الکترونیکی ایمن هستند؟

همانطور که گفتیم این روزها فناوری باعث بوجود آمدن تغیرات زیادی در ظاهر و حتی کاربردهای قفل ها شده است حال سوال اینجاست که آیا این تغییر خوب است یا بد؟ آیا درهای قفل الکترونیکی در واقع بی خطر هستند؟و ایمن هستند؟

درست است که محافظت از قفل های درب در برابر سارقان حرفه ای و با تجربه کار دشواری است، اما با این وجود استفاده از قفلی ایمن میتواند خانه و محل زندگی را در برابر سارقان زیادی محافظت نماید.

به این دلیل که امروزه اکثر سارقان از نحوه سرقت قفل های مکانیکی اطلاع دارند، استفاده کردن از قفل های دیجیتالی میتواند کار را برای آنها سخت کند، استفاده از قفل های قدیمی میتواند خسارت های بی سابقه ای را به بار بیاورد، اما استفاده از قفل هایی که قابل کنترل با استفاده از اثر انگشت، وای فای یا بلوتوث هستند بسیار ایمن تر است. و حتی در صورت قطع شدن برق هم سیستم شان از کار نخواهد افتاد. اما قفل های مکانیکی را میتوان تنها با استفاده از یک گیره کاغذ باز کرد.

یکی دیگر از خطرات باز کردن درب با وراد کردن ضربه و از کار انداختن قفل است، در صورتی که از قفل های ایمن استفاده میکنید دیگر لازم نیست که نگران این مورد باشید زیرا این قفل های درب الکترونیکی میتوانند این خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

مهدیه بازدید : 149 دوشنبه 01 دی 1399 نظرات (0)

یک توضیح مختصر در مورد قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال سیستمی جدید و ایمن برای حفظ امنیت منزل و محیط کار شما است. شما می توانید کلیدهای سنتی را کلا دور بیاندازید و  این قفل های دیجیتال کارا را جایگزین کنید. وقتی که قفل های دیجیتال روی درب ها نصب میکنید با نزدیک شدن به محل می توانید از راه دور درب ها را باز و بسته کنید و حتی از باز و بسته بودن آنها هم باخبر شوید.  برای باز کردن این قفل ها می توانید از رمز یا کد هم استفاده کنید.

برای همه ی مدل های قفل های دیجیتال ، شما به  سیستمی نیاز دارید تا به کمک آن بتوانید وارد محل شوید . کلیدها هیچوقت ایمن نیتسند و همیشه مایه دردسر هستند زیرا ممکن است آنها را گم کنید و هم چنین زمان زیادی را صرف باز کردن در کنید .

سیستم قفل های دیجیتال چیزی به نام فعال کننده دارند که قفل را در جای خود قرار می دهد تا در باز شود. شما فقط باید فعال کننده این قفل ها را به کار بیندازید تا درب خانه یا محل کارتان باز شود.

مزایا و معایب قفل های دیجیتال در یک نگاه

همه ی روش های باز کردن درب ها دارای مزایا و معایبی  هستند. کلیدها یا کارت ها می توانند به راحتی آسیب ببینند و گم بشوند و یا آنها را در جایی جا بگذارید . علاوه بر این به خاطر آوردن کدهای عددی هم می تواند سختی های خودش را داشته باشد خصوصا اگر مجبور باشید مدام آن را عوض می کنید.

ما کار کردن با قفل های دیجیتال را خیلی راحت یاد می گیریم. علاوه بر این  شما باید تعویض باتری در این قفل ها را فراموش نکنید چون ممکن است تمام شدن شارژ باتری ها شما را دچار دردسر کند .

سیستم های اتوماتیک به شما  این اطمینان را می دهند که هیچ زمانی نیاز ندارید به زور وارد منزل یا محل کارتان بشوید. و شما می توانید حتی با کیلومرتها فاصله از خانه یا محل کارتان و  از هر جایی که هستید درب را باز کنید.

 
مهدیه بازدید : 131 دوشنبه 01 دی 1399 نظرات (0)

سفری بی دغدغه با قفل الکترونیکی درب

آیا تا به حال به محض اینکه از خانه بیرون رفتید تا به مسافرت بروید ،این سوالات را از خودتان پرسیده اید؟

سفری بی دغدغه را با قفل الکترونیکی درب تجربه کنید…

  • آیا درب خانه را بسته ام؟
  • آیا پنجره های خانه بسته اند؟
  • آیا چراغ ها را خاموش کرده ام؟
  • آیا زیر گاز را خاموش کرده ام؟

 

این سوالات همه مورادی هستند که میتوانند شیرینی یک گردش یا سفر دلنشین را به کام ما تلخ کنند. و لذت آن را از بین ببرند. اما میتوانیم با استفاده از تجهیزات هوشمند در خانه این نگرانی ها را به حداقل برسانیم. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

با استفاده از تجهیزات هوشمند مانند قفل الکترونیکی میتوانید با تنها متصل کردن آنها به تلفن همراهتان از هر جایی امنیت قفل های درب و پنجره و… را تامین کنید، با اینکار حداقل خیالتان از این بابت راحت خواهد بود که در خانه شما امنیت برقرار است و از مسافرت و گردش بیرون منزلتان لذت ببرید و با قفل های الکترونیکی امنیت منازل خود را تضمین کنید.

ممکن است دور از خانه باشید اما، از هر جایی میتوانید، امنیت وسایل خانه را بررسی کنید، با نصب دوربین های امنیتی، هر لحظه ای همه چیز تحت نظر شما خواهد بود.

با استفاده از تکنولوژی روشنایی هوشمند میتوانید چراغ های خانه را از راه دور روشن و خاموش کنید، تا اگر سارقان خانه شما را برای برای سرقت تحت نظر قرار داده اند، با روشن و خاموش شدن چراغ های خانه این احساس را پیدا کنند که فردی در خانه حضور دارد و از سرقت از آن چشم پوشی کنند.

با نصب این سیستم به نظر میرسد که شما همیشه در خانه هستید، حتی اگر برای چند ماه دور از خانه باشید.

با استفاده از سیستم آبیاری گیاهان هوشمند، حتی اگر از خانه دور هم باشید، خیالتان از بابت گلدان ها، باغچه و گیاهانتان راحت خواهد بود، گیاهان شما به صورت هوشمند در زمان های معینی آبیاری میشوند، و دیگر نیازی نیست که کلید خانه را به همسایه ها و… بسپارید تا از آنها مراقبت کنند.

اگر زمانی که در مسافرت هستید، نیاز بود چیزی از خانه به کسی بدهید یا به وسیله ای احتیاج داشتید، میتوانید از راه دور یک کلید مجازی برای یکی از آشنایان قابل اعتمادتان تعریف کنید تا بتواند وارد خانه شود و پس از باز کردن قفل های الکترونیکی منازل پس از خروج شخص، کلید مجازی را باطل کنید.

با استفاده از این تکنولوژی ها میتوانید مسافرتی بدون دغدغه داشته باشید و خیالتان از بابت وسایل خانه راحت باشد، و بدانید خانه و وسایل آن همواره در امنیت قرار دارند و میتوانید از راه دور انها را کنترل کنید.

با قفل های هوشمند و دیگر تجهیزات سفری امن را تجربه کنید.

منبع:

https:/ddlock.net/%d8%b3%d9%81%d8%b1%db%8c-%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%ba%d8%af%d8%ba%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8/

مهدیه بازدید : 44 دوشنبه 01 دی 1399 نظرات (0)

 

قفل تشخیص چهره

در روزهای اخیر پیشرفت تکنولوژی رشد چشم گیری داشته است و روز به روز فعالان در حوزه های مختلف در حال گسترش فناوری های مختلف هستند.

استفاده از محصولات هوشمند و هوشمند سازی خانه ها یکی از آنها است که با پیشرفت روز افزون توانسته راحتی کاربران را فراهم کرده و امنیت آنها را تا حد بسیار زیادی تامین نماید.

یکی از تجهیزات هوشمند سازی خانه قفل دیجیتال است، استفاده از این قفل  در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

این قفل ها در مدل های مختلفی عرضه میشوند. به انواع آنها میتوان به قفل اثر انگشت، رمزی، تشخیص چهرهو هوشمند اشاره داشت.

اما یکی از جالب ترین انواع این قفل ها، قفل تشخیص چهره است. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا در مورد این تکنولوژی شگفت انگیز بیشتر بدانیم.

فناوری شناسایی چهره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

تشخیص چهره یک فناوری بیومتریکاست که با استفاده از تجزیه و تحلیل الگوهایی که از صورت یک فرد به دست می آورد، قادر است افراد را از یک دیگر تشخیص دهد و آن ها را شناسایی نماید و بتواند هویت افراد را تایید کند.

در سال های اخیر از فناوری تشخیص چهره در بسیاری از زمینه های استفاده شده است مانند استفاده از این فناوری برای بازگشایی قفل صفحه گوشی های هوشمند تا کاربردهای بسیار مهم امنیتی در سازمان های مختلف. قابلیت استفاده در اهداف و زمینه های مختلف باعث شده که فناوری تشخیص چهره طیف وسیعی از کاربردها را داشته باشد و محبوبیت خاصی در بین سازمان ها، شرکت های مختلف و… بیاید.

 

فناوری تشخیص چهره در برابر سایر تکنیک های بیومتریک قدیمی که جود داشتند دارای مزیت های فراوانی است. این فناوری نیاز به تماس مستقیم با فرد ندارد،

از فاصله دور و بدون نیاز به عوامل انسانی برای شناسایی نیز کاربرد دارد.

هم چنین این فناوری قادر است ردیابی افراد بر اساس زمان و حضوشان در مکان خاصی را انجام دهد. با توجه به این که فناوری تشخیص چهره در برابر سایر روش های بیومتریک قدیمی، دارای فرآیندهای کمتری می باشد، به نسبت فناوری ارزانی به حساب می آید.

 

فناوری تشخیص چهره چگونه کار می کند؟

 

اول از همه باید به سیستم آموزش داده شود که یک چهره چیست تا بتواند آن را از سایر موجودیت های اطرافش تشخیص دهد. این کار با استفاده از یک سری تصاویر که به یک الگوریتم، که معمولا شبکه عصبی عمیق است، داده می شود، اتفاق می افتد.

پس از آن هربار که به این الگوریتم تصویر جدیدی ارائه می شود، با ارزیابی آن تخمین می زند که چهره مورد نظر در کجای تصویر قرار گرفته است.

در ابتدا ممکن است شبکه دچار اشتباه شود و تخمین های اشتباهی تحویل دهد، اما با تکرار این کار طی دفعات متوالی، الگوریتم ارتقا یافته و از طریق آموزش های قبلی می تواند عملیات تشخیص چهره را به درستی انجام دهد. این اولین قدم است.

در قدم بعدی باید به سیستم توانایی تشخیص داده شود.

برای انجام این کار روش های متعددی وجود دارد، اما معمولا از یک شبکه عصبی دومی استفاده می شود. در این روش، با استفاده از تصاویر به سیستم آموزش داده می شود که چگونه بتواند یک فرد را از دیگری تشخیص دهد.

برخی از الگوریتم ها نیز از صورت یک فرد به نوعی نقشه برداری نموده و به عنوان مثال برای انجام این کار فاصله بین چشم ها تا ابروها، فاصله بین دو چشم، فاصله بین بینی و هان و به طور کلی تمام فواصل بین اجزای یک صورت را اندازه گیری می نماید.

برخی الگوریتم های دیگر با استفاده از ویژگی های انتزاعی تر، نقشه یک چهره را ترسیم می کنند. در این روش، شبکه برای هر چهره یک وکتور ایجاد کرده که با استفاده از سلسله ای عدد، می تواند یک فرد را در میان افراد دیگر شناسایی کند.

 

در تصویربرداری زنده، سیستم این قابلیت را دارد که فیلم را به بخش های کوتاهی تقسیم کرده (فوتیج) و آن ها را در زمان واقعی (real time) پردازش کند.

در فیلم هایی که در نقاط شلوغی مانند ورودی یک استادیوم ورزشی گرفته می شود، سیستم در ابتدا چهره هر فرد را در یک فریم از فیلم شناسایی کرده و برای هر کدام یک وکتور جدا ایجاد می کند.

سپس از این وکتورهای ایجاد شده برای شناسایی فردی که از قبل به سیستم داده شده است استفاده کرده و آن را با هر کدام از وکتور های بدست آمده تطابق می دهد. هر کدام از چهره هایی که با ویژگی های چهره ی داده شده شباهت داشت، جمع آوری شده و بر اساس میزان شباهت رتبه بندی می شود.

 

به طور کلی فناوری تشخیص چهره با استفاده از اندازه گیری ده ها ویژگی قابل تشخیص در صورت افراد، می تواند آن ها را شناسایی کند و به طور کلی:

 

Facial-recognition-inArticle_620

 

فناوری تشخیص چهره در ابتدا با استفاده از هندسه یک صورت، یک “اثر صورت” (faceprint) برای هر فرد ایجاد می کند که همانند اثر انگشت منحصر به فرد است.

از این faceprint برای مقایسه با چهره افرادی که از قبل به سیستم داده شده است استفاده می شود و سیستم بر اساس بیشترین شباهت تصاویر را رتبه بندی می کند. صحت گزینه هایی که رتبه بندی شده اند در نهایت با تایید یک اپراتور انسانی مشخص می شوند.

 

در موارد امنیتی و پلیسی این تنها روشی نیست که می توان از فناوری تشخیص چهره استفاده کرد. در صورت لزوم پلیس می تواند از تصاویری که از فرد مظنون دارد استفاده کرده و با بارگزاری آن ها از دوربین های مدار بسته برای ردیابی و مشاهده کارهای او در صحنه جرم استفاده نماید.

 

دقت این فناوری تا چه میزان است؟

 

دقت سیستم های تشخیص چهره در سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته است.

بر طبق آزمون های مستقلی که توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (Nist) صورت گرفته، نشان داده شده است که دقت تخشیص شباهت با اطلاعات موجود در دیتابیس بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸  تا ۲۰ برابر افزایش داشته است.

همچنین درصد خطای سیستم های تشخیص چهره از ۴% به ۰.۲% رسیده است.

 

مزایای استفاده از فناوری تشخیص چهره

 

غیر از استفاده های روزمره، مانند باز کردن قفل گوشی های همراه هوشمند و…، فناوری تشخیص چهره دارای مزایای بسیار مهم دیگری نیز می باشد که به برخی موارد در ادامه اشاره می کنیم.

 

افزایش امنیت

 

یکی از مهم ترین مزایای فناوری تشخیص چهره افزایش امنتی می باشد. همان گونه که قبلا نیز به آن اشاره شد با استفاده از این فناوری می توان خلافکاران را به راحتی ردیابی کرد.

 

فرآیند پردازش سریع

 

به طور کلی فرآیند تشخیص چهره و شناسایی یک چهره در کمتر از یک ثانیه صورت می پذیرد و این امر برای سازمان ها و شرکت های مختلف بسیار کاربردی می باشد.

 

قابلیت ادغام با سایر نرم افزار های امنیتی

 

فناوری تشخیص چهره قابلیت ادغام با اکثر نرم افزارهای امنیتی را دارد و نیازی به صرف هزینه بیشتر برای ادغام آن نمی باشد. این امر یک مزیت کاربردی بزرگ برای شرکت ها و سازمان های مختلف می باشد.

 

اتوماسیون کردن فرآیند شناسایی

 

قبل از این ماموران امنیتی مجبور بودند به صورت شخصی فرآیند تشخیص هویت را انجام دهند که این امر زمان زیادی را می طلبید و هم چنین تا حدودی خطا در برخی موارد به همراه داشت. اما امروزه با استفاده از این فناوری، فرآیند تشخیص چهره روندی مشتقل دارد و زمان بسیار کوتاهی می طلبد و هم چنین درصد خطای بسیار کمی دارد.

 

موارد کاربرد فناوری تشخیص چهره

 

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، این فناوری کاربردهای وسیعی دارد. اما شاید بتوان گفت مرسوم ترین کاربرد این فناوری برای اهداف امنیتی و در مراجع قضایی می باشد. از این فناوری می توان در فرودگاه ها برای فرآیند تطبیق چهره و تصویر گذرنامه فرد استفاده کرد. به تازگی در برخی از کشورها همانند ژاپن از تشخیص چهره در خودپرداز بانک ها استفاده ی شود تا هویت شخص استفاده کننده از کارت بانکی را تایید نماید.

 

قفل تشخیص چهره

در روزهای اخیر پیشرفت تکنولوژی رشد چشم گیری داشته است و روز به روز فعالان در حوزه های مختلف در حال گسترش فناوری های مختلف هستند.

استفاده از محصولات هوشمند و هوشمند سازی خانه ها یکی از آنها است که با پیشرفت روز افزون توانسته راحتی کاربران را فراهم کرده و امنیت آنها را تا حد بسیار زیادی تامین نماید.

یکی از تجهیزات هوشمند سازی خانه قفل دیجیتال است، استفاده از این قفل  در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

این قفل ها در مدل های مختلفی عرضه میشوند. به انواع آنها میتوان به قفل اثر انگشت، رمزی، تشخیص چهره و هوشمند اشاره داشت.

اما یکی از جالب ترین انواع این قفل ها، قفل تشخیص چهره است. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا در مورد این تکنولوژی شگفت انگیز بیشتر بدانیم.

 

عملکرد قفل تشخیص چهره درب

در سال های اخیر تولید کنندگان قفل های درب و گوشی موبایل روی به استفاده از قفل تشخیص چهره در محصولات خود آورده اند، اما نحوه عملکرد این قفل ها به چه صورتی است؟

استفاده از قفل تشخیص چهره این امکتن را به صاحبانشان میدهد تا با معرفی چهره خود به این قفل ها، هر بار که جلوی دوربین قرار میگیرید در عرض چند ثانیه در صورت وجود چهره شما در دیتابیس قفل، چهره را شناسایی کند و درب را باز کند.

اما شاید این سوال برای شما به وجود بیابید که شاید فردی با در دست داشتن عکس شما یا ماکت ساخته شده از صورت شما قصد باز کردن درب را داشته باشد، آیا این کار انکان پذیر است؟ پاسخ شما خیر است. این قفل ها از تکنولوژی مادون قرمز برای شناسایی استفاده میکنند و کاملا میتوانید بین صورت واقعی و ماکت تفاوت قائل شوند.

این قفل ها هم کاملا ویژگی های سایر قفل ها را دارا هستند و در صورت مشاهده ورود غیر مجاز به منزل یا محل کار شما، میتوانند شما را در جریان قرار دهند.

 

منبع:

https:/amerandish.com/%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/#services

https:/yucca.ir/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87/

 

 

مهدیه بازدید : 143 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

 

مانند تمام دستگاه ها که هنگام استفاده از آنها باید نکاتی برای نگهداری از آنها را رعایت کرد. هنگام استفاده از قفل دیجیتال هم باید نکاتی برای استفاده از آنها بدانید تا با استفاده صحیح باعث افزایش عمر آنها شوید.

سلامت و امنیت قفل ها بسیار اهمیت دارد به این دلیل که قفل ها سد امنیتی خانه و محل کار شما در برابر تهدیدات خارجی هسنند. حتی اگر از قفل های پیشرفته هم استفاده میکنید باید آنها را به درستی استفاده کنید و به طور مداوم آنها را چک کنید تا در صورتی که مشکلی دارند آن را برطرف کنید.

طبق گفته اکثر سازندگان قفل ها عمر متوسط آنها حدود ۷ سال است و در صورت استفاده بیشتر از آنها ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوید. در ادامه این نوشته به برخی نکات برای افزایش عمر قفل های دیجیتال اشاره میکنیم.

تمیز کردن قفل ها

حتما باید قفل ها را هر چند وقت یک بار تمیز کنید، برای تمیز کردن آنها از پارچه مرطوب استفاده کنید، استفاده از برخی شوینده ها برای پاک کردن این دستگاه ها میتواند به آنها آسیب بزند. همچنین پاک کردن قفل ها علاوه بر افزایش عمرشان مزیت دیگری هم دارد. مثلا اگر از قفل های رمزی استفاده میکنید ممکن است پس از چند بار استفاده اثر انگشتتان روی قفل بماند و سارقان با استفاده از آن تشخیص دهند که رمز قفل شما چه چیزی است. برای همین هم هر چند وقت یک بار آنها را تمیز کنید.

استفاده از پیچ و لولای مناسب برای در و قفل ها

استفاده از پیچ های کوتاه و لولاهای ضعیف برای درب این امکان را برای سارقان فراهم میکند که به راحتی به خانه شما نفوذ کنند. همچنین استفاده از پیچ های غیر استاندارد باعث میشود که قفل روی در بسیار حرکت کند و به مرور زمان فرسوده شود.
روغن کاری قفل ها
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در استفاده از قفل های درب روغن کاری آنها است، طی زمان های مشخصی اقدام به روغن کاری زبانه ها و بخش های مکانیکی قفل ها نمایید.

 

منبع:

https:/yucca.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D9%82%D9%81%D9%84/

 
مهدیه بازدید : 71 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

اگر می خواهید برای منزل خود یک نگهبان ۲۴ ساعته داشته باشید بدون این که لازم باشد نگران چیزی باشید چشمی دیجیتال یک انتخاب هوشمندانه است. همه ما نگرانی های گاه و بی گاه و بی دلیل و با دلیل را از جهت امنیت منزلمان تجربه کرده ایم. مخصوصا زمانی که برای مدت طولانی در منزل نیستیم و نمی توانیم به خانه سر بزنیم یا اگر ناچاریم فرزندان یا سالمندان خود را در خانه تنها بگذاریم و نگران امنیت آنها هستیم.

همه این دلایل باعث می شود که لازم داشته باشیم که دائما محل زندگی یا کار خود را زیر نظر داشته باشیم و از تردد ها آگاه باشیم. پس چه چیز می تواند بهتر از این باشد که یک نگهبان دائمی تمام تردد ها را به اطلاع ما برساند و خیال ما را راحت کند.

چند نکته راجع به چشمی دیجیتال

  • چشمی دیجیتال را می‌توان روی انواع درب‌های معمولی و چوبی و ضد سرقت نصب کرد
  • پس از نصب چشمی دیجیتال، برخلاف چشمی های قدیمی که دید بسیار محدود و ناواضحی داشت فرد به‌راحتی و با وضوح کامل می‌تواند تصویر کسی را که پشت در است در نمایشگر LCD چشمی، مشاهده کند
  • سیستم چشمی دیجیتال به‌گونه‌ای طراحی‌شده که کاربر می‌تواند با فعال کردن گزینه ذخیره تصاویر، هرزمان که در خانه نباشد، تصویر یا تصاویر افرادی که پشت در ایستاده بودند یا تردد می‌کردند را ذخیره کند
  • می‌توانید از گزینه زنگ چشمی دیجیتال استفاده کنید و زنگ‌های متنوعی داشته باشید
  • امکان ثبت ساعت و تاریخ را برای شما فراهم کرده است
  • حس‌گرهای حرکتی چشمی دیجیتال شمارا از حضور طولانی یا تردد فرد حتی بدون زنگ زدن باخبر می‌کند

 

منبع:

https://digidl.net/doorbells/?utm_source=G_Ads&utm_medium=Google&utm_campaign=Google%E2%80%93G_Ads_doorbell%E2%80%932020-12-10&utm_content=G_Ads&gclid=CjwKCAiAt9z-BRBCEiwA_bWv-GQ89MyVD4y5uEUvU7-QEPRyzezn36H_nh4GDzEvzvr-mRkoQ4CHMBoCrHwQAvD_BwE

مهدیه بازدید : 41 یکشنبه 23 آذر 1399 نظرات (0)

درب ضد سرقت یکی از انواع درهای امنیتی

 

درب ضد سرقت یکی از انواع درهای امنیتی است که برای جلوگیری از ورود سارقان و همچنین امنیت محل زندگی یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از درب ضد سرقت بیشتر به عنوان ورودی ساختمان‌های مسکونی یا تجاری و مراکز مهم دولتی نظیر بانک‌ها استفاده می‌شود.

حتی در برخی از موارد برای امنیت بیشتر از پنجره‌های ضد سرقت نیز استفاده می‌شود.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده‌ی درب های ضد سرقت عبارتند از:قفل ضد سرقت لولا، زنجیر در و چشمی دیجیتال

از مهمترین اجزای تشکیل دهنده ی در ضد سرقت دستگیره درب ضد سرقت است که معمولا هوشمند بوده و از محبوبیت بالایی برخوردارند.

برای باز کردن قفل‌های هوشمند باید از کلید هوشمند مخصوص آنها استفاده کرد.

همچنین به راحتی می‌توان با تلفن همراه، قفل هوشمند درب ضد سرقت را کنترل کنید. زیرا که اگر کسی اقدام به باز کردن در نماید،آلارم در به صدا در آمده و شما را مطلع می‌سازد.

لولاهای درهای ضد سرقت را معمولا طوری طراحی می‌کنند که کاملا از دید پنهان است تا سارقان نتوانند با اهرم کردن لولا را باز کنند.

زنجیر در نیز برای این است که در به راحتی باز نشود تا در کمی باز شود تا شما از شخصی که پشت در هست مطلع شوید. چشمی نیز یک لنز بسیار کوچک است که شما بتوانید بدون باز کردن در شخصی که پشت در هست را ببینید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی دستگیره های درب ضد سرقت به سایت digidl.net مراجعه کنید.

انواع در ضد سرقت

درب ضد سرقت از نظر جنس قاب به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

درب ضد سرقت چوبی: میتواند یک درب چوبی یا یک درب کامپوزیت با روکش چوب باشد، ساختار درونی این نوع درب‌ها می‌تواند چوب یا پشم سنگ نسوز باشد.

درب ضد سرقت فولادی یا آهنی: درب ضد سرقت آهنی دارای یک ساختار درونی چوبی یا پلی اورتان است، که روکشی آهنی یا فولادی دارد.

درب ضد سرقت آلومینیومی: دارای روکش آلومینیومی یا چوبی هستند. درب ضد سرقت آلومینیومی عایق حرارتی خوبی هستند و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را فراهم می‌کنند. ساختار درونی درب ضد سرقت آلومینیومی از پشم سنگ نسوز یا فوم پی یو ساخته می‌شود.

درب ضد سرقت کامپوزیت: این نوع درب ضد سرقت دارای ساختار درونی پوشیده شده با شیشه و پلاستیک یا چوب بوده و روکش آن چوب یا آلومینیوم است.

درب ضد سرقت UPVCدر این نوع درب‌ها ساختار درونی پر از چوب یا فوم پی یو است.

کارشناسان بر این باورند که برای ساختمان‌های مسکونی درب ضد سرقت چوبی و برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها درب ضد سرقت فولادی یا آهنی بهترین انتخاب است.

از انواع درب‌های ضد سرقت می‌توان بهدرب ضد سرقت فلزیاشاره کرد. این درهای ضد سرقت به علتایمنیواستحکام بالاییکه دارند محبوبیت زیادی دارند. درب های ضد سرقت بر پایه نوع روکش چوب، یراق آلات مورد استفاده و میزان برجستگی درب، به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند. اما در تمام این مدل ها شاسی کشی فلزی داخلی، یکسان است.

 

ویژگی های درب ضد سرقت فلزی ایرانی و ترک

  • جنس ماده ای که درب ضد سرقت فلزی از آن ساخته می‌شود،فولاد نورد سرداست.
  • این نوع درب‌ها ضد حریق هستند.
  • به دلیل تعبیه شدن یک نوار درزگیر از جنس پلیمر در آن ها، از ورود گرد و غبار هم جلوگیری می کنند.
  • این درب هاعایق صوت و گرمانیز هستند.

 

در ساخت همه محصولات روش‌های ارزان نیز وجود دارد که باعث می‌شود از مواد کم کیفیت یا بی‌کیفیت در تولید آن‌ها استفاده شده باشد، درب ضد سرقت نیز از این مسئله مستثنی نیست. هنگام خرید درب ضد سرقت به مواد مورد استفاده در ساخت آن دقت کرده و توجه داشته باشید که حتما خدمات پس از فروش داشته باشد.

معمولا در های ضد سرقت ایده آل داراب چهار چوب هایی که از جنس فلز هستند و آلیاژهایی مقاوم دارند ساخته می‌شوند. 

به دلیل استفاده از متریالی همچون فولاد در دل درب ضد سرقت، وزن این درب ها نسبت به سایر درب ها بالاتراست.

این موضوع باعث می شود که جهت تولید درب ضد سرقت نیاز به لولاهای قوی و با کیفیت برای نگه داشتن وزن بالای درب باشد.

در این درب ها از دو لولای با کیفیت می بایست استفاده شود و همچنین بلبرینگ های بکار رفته در آن ها بایدکیفیت بالایی داشته باشند.

همانند چهارچوب و روکش درب ضد سرقت، متریال یراق آلات بایدبا کیفیت بالایی ساخته شوند.

دستگیره های کار شده در درب ضد سرقت نیز باید از جنسی مانند استیل باشد و و از قفل‌‌هایی با کیفیت بالا برندی همچون کاله ترکیه که رتبه نخست در تولید درب ضد سرقت در دنیا را دارا است استفاده گردد.

چنین قفل‌هایی امکان کپی برداری از کلید آن ها بسیار سخت است.

همچنین جنس دیگر ملزومات درب ضد سرقت مانند چشمی و قفل شب بند باید متناسب با سایر متریال به کار رفته در درب از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

درب‌های ضد سرقت دارای وزن بالایی هستند. این درب‌ها در حدود 95 تا 120 کیلوگرم وزن دارند که دلیل اصلی وزن زیاد آن ها فولاد بکار رفته در آن‌ها است که بستگی به جنس روکش در و نوع چهار چوب دارد.

درهای امنیتی برای بهبود امنیت خانه شما از چند طریق کار می‌کنند.

آن ها یک قاب محکم دارند که اغلب از جنس استیل یا آهن فرفورژه است و این باعث می‌شود این درب ها بسیار امن تر از درب‌های خارجی معمول با قاب‌های چوبی یا پلاستیکی باشند.

یک قاب فولادی و یک صفحه نمایش استیل ضد زنگ نه تنها تلاش های نفوذ را بسیار دشوار می‌کند، بلکه از درب‌های دیگر نیز بسیار طولانی‌تر است. جنبه مهم دیگر درب امنیتی قفل‌ها است.

برای محافظت حداکثری، درب امنیتی شما باید دارای قفل‌های دارای کلید سنگین باشد و لولا پین غیر قابل جابجایی به جلوگیری از هرگونه تلاش برای عبور از یک درب امنیتی کمک خواهد کرد.

درهای امنیتی این احساس را به وجود می‌آورند که خانه شما کاملاً امن باشد و بنابراین به عنوان بازدارنده برای مزاحمان به خوبی عمل می‌کند.

کارشناسان گفته‌اند که وقتی متجاوزان درهای امنیتی را می‌بینند، نه تنها از تلاش جسمی جلوگیری می‌کنند بلکه از نظر روانشناختی نیز احساس می‌کنند که خانه حتی اگر حتی از درهای امنیتی نیز عبور کند خطرناک است.

ورود به درب امنیت نه تنها سخت است بلکه بسیاری از سارقان را حتی از تلاش باز می‌دارد. بهتر است که اطمینان حاصل کنید که پنجره های کنار درب بدون کرکره ساخته شده‌اند، به طوری که مهاجمان نمی‌توانند به راحتی شیشه را بشکنند.

منبع:

http://etedaal.ir/fa/news/247947/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA

مهدیه بازدید : 20 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

فواید هوشمندسازی هوشمندسازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان میتواند، فواید زیادی داشته باشد، و میتوانید با برنامه ریزی همه دستورات را مطابق سلیقه و فرمان شما انجام دهد، زندگی در چنین خانه ای به اندازه ای جذابیت دارد که میتوانید بدون داشتن دغدغه در این خانه ها زندگی کنید.

خصوصا در نسل جدید که تقریبا نمیتوان فردی را پیدا کرد که علاقه ای به زندگی در یک خانه با تجهیزات هوشمند نداشته باشد.

اما تنها چیزی که توانسته است جلوی استفاده از این تکنولوژی را بگیرد، این است که این تکنولوژی گران تر از تکنولوژی های قدیمی تر است و خصوصا در سال های اولیه ورود به بازار قیمت تقریبا بالایی داشت،

اما اکنون پس از گذشت چند سال از این موضوع هزینه های پیاده سازی هم کاهش پیدا کرده است.
این موضوع دقیفا مشابه ابتدای آمدن گوشی های هوشمند بود، اما تنها پس از مدتی از معرفی آنها قیمتشان کاهش پیدا کرد، و امروزه همه افراد از آنها استفاده میکند.

به همین دلیل هم هست که پیشبینی میشود تجهیزات هوشمند هم پس از گذشت چند سال به یکی از تکنولوژی هایی که بسیاری از افراد از آنها استفاده میکنند تبدیل شود. و هز یک از تجهیزات مانند قفل دیجیتال، قفل الکترونیکی و… که در آنها به کار گرفته شده اند، دارای قیمت متفاوتی هستند.

و تولید کنندگان زیادی اقدام به ساخت این تجهیزات خواهند کرد، و به صورت انحصاری در اختیار اقشار مرفه جامعه نخواهد بود. و افراد میتوانند، حتی خانه های قدیمی خود را به این تجهیزات مجهز کنند. و زندگی ای لوکس و مدرن را تجربه کنند.

 

ممکن است سوالاتی را در ذهن داشته باشید، اما پیشنهاد میکنیم این سوالات را از فروشنده بپرسید.

  1. آیا میتوان خانه هوشمند را با هزینه ای کم ساخت؟
  2. قیمت هر یک از تجهیزات چقدر است؟
  3. بر حسب مساحت خانه شما چه تعداد تجهیزات لازم دارید؟
  4. آیا تفاوت قیمتی بین هوشمند سازی ساختمان قدیمی و نوساز وجود دارد؟
  5. آیا میتوان از استفاده از برخی از تجهیزات برای کاهش قیمت گذشت؟
  6. آیا تجهیزات هوشمندی که قصد خریداریشان را داریم قابلیت بروزرسانی دارند و میتوان آنها را به روز رسانی کرد؟

 

منبع:

https:/yucca.ir/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86/

 
مهدیه بازدید : 19 سه شنبه 18 آذر 1399 نظرات (0)

آینده قفل های دیجیتالی چگونه است؟

خانه برای همه انسان ها مکانی است که میتوانند فارق از هر گونه دغدغه فکری در آن استراحت کنن د و به آرامش برسند، هر چه جلوتر میرویم به سمتی میرویم که امنیت خانه ها تامین شود.

آیا خانه های شما به اندازه کافی امنیت دارند؟ دستگیره های امنیتی به روشی عمل میکنند که میتوان با استفاده از آنها امنیت خانه را تامین کرده و بتوان با خیالی راحت به مسافرت بروید یا در خانه استراحت نمایید و نگران مشکلات امنیتی نباشید.

آینده قفل های مکانیکی همین قفل الکترونیکی است که مزایا بسیار زیادی در مقایسه با مدل های قدیمی ینی قفل های فیزیکی و سنتی دارند، زمانی که از قفل الکترونیکی استفاده میکنیم دیگر به هیچ وجه نیازی نیست که کلید ای حجیم و دردسر ساز را با خودمان حمل کنیم.

هر یک از مدل های قفل دیجیتال دارای روش های مختلفی برای دسترسی هستند که به سهولت استفاده از آنها می افزایند.

مدل های گوناگون قفل های امنیتی دارای روش های دسترسی مختلفی هستند که به سادگی میتوان آنها را تغییر داد، به عنوان مثال یک قفل دارای چند نوع دسترسی است، با یک قفل میتوان با استفاده از کارت، رمز و اثر انگشت استفاده نمود، حتی برخی از این قفل ها به صورتی هستند که برای استفاده از آنها باید از هر دو روش دسترسی استفاده کرد.

مثلا اگر فردی تنها رمز شما را در اختیار داشته باشد بدون اثر انگشت نمی‌تواند درب را باز نماید و این موضوع خود به تنهایی به امنیت این دستگاه ها می افزاید.

هر چه از ساخت این دستگاه ها می گذرد امکانات امنیتی زیادی به آنها افزوده شده و روز به روز به زیبایی آنها افزوده می‌شود، بر خلاف قفل های کلاسیک که بسیار بزرگ و جاگیر بودند دستگیره ها و قفل های دیجیتال جدید امکانات بیشتری داشته و ظاهر کوچک و ظریف تری دارند.

منبع:

https:/yucca.ir/%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

مهدیه بازدید : 22 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

خدمات پس از فروش قفل های دیجیتالی

تمام محصولات ارائه شده توسط شرکت نوآوران دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، با تهیه محصولات با کیفیت یوکا دیگر نیازی نیست که نگران کیفیت و کارایی محصولات باشید، به این دلیل که کارشناسان ما فکر همه چیز را کرده اند.

 

برای رفاه بیشتر شما مشتریان عزیز، خدمات کاملی برای کارشناسی پیش از فروش و پس از فروش قفل های دیجیتال ارائه میشود و اگر قفل شما نیاز به تعمیرات داشت میتوانید با مراجعه به نمایندگی های ما و یا تماس با شماره های شرکت در خواست حضور کارشناس در محلتان را داشته باشید.

خدمات ازائه شده شامل همه محصولات شرکت اعم از قفل الکترونیکی، قفل اثر انگشت ، دستگاه حضور و غیاب و تجهزیات هتلی و هوشمند است.

خدمات پیش از فروش قفل ها

کارشناسان و تیم فنی شرکت پیش از فروش قفل های دیجیتال تمام تلاش خود را میکند که رضایت مشتریان عزیز را جلب کنند و مشاوره جهت انتخاب بهترین تجهیزات را در اختیار شما قرار دهند.

مشاوران تمام اطلاعات لازم برای خرید خوب و مناسب نیازتان را در اختیار شما قرار خواهند داد، تا تجربه خوبی از خرید محصولات امنیتی داشته باشید.

خدمات نصب قفل ها

پیش از خرید و نصب قفل دیجیتال، درب و محل شما توسط متخصصان شرکت بررسی میشوند تا تجهیزات شما در طبق اصول استاندارد نصب شوند.

آموزش کار با تجهزات

تمامی نکات مربوط به کار محصولات و تجهیزات خریداری شده توسط کارشناس فنی شرکت نوآوران به شما آموزش داده می شود تا بتوانید از تمام قابلیت های این محصول استفاده نمایید.

تعمیرات و خدمات پس از فروش

اگر پس از استفاده از قفل با مشکلی مواجه شدید یا محصول خریداری شده مشکلی داشت میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرد تا مشکلات شما را برطرف کنند و اگر محصول نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشت این خدمات در اختیار شما قرار بگیرد.

منبع:

https:/yucca.ir/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4/

 

مهدیه بازدید : 19 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

مراحل نصب قفل دیجیتالی

در سال های اخیر مدلهای زیادی از قفلهای مختلف دیجیتال در بازار وجود دارند که هر یک از این  قفلها ویژگی های خاص خود را دارند، به علت گستردگی استفاده از این قفل ها در سال های اخیر استفاده از قفل اثز انگشتی درب رواج زیادی پیدا کرده است، به همین دلیل در این نوشته روش نصب این قفل ها را توضیح میدهیم تا در صورت نیاز خودتان آنها را نصب کنید.

 

قفل دیجیتال با روش های مختلفی کنترل میشوند اما مهمترین روش دسترسی به این قفل ها توسط رمز است، اما در صورت تمایل میتوان آنها را به وسبله هاب Wink به تلفن همراه هم متصل کرد و از آن استفاده کرد، علاوه براین همینطور که از نام این قفلها مشخص است هوشمند هستند و میتوان آنها را به باقی سیستم های هوشمند هم متصل نمود.

 

نصب مدل های قفلهای دیجیتال بسیارساده و آسان است و میتوان آنها در مدت زمان چند ثانیه نصب و راه اندازی کرد و از مزایا راه بیشمار آن برای حفاظت حراست از درب ها استفاده کرد استفاده کرد. از آنجایی که این قفل ها از آلیاژ های بسیار محکم ساخته شده اند و ممکن نیست زنگ بزنند و نمیتوان با وراد کردن فشار زیاد آنها را باز کرد. برای این قفل ها میتوان ۲۰۰ رمز مختلف تعیین کرد.

 

مرحله اول 

مرحله اولیه برای نصب این قفل ها باز کردن کلید های مکانیکی است که از پیش روی درب ها وجود دارد. قفل را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید و از روی درب جدا کنید و  سیلندر قفل مکانیکی که داخل حفره درب است را خارج نمایید. تا بتوانید سیلندر قفل هوشمند را جایگزین کنید.

 

مراحل نصب قفل دیجیتالی

 

مراحل نصب قفل دیجیتالی

 

مرحله دوم

اکنون سیلندر قفل را مطابق شکل درون درب جایگذاری نمایید. دقت کنید تا سیلندر کاملا در وسط سوراخ قرار گیرد و آنها را به وسیله پیچ به درب متصل نمایید. همانطور که مشاهده میکنید قفل ها به وسیله ورقه های فلزی بسته میشوند.باید طوری نصب شود تا کوچکترین حرکتی بر روی سیلند و درب نداشته باشد.

 

مراحل نصب قفل دیجیتالی

 

مرحله سوم

اکنون نوبت به این میرسد که سیم ها را متصل کنید.سپس کابل را به بدنه داخلی متصل کرده و توسط پیچ آن را به ورقه فلزی متصل می کنیم.

 

مراحل نصب قفل دیجیتالی

 

مرحله چهارم

در این مرحله درپوش باتری قفل را باز کنید و باتری های قلمی AA در داخل آن قرار دهید، با گذاشتن باتری ها در داخل قفل، صفحه کلید روشن میشود و بوق آن به صدا در می آید، اگر اینطور نبود نصب قفل مشکل دارد.

 

مراحل نصب قفل دیجیتالی

 

منبع:

https:/yucca.ir/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C/

مهدیه بازدید : 20 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

با استفاده ازین موارد امنیت درب های ورودی منزل خود را بالا ببرید:

استفاده از دستگیره های دیجیتال

اولین مرحله برای بالا بردن امنیت خانه ها استفاده از یک قفل مناسب است، سرمایه گذاری برای خرید یک قفل جدید که از تکنولوژی های جدید برای محافظت از ورودی ها استفاده میکنند باعث افزایش راحتی و امنیت خانه ها میشود.

قفل هوشمند درب خانه چگونه کار می‌کند؟

قفل‌های هوشمند توسط الکترومکانیک کار می‌کنند. الکترومکانیک هم از مهندسی برق و هم از مکانیک از برخی فرآیندها و مراحل استفاده می‌کند که نتیجه‌اش این است که یک سیگنال الکتریکی حرکت مکانیکی ایجاد می‌کند. یک حرکت مکانیکی همچنین می‌تواند یک سیگنال الکتریکی ارسال کند.

مانند قفل سنتی، قفل هوشمند نیز به قفل و کلید نیاز دارید. هنگام استفاده از این قفل، شما دستورالعمل‌هایی را بر روی یک دستگاه الکترونیکی مجاز مانند یک کلید مخصوص هوشمند یا تلفن همراه ارسال می‌کنید. یک کلید رمزنگاری شده که بخشی از اطلاعات است، فرآیند را اجرا می‌کند تا دسترسی به داخل صادر شود.

علاوه بر قفل کردن و باز کردن درب، یک قفل هوشمند که به وای‌فای وصل شده است به شما امکان می‌دهد تا بتوانید ورود و خروج‌ها را کنترل کرده و نظارت کنید. همه فرآیندها به صورت کاملاً دیجیتالی انجام می‌شود، به طوری که کاربر تنها وظیفه وارد کردن اطلاعات و تنظیم قفل را بر عهده دارد.

اهمیت خرید قفل هوشمند درب منزل

بررسی‌ها نشان می‌دهند که نیمی از ایرانی‌ها حداقل یک بار در سال کلیدهای خود را گم می‌کنند. این مورد باعث تلف شده زمان و صرف هزینه برای ساخت کلید و یا تغییر قفل می‌شود. راه حل ساده به نظر می‌رسد، قفل درب منزل را به یک سیستم بدون کلید تبدیل کنید! با اینکه پیشنهاد ما این است که از یک قفل دوگانه که هم قابلیت الکترونیکی داشته باشد و هم مکانیکی استفاده کنید (هم هوشمند و هم کلیدخور است).

حال توجه به این نکته ضروری است که استفاده از قفل هوشمند درب خانه باعث می‌شود درب شما از نظر جسمی نیز قوی‌تر شود، زیرا در داخل قفل از تجهیزات حساس و ظریف استفاده شده است تا در برابر ضربه و نفوذ مقاوم باشد. این مهم به مالکان کمک می‌کند تا از فضای زندگی خود در برابر سارقان محافظت کنند.

با این حال، قفل هوشمند یک کنترل بیشتر به شما می‌دهد. تجربه کاربردی راحت و اجازه دسترسی به شما این امکان را می‎دهد تا نظارت کنید چه کسانی می‌آیند و یا می‌روند. این مهم در نهایت خانه شما به محیطی امن‌تر تبدیل خواهد کرد. بنابراین، می‌توان به راحتی درک کرد که وجود یک قفل هوشمند، دو ویژگی مهم برای منزل شما یعنی امنیت بالا و راحتی بیشتر را فراهم می‌کند.

فواید قفل هوشمند درب خانه

در زیر در مورد مزایای استفاده از قفل هوشمند درب منزل صحبت می‌کنیم:

راحتی:

در هنگام استفاده از قفل درب هوشمند نیازی به حمل کلید ندارید. لازم نیست از گم کردن یا فراموش کردن جایی بپرهیزید. شما مجبور نخواهید بود که در خارج از درب بنشینید تا صبر کنید کلیدساز بیاید و قفل درب را بشکند. قفل هوشمند به صورت خودکار باز و بسته می‌شود و می‌تواند از طریق موبایل یا سیستم بیومتریک فعال شود.

زمان باز و بسته شدن سریع:

با قفل‌های مکانیکی معمولی باید چند دقیقه وقت بگذارید تا درب را باز کنید. شما همچنین زمان زیادی را برای بستن درب می‌گذرانید. اما قفل هوشمند باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد، زیرا برای باز کردن قفل حدود سه تا پنج ثانیه طول می‌کشد و شما فقط باید درب را ببندید و قفل به طور خودکار بسته می‌شود.

ایمنی و امنیت بالا:

قفل هوشمند درب خانه با استفاده از سیستم دیجیتالی کار می‌کند، بنابراین باز کردن دَر و هک کردن آن بسیار دشوار است. علاوه بر این، هنگامی که یک اقدام شدید یا احتمال یک سرقت وجود دارد، قفل درب صدای زنگ خطر منتشر می‌کند، بنابراین می‌تواند در اسرع وقت، کاربر را نسبت به خطر آگاه کند.

کنترل دقیق داخل و خارج:

با نصب قفل اسمارت خانگی، دسترسی کاملی به داخل و خارج منزل خواهید داشت. در حقیقت، قفل هوشمند یک وسیله الکترونیکی است که به شما امکان می‌دهد در هر زمان، افرادی که وارد و خارج می‌شوند را کنترل کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید کنترل کنید چه کسی وارد و خارج می‎شود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه کسی اجازه دارد در یک بازه زمانی خاص وارد محیط شود.

آسان برای استفاده:

بسیاری از مردم هنوز هم فکر می‌کنند که موارد مرتبط با فنآوری اغلب پیچیده و استفاده از آنها دشوار است. اما با قفل هوشمند درب خانه، عملیات بسیار ساده است. در مدت زمان کوتاهی می‌توانید نحوه نصب و استفاده از قفل د را از طریق دفترچه راهنما یا دستورالعمل های مستقیم از طرف کارکنان نصب درک کنید.

برای افزایش امنیت خانه هایتان به سایت یوکا مراجعه کنید

اما علاوه بر قفل های با تکنولوژی جدید و قفل الکترونیکی میتوان از روش های دیگری برای افزایش امنیت خانه استفاده کرد که در این نوشته به آنها میپردازیم.

استفاده از چشمی درب

استفاده کردن از چشمی مناسب روی درب ورودی آپارتمان این اجازه را به شما میدهد که بتوانید پیش از بازکردن درب از وقایع بیرون از خانه مطلع شوید، در این حالت زمانی که تهدیدات امنیتی وجود داشته باشد میتوانید آنها را از طریق چشمی مشاهده کنید.

استفاده از DOOR BAR

Door Bar ها به مجموعه از پیچ و مهره های تقویت شده گفته میشود که برای افزایش امنیت درب ها به کار میروند. استفاده از آنها باعث میشود که مقاومت درب در برابر شکستن افزایش پیدا کند. و در برابر نیروی بیش از حد مقاومت داشته باشد.

برای اطلاع از سطح امنیت خانه های هوشمند کلیک کنید.

استفاده از زنجیر درب

زمانی که از این وسیله کاربردی استفاده میکنید، حتی اگر فردی که پشت درب قرار دارد کلید داشته باشد نمیتواند وارد شود، و زنجیر مانع ورود آنها خواهد شد.

استفاده از شب بند

شب بند مقاومت درب ورودی آپارتمان شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد مناسب افرادی است که کودک یا سالمندانی را که در برابر تهدیدات خارجی مقاومت ندارند مناسب است.

برای اینکه بتوان امنیت فضای داخلی خانه و یا اتاق ها را تامین کرد باید با استفاده از روش هایی امنیت درب های ورودی را بالا ببریم همچنین در ادامه به بررسی قفل های هوشمند میپردازیم…

 

منبع:

http://solltani1.rozblog.com/post/25

مهدیه بازدید : 20 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

نگاهی به چند مدل از قفل های سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از برترین تولیدکنندگان لولازم خانگی، گوشی های هوشمند و قفل دیجیتال سامسونگ در جهان محسوب میشود، این شرکت کره ای همواره محصولاتی با طراحی زیبا و امنیت فوق العاده بالا تولید میکند، و از استقبال زیادی در سراسر جهان برخوردار است، این شرکت در تولید قفل دیجیتالی خود رقیب شرکت هایی مانند یوکا و یال است و که طیف وسیعی از محصولات تجاری، خانگی و هتلی را تولید میکند، در ادامه این نوشته چند مدل از قفل های سامسونگ را بررسی میکنیم در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

تاریخچه قفل الکترونیکی سامسونگ

این شرکت بزرگ کره ای که تاکنون در تولید محصولات زیادی نوآوری داشته است و در سراسر جهان نام این برند را به محصولات با کیفیتی که تولید میکند میشناسند، در قفل دیجیتال هم این برند انتخاب اول کاربران در سراسر جهان است.

چرا قفل سامسونگ انقدر محبوب است؟

به این دلیل که قفل الکترونیکی سامسونگ از تکنولوژی های پیشرفته ای استفاده میکند، همین موضوع باعث شده است که کاربران که این محصول را انتخاب میکنند بتوانند طیف وسیعی از محصولات را پیش رویشان داشته باشند، از محصولات بیومتریک گرفته، تا مدل های هوشمندی که با استفاده از تلفن همراه کنترل میشوند و با امنیت بالایی که دارند که توانسته اند در میان مردم جای خود را باز کنند.
همچنین این شرکت برای تست محصولات خود آنها را تحت آزمایشات سخت افزاری و ایمنی قرار میدهد و محصولات این شرکت دارای انواع گواهی نامه های: ضد شوک الکتریکی، ضد آتش سوزی و.. هستند و در برابر تهدیدات انسانی و طبیعی بسیار مقاومت بالایی دارند.

محبوبیت قفل های سامسونگ در ایران

همانطور که گفتیم این برند کره ای در میان ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل قفل دیجیتال سامسونگ این برند هم از استقبال خوبی در ایران برخوردار شده است و در این سال ها هم استفاده از آنها افزایش پیدا کرده است.
این برند توسط وارد کنندگان رسمی وارد بازار ایران میشود و به فروش میرسد.

چند مدل از انواع پر فروش قفل های برند سامسونگ

قفل SHP-DP738

این قفل از تکنولوژی pull-push استفاده میکند و ویژگی خاص دیگری که دارد استفاده از تایید اثرانگشت است.
این قفل از ۴ روش تایید اعتبار مجزا استفاده میکند. و با ظاهر بسیار زیبایی که دارد، خریداران زیادی را به خود جذب کرده است. برخی از ویژگی های این قفل به شرح زیر است:

  • آلارام هشدار برای حوادث امنیتی
  • ضد هک
  • دسترسی به روش رمزی و اثرانگشتی، کارت و کلیدهای اضطراری
  • امکان ثبت ورود و خروج با تلفن همراه

قفل سامسونگ SHP-DP708

این قفل هم یکی از مدل های پرطرفدار قفل های سامسونگ است که از تکنولوژی های وای فای، smart lot، nfc، کنترل از راه دور و… پشتیبانی میکند، به این دلیل که به wifi هم متصل میشود میتوان از راه دور با استفاده از تلفن همراه آن را کنترل نمود. برخی از ویژگی های این قفل به شرح زیر هستند:

  • آلارم هشدار
  • دارای سنسور خوش آمدگویی
  • امکان کنترل از راه دور
  • افزایش عمر باتری ها با مصرف بهینه انرژی
  • امکان اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور

 

منبع:

https://yucca.ir/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%86%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/

مهدیه بازدید : 19 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

قفل دیجیتال و کلید دیجیتال چیست؟

 

قفل دیجیتال نسل جدید و پیشرفته ی قفلهای مکانیکی  می باشد  که بر روی انواع درب های شیشه ای  سکوریت، ضد سرقت و معمولی قابل اجرا می باشدقفل دیجیتال با اهداف دسترسی اسان، افزایش امنیت و زیبایی، ساخته شده است، در واقع قفل دیجیتال سیستمی است بر پایه ی یکی از مکانیزم های شناسایی رمزی، کارت های مغناطیسی، تگ، اثر انگشت و یا مگنت، که برای باز و بسته کردن درب منازل، هتل ها، ادارات و مجتمع های مسکونی قابل نصب می باشد.

با توجه به جدید بودن این علم در کشورمان، بازار خوبی هم در این زمینه به وجود آمده است. نکته ای که در اینحا اهمیت فراوان دارد ضخامت ۳,۵ تا ۱۲ سانتی متری درب جهت نصب قفل دیجیتال بر روی ان می باشد. قفل دیجیتال با سیستم های متنوع امنیتی به کار رفته در ان ارامش و امنیت را به کاربر خود هدیه خواهد داد..

 

قفل درب ضدسرقت به دو دسته  کلیدی و هوشمند می تقسیم می گردد  که نوع قفل درب ضدسرقت بستگی محل استفاده درب ضد سرقت دارد.

 

انواع قفل درب ضد سرقت :

 

۱-قفل کلیدی :

 

قفل های کلیدی درب ضد سرقت به صورت کامپیوتری میباشند و دارای دو نوع کلید اصلی و فرعی میباشند که به کلید های فرعی کلید کارگری نیز گفته میشود که تعداد کلید های اصلی و فرعی در درب های ضد سرقت ساخته شده توسط ترکیه و چین متفاوت می باشد.

 

یکی از ویژگی های کلید درب ضد سرقت کامپیوتری بودن آن است که موجب می شود امکان ساخت از روی آن وجود نداشته باشد. اگر هم امکان کپی و ساخت کلیدهای درب ضد سرقت وجود داشته باشد این مساله مستلزم وقت زیادی است و موجب کاهش قابل توجه امکان سرقت می شود زیرا سارقین نمی توانند زمان زیادی را برای باز کردن درب منتظر بمانند.

 

 

 

2-قفل دیجیتال :

 

قفل های هوشمند به قفل هایی گفته میشود که بر روی درب ضد سرقت نصب می شوند و احتیاج به کلید ندارند و با سیستم های مختفلی نظیر انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دسترسی و کارکرد :

 

  • ۱-رمزی  و کارتی و یا  اثر انگشت
  • ۲-رمز و کارت
  • ۳-رمز و اثر انگشت
  • ۴-رمز و مگنت

 

 

اگر درب خانه مجهز به قفل دیجیتال درب ضد سرقت  باشد  دیگر هیچگاه پشت درب نخواهید ماند و تنها با حفظ بودن یک رمز  به راحتی میتوان وارد شوید. از طرفی دیگر لازم نیست نگران جاگذاشتن کلید در مکانهای دیگر و امکان سو استفاده از آن باشید. اثر انگشت نیز یکی از بهترین روش های باز کردن قفل های دیجیتال است.

 

با وجود قفل دیجیتال دیگر لازم نیست استرس قفل کردن درب منزل را داشته باشید. این قفل های دیجیتال به گونه ای ساخته شده اند که پس از هر بار خروج شما به صورت اتوماتیک درب قفل می شود و به دلیل نداشتن دستگیره امکان باز کردن آن توسط سارقین وجود ندارد. البته درب از قسمت داخلی دارای دستگیره می باشد تا بتوانید درب را باز کنید.

 

ازقفل دیجیتال می توان در ساختمان های مسکونی و ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، ادارات و مدرسه استفاده کرد. می توان تعدادی قفل هوشمند را در سراسر ساختمان در مناطق مختلف و یا در برخی از درب های داخلی برای دسترسی مستقل مراقبین، پرستاران و… نصب کرد.

این قفل می تواند یک برای کنترل دسترسی برای مکان هایی با نیاز به امنیت بالا مانند فرودگاه ها مفید باشد، و یا حتی مکان هایی با نیاز امنیتی پایین مانند کمد های ثابت.همچنین قفل دیجیتال راهی کم هزینه، آسان برای ایجاد امنیت برای ساختمان هایی است که نیاز به یک وسیله قابل اعتماد و کنترل کردن دسترسی دارند، اما به دلیل حجم ورود و خروج افراد در ساختمان دادن کلید به هر فرد دشوار می باشد  .

 

 

 

 قفل دیجیتال  :

 

اجزای سیستم های قفل دیجیتال دارای سیستم های امنیتی پیشرفته ای می باشند که امنیت محل زندگی و یا کسب و کار شما را افزایش می دهند که عبارتند از:

 

  • سیستم ضد سرقت: در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور به صورت مکرر و یا ضربه زدن به درب یا قفل دیجیتال آلارم دستگاه به صدا در می آید.
  •  
  • سیستم ضد شوک: در صورت وارد کردن ولتاژ غیر مجاز به قفل های دیجیتال سیستم الکترونیکی بصورت خودکار برای چند ثانیه خاموش می شود.
  •  
  • سیستم اعلام حریق: در صورت بروز آتش سوزی در محل، دستگاه به شما هشدار می دهد.
  •  
  • مجهز به قفل کودک: این سیستم به شما کمک می کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودکان خود از منزل نباشید.
  •  
  • مجهز به قفل امنیتی: با فعال کردن این سیستم دیگر کسی حتی با داشتن کارت و رمز بدون اجازه شما نمی تواند به قفل هوشمند دسترسی داشته باشد .

 

 

کاربرد قفل دیجیتال عبارتند از:

 

قفل دیجیتال۱- هتلی :این نوع قفل ها متناسب با نیاز هتل داری ساخته شده اند و نحوه کار انها به گونه ای است که قفل به صورت اتصال به یک دستگاه کارت خوان که معمولا در لابی هتل کار گذاشت می شود متصل شده و تمامی کارهای قفل از طریق دستگاه کارت خوان در لابی هتل صورت میگیرد: .

 

قفل های دیجیتال۲- برای ساختمان های مسکونی و اداری : که در دو نوع در بازار عرضه می شود و با باطری قلمی کار می کنند و نیازی به هیچ دستگاه جانبی برای شناسایی و تعویض رمز و اثرانگشت ندارند و فقط صاحب قفل می تواند این کار را انجام دهد .

 

منبع:

https://sazeafzar.com/mag/%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%88-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

 

مهدیه بازدید : 24 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

گزارشی از امنیت خانه های هوشمند در سال ۲۰۱۶

با پیشرفت سریع تکنولوژی و فن‌آوری‌ های نوین نظارتی، رویکرد بازار به سمت ایمن کردن هوشمند خانه‌ ها متمایل شد. با وجود اینکه این فرآیند از سرعت رشد خیلی بالایی هم برخوردار نبود ، اما توانست جای خود را به خوبی باز کند و از رشد مناسبی برخوردار باشد. این مقاله با توجه به نتایج یک نظرسنجی، نگاهی به وضعیت بازار امنیت خانه‌ های هوشمند در سال ۲۰۱۶ داریم. قسمت اول این مقاله, به بازار قفل‌های هوشمند و مقایسه بین امنیت مکانیکی و امنیت دیجیتال پرداخته است.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره ی قفل هوشمند به سایت یوکا مراجعه بفرمایید.

درب هوشمند؛ قدم اول در تحقق خانه های هوشمند

ظهور خانه های هوشمند عامل تسریع تولید قفل درب دیجیتال و محصولات همراه آن بشمار می‌رود؛ قفل‌هایی که با سیستم‌های خانه های هوشمند بصورت یکپارچه ادغام می‌شوند و یا کنترل دسترسی مستقل راحتی را فراهم می‌کنند. قفل‌های درب دیجیتال جایگزینی امن و راحت برای قفل‌های مکانیکی که از کلید استفاده می‌کنند، هستند.

درعوض صاحبان خانه‌ ها می‌توانند قفل درب خانه خود را با استفاده از گوشی هوشمند، کد و یا تگ باز کنند. قفل‌های هوشمند کی فری یا کیلِس کانِکتِد از کمپانی یِیل امکان تامین امنیت خانه را بدون نیاز به کلید فراهم کرده است. با استفاده راحت، می‌توانید بر نحوه باز کردن درب منزل خود کنترل کامل داشته باشید.

اگر فرزندانتان زودتر به خانه رسیدند یا سر کار گیر افتاده‌اید درحالیکه دوستانتان پشت در خانه مانده‌اند، جایی برای نگرانی نیست. شما می‌توانید در هر زمان روی ورود افراد مختلف و زمان دسترسی آن‌ها کنترل داشته باشید. بعنوان مثال، می‌توانید یک پین کد به عضوی از خانواده یا کارگر نظافتچی اختصاص دهید که تنها برای ۲۴ ساعت کار کند.

انتخاب می‌کنید چگونه می‌خواهید درب خانه را باز کنید؛ پین کد، ریموت فاب و یا حتی از طریق گوشی هوشمندی که به سیستم خانه های هوشمند متصل شده باشد. داشتن احساس امنیت و اطمینان برای هرخانه‌ای ضروری است.

این قفل درب هوشمند علاوه بر دارا بودن آلارم دستکاری و ویژگی پین کد غلط، توسط طرح اس.‌بی.‌دی پلیس مورد تائید قرار گرفته است. قفل هوشمند توسط ۴ عدد باطری سایز AA تغذیه می‌شود و دارای نشانگر ضعیف شدن باطری است. قفل‌های هوشمند می‌توانند به سیستم‌های پیشرو هوشمند خانگی متصل شوند که با این کار حتی انعطاف‌پذیری بیشتری را نیز فراهم می‌کنند.

قفل‌ها می‌توانند چراغ‌ها را نیز روشن کنند و بسیار بیشتر از این مثلاً سیستم پیگیری آدیت تریل را نیز بصورت زنده به کار بیندازند. با محصول اینتر درب خانه خود را به یک درب هوشمند تبدیل کنید.

در این قفل هوشمند، امنیت سیلندرهای مکانیکی با راحتی تکنولوژی پیشرفته، بدون افت عملکرد، ترکیب شده است. سیستم اینتر یک قفل هوشمند ابتکاری است که راه امن و در عین حال راحتی را برای قفل و باز کردن تقریباً هر دری، جدید یا مقاوم‌سازی شده، بدون استفاده از کلیدهای فیزیکی فراهم می‌کند. قفل دیجیتال از طریق قفل کردن اتوماتیک، راحتی سیستم هوشمند و امنیت بالا را با هم ترکیب کرده است.

مشتریان می‌توانند با استفاده از هر وسیله‌ای که بتواند متصل شود، مثل گوشی هوشمند، تبلت، کد شخصی، دستگاه اثر انگشت، و یا ریموت کنترل، دسترسی به منزل یا محل کارشان را کنترل کنند.

مهدیه بازدید : 24 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

ده گام مهم برای بالا بردن امنیت خانه

 

یکی از مسائل مهمی که باید در سطح جوامع توجه ویژه‌ای به آن شود امنیت است. امنیت در واقع از دو جنبه حائز اهمیت است؛ امنیت روانی و امنیت جانی […]

یکی از مسائل مهمی که باید در سطح جوامع توجه ویژه‌ای به آن شود امنیت است. امنیت در واقع از دو جنبه حائز اهمیت است؛ امنیت روانی و امنیت جانی و مالی. تأمین امنیت جانی و مالی در جامعه عمدتاً باید توسط ارگان‌های دولتی صورت گیرد اما این بدان معنا نیست که خودمان تلاشی برای برقراری این امر نکنیم.

بالا بردن امنیت خانه یکی از مسائل مهمی است که می‌توان گفت بیش از هرکس به صاحب‌خانه مربوط است و باید اقدامات پیشگیری از دستبرد و هرگونه تجاوز به حریم خصوصی خانه توسط او انجام گیرد. استفاده از سیستم‌های ضد سرقت، تعویض قفل‌ها، بال ابردن ایمنی پنجره‌ها و … از جمله نکاتی است که باید در جهت بالا بردن امنیت خانه به آن‌ها توجه کرد.

امنیت خانه امروزه به دلیل بالا رفتن آمار سرقت‌های خانگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. عوامل متعددی در بالا بردن امنیت خانه دخیل هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی دست سارقان را از تجاوز به خانه کوتاه کند. در هر حال اگر کمی منطقی فکر کنیم همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

آمارها نشان می‌دهد که اکثر سرقت‌ها در هنگام روز اتفاق می‌افتد. چون در عصر حاضر شاهد آن هستیم که زن و مرد هر دو شاغل هستند. بنابراین در صورت پایین بودن امنیت خانه سارقان در روز فرصت بیشتری برای نفوذ به خانه پیدا می‌کنند.

برای پیشگیری از سرقت منزل و مقابله با دزدی نیازی نیست اطراف خانه گودال حفر کنید یا کارهای دیگری را که باعث جلب توجه می‌شوند انجام دهید. در ادامه با ۱۵ گام مهم برای پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت خانه آشنا خواهید شد.

 

۱- ایمن‌سازی ورودی‌های خانه، اولین اقدام برای بالا بردن امنیت خانه است

اولین کاری که برای امنیت خانه به ذهن می‌رسد در واقع استفاده از در‌های ایمن است. مطالعات نشان می‌دهد در ۴۰ درصد سرقت‌ها، سارقان بدون هیچ زحمتی وارد خانه شده‌اند. بنابراین تا حد امکان از درهای ضد سرقت برای ورودی‌های خانه استفاده کنید.

همچنین زمانی که قصد خروج از منزل را دارید، حتما منافذ و لولاهای در را بررسی کنید. در صورتی که قفل درها مشکل پیدا کرده‌اند، در اولین فرصت برای تعمیر آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان برای امنیت درها در نظر گرفت این است که حتماً از چشمی روی در و زنجیر استفاده کنید. همچنین در هنگام خرید در برای منزل علاوه بر زیبایی به جنس و ایمنی در هم توجه کنید.

 

۲- نقش پنجره‌ها را در بالا بردن امنیت خانه را دست کم نگیرید

بعد از درها که کانون اصلی نفوذ به خانه هستند، پنجره‌ها در درجۀ دوم برای ورود به خانه قرار می‌گیرند.

امروزه با توجه به استقبال از پنجره‌های بزرگ در ساخت و ساز این موضوع بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین حتما چفت‌ها و گیره‌های پنجره‌ها را به صورت مرتب و دوره‌ای بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را تعویض نمایید.

مخصوصا پنجره‌های پشتی و آن‌هایی که در معرض دید همسایگان قرار ندارند، بیشتر امنیت خانه را به خطر می‌اندازند و برای نفوذ انتخاب خوبی هستند پس از آن‌ها غافل نشوید. همچنین می‌توانید از محافظ‌های فلزی توری برای پنجره‌ها استفاده کنید.

 

۳- بالا بردن امنیت خانه و سیستم‌های ضد سرقت

یکی از رایج‌ترین و مفیدترین کارهایی که می‌توان برای بالا بردن امنیت خانه انجام داد، استفاده از سیستم‌های ایمنی و دارای زنگ خطر است. این سیستم‌ها در هنگام فعال شدن، ورود افراد را کنترل می‌کنند و با درخواست رمز یا روش‌های دیگر، هویت صاحب‌خانه را تأیید می‌کنند.

از مزایای دیگر این سیستم‌‌ها برای امنیت خانه این است که می‌توانند وقوع آتش سوزی را تشخیص دهند و به شما اطلاع دهند. حتی می‌توانید با استفاده از برنامه‌های کنترل از راه دوری که بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر نصب می‌شوند، هر لحظه وضعیت خانه را بررسی کنید.

یک سیستم ضد سرقت، معمولاً از حسگرها، دوربین‌ها و … تشکیل شده است و با یک مکانیزم کاملاً هوشمند تا حد خیلی زیادی از نفوذ جلوگیری می‌کند. سارقان معمولاً ریسک ورود به خانه‌های دارای چنین سیستمی را نمی‌پذیرند.

 

۴- نقاط تاریک و کور اطراف حیاط، امنیت خانه را به خطر می‌اندازند

برای جلوگیری از ورود سارقانی که در شب قصد نفوذ دارند می‌توانید اطراف خانه را تا حد ممکن روشن نگه دارید. چون حرکت کردن در تاریکی برای سارقان راحت‌تر خواهد بود.

از چراغ‌های تایمردار و یا چراغ‌های حساس به حرکت استفاده کنید که با ورود افراد روشن می‌شوند.

این چراغ‌ها را در بالای درهای ورودی و اطراف خانه نصب نمایید.

 

۵- بالا بردن امنیت خانه و کلیدهای یدک

یکی از کارهایی که تقریباً بین همۀ ایرانی‌ها مشترک است، قرار دادن کلیدهای یدک در جایی بیرون از خانه، مانند زیر گلدان‌ها یا درزهای دیوارهای بیرونی است؛ تا در صورتی که کلید اصلی را به همراه نداشتند پشت در نمانند. اما همان طور که مشخص است با این کار ورود را برای سارقان بسیار راحت‌تر می‌کنید و امنیت خانه را به خطر می‌اندازید.

می‌توانید کلیدهای یدک را به دست همسایگان و افراد مطمئنی که در اطراف خانۀ شما زندگی می‌کنند بسپارید که بسیار معقولتر به نظر می‌رسد.

 

۶- بالا بردن امنیت خانه و شناسایی همسایه‌ها

همسایه‌ها نقش خیلی مهمی در بالا بردن امنیت خانه شما دارند. سعی کنید تا حد امکان با آن‌ها آشنا شوید و از رفت و آمد با اشخاص مشکوک یا اعتماد کردن بی‌جا به آن‌ها خودداری کنید.

همسایه‌ها معمولاً کسانی هستند که خیلی راحت‌تر از بقیه می‌توانند اعتماد شما را جلب کنند و به نحوی تمام راه‌های نفوذ خانه را متوجه می‌شوند. همچنین می‌توانند مکان اشیا و وسایل قیمتی شما را به راحتی بفمند.

سعی کنید قبل از ایجاد هرگونه صمیمیت و دوستی با همسایه‌ها، کاملاً آن‌ها را بشناسید.

 

۷- وسایل خانه را در معرض دید قرار ندهید

یکی دیگر از اقداماتی که باید برای امنیت خانه و پیشگیری از سرقت انجام دهید این است که پرده‌ها را تا حد امکان بکشید تا وسایل خانه کمترین دید را از بیرون داشته باشند. زیرا سارقان با دیدن وسایل قیمتی داخل خانه وسوسه می‌شوند.

دکوراسیون را به طریقی بچینید که اگر مجبور به کنار زدن پرده‌ها هم شدید وسایل قیمتی آن‌چنان از بیرون جلب توجه نکنند.

وسایلی مانند دوچرخه و اسکوتر را در حیاط قرار ندهید یا در صورت مجبور بودن حتماً قفل مناسبی برای آن‌ها تهیه کنید. وجود این وسایل امکان فرار را برای سارقین فراهم می‌کند.

 

۸- فضای اطراف خانه را باز نگه دارید

اگر شما هم به تزئین اطراف خانه با انواع درخت‌ها و بوته‌ها علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که از گل‌ها و بوته‌های کوچک برای این کار استفاده کنید.

وجود درخت‌ها و گلدان‌های بزرگ در اطراف خانه محل مناسبی برای مخفی شدن سارقان خواهد بود و امنیت خانه را تهدید می‌کنند.

در صورت وجود درخت در اطراف خانه، به موقع آن را هرس کنید تا شاخ و برگ آن‌ها مانع دید شما نشود.

 

۹- بالا بردن امنیت خانه و مسافرت

آمار سرقت معمولا در هنگام مسافرت‌های نوروزی و تعطیلات به شدت بالا می‌رود. اگر قصد مسافرت دارید و یا به هر دلیلی مدتی را دور از خانه خواهید بود نیازی نیست کل محل از نبود شما باخبر شوند!

در این مواقع تنها آشنایان مورد اعتماد خود را مطلع سازید و از آن‌ها بخواهید حداقل روزی یک بار به منزل شما سر بزنند.

از گذاشتن پیغام در مورد مسافرتتان روی پیغام‌گیر تلفن منزل خودداری کنید.

همه چیز را از قبل برای مسافرت مهیا کنید. سعی کنید وسایل مورد نیاز را در داخل پارکینگ به ماشین منتقل کنید.

از بیرون بردن چمدان‌های بزرگ که باعث جلب توجه می‌شوند خودداری کنید.

رعایت اصول ایمنی در این مواقع بیش از هر زمان دیگری لازم است. شاید این موارد به ظاهر بی اهمیت باشند اما به شدت امنیت خانه را به خطر می‌اندازند.

 

۱۰- اشیای قیمتی را در گاوصندوق نگهداری کنید

یکی از اقدامات مهم دیگری که باید برای پیشگیری از سرقت منزل و بالا بردن امنیت خانه انجام دهید این است که اسناد مهم و اشیای قیمتی را در دسترس قرار ندهید، یا حتی‌الامکان آن‌ها را در خانه نگه ندارید.

حتماً اگر چنین وسایلی را در خانه نگداری می‌کنید به فکر یک گاوصندوق مطمئن باشید. نمونه‌هایی که در دیوار جاسازی می‌شوند بسیار مطئمنتر هستند اما اگر امکان نصب آن‌ها برای شما وجود ندارد، استفاده از نمونه‌های دیگر هم تا حد زیادی مانع از به سرقت رفتن اشیای مهم شما می‌شوند.

یک لیست از وسایل ارزشمند و قیمتی خود تهیه کنید و از وسایل عتیقه عکس بگیرید تا در صورت به سرقت رفتن آن‌ها بتوان راحت‌تر اطلاعاتشان را در اختیار پلیس قرار داد و شناسایی آن‌ها به سادگی انجام گیرد.

 

مهدیه بازدید : 26 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

قفل های بیومتریک چیست؟

بیومتریک به عبارت ساده، تجزیه و تحلیل آماری ویژگی های رفتاری در انسان در رابطه با فناوری است.

این فرایند اندازه گیری و جمع آوری داده های بیولوژیکی است که به طور معمول برای یک فرد منحصر به فرد است.

این نرم افزار رایج ترین نوع خود در حوزه شناسایی است، که در آن فن آوری برای جمع آوری داده های بیومتریک  و شناسایی هویت فرد مورد استفاده قرار می گیرد. که شرکت یوکا برای افزایش امنیت منزل شما از ویژگی بیومتریک در قفل های دیجیتال خود استفاده کرد.

تشخیص شکل موج صوتی در حال حاضر توسط سازمان های اجرای قانون با استفاده از نظارت سرویسی مستقر شده است.

 

قفل بیومتریک در قفل های دیجیتال یوکا

 

 

 چگونگی احراز هویت با بیومتریک

تشخیص صورت اغلب در جمع آوری مدارک دوربین مدار بسته استفاده می شود احراز هویت بیومتریک فرآیند تبدیل خصوصیات و رفتار انسانی به یک فرمت دیجیتال است. این به مراتب شایع ترین شکل شناسایی بیومتریک است و شایع ترین روش تأیید اعتبار اسکن اثر انگشت است اگر چه این می تواند شامل چهره، عنبیه، صدا، DNA و حتی نحوه حرکت یا انجام وظایف مانند تایپ کردن باشد.

بر خلاف اقدامات سنتی، احراز هویت بیومتریک نیاز به حضور شخصی دارد در حالی که داده ها گرفته می شود.

دقیقاً به این معنی است که غیرممکن است که هکرها بتوانند اعتبار یک شخص را سرقت کند، زیرا اطلاعات به طور ذاتی به یک فرد وابسته است.که بخاطر همین ویژگی قفلهای دیجیتال یوکا دارای ویژگی بیومتریک می باشند که بتوان این قفل ها را هک کرد.

 

 آیا بیومتریک می تواند هک شود؟

آنچه در مورد بیومتریک منحصر بفرد و عالی است این است که نه تنها امن ترین فرم احراز هویت محسوب می شود، بلکه از دیدگاه کاربر نهایی نیز ساده تر است.

این کاربر را مجبور می کند تا شماره های ID یا رشته های پیچیده رمز را بخاطر بسپارد و از همه مهمتر نیازی نیست سوالات و پاسخ های بازیابی رمز عبور مسخره را ارائه کند هیچ راهی برای از بین بردن DNA خود در خارج از برخی آزمایش های پرماجرا علمی وجود ندارد.

 

انواع بیومتریک

تلاش های اولیه برای احراز هویت بیومتریک نتیجه های متفاوتی را به وجود آورده است. در حالی که کاربران آن توانسته اند چندین سال از باز کردن گوشی های هوشمند خود با اثر انگشتشان استفاده کنند  بیومتریک  مبتنی بر صدا برای بانکی ثابت نشده است.

آی فون اپل و شرکت قفل های دیجیتال یوکا دارای جدیدترین فناوری تشخیص چهره هستند.

تکنولوژی شناسه Face ID از اسکن های مادون قرمز و نور قابل مشاهده برای شناسایی بلافاصله یک چهره شخصی را تجزیه و تحلیل می کند و برخی از ویژگی های قابل توجه مانند : مخفی کردن پیام های اطلاع رسانی را در صورت تماس با یک فرد غریبه اسکن می کند.

اپل همچنین ادعا می کند که احتمال اینکه کسی بتواند از اثر انگشت خود برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کند1 در 50،000 است، در حالی که شناسه Face آن را به 1 در 1،000،000 رسانده است. کافی است بگوئید، اگر این کار را بکند، تقریبا غیرممکن است که کسی گوشی شما را به صورت تصادفی باز کند.

 

چرا هنوز پین پر طرفدار ترین است

در حالیکه اصول پایه احراز هویت بیومتریک احتمالاً به طور باورنکردنی برای جلوگیری از هکرها اثبات شده است توسعه آن با سرعت تکنولوژی تعیین شده است. متأسفانه، صنعت تا به حال با سیستم دقیق ارائه نشده است که برای اعمال انبوه نیز مقرون به صرفه است. برای بهتر یا بدتر، گذرواژهها و تأیید اعتبار دو عامل همچنان روز را در نظر میگیرند.

قفل‌های هوشمند دیجیتالی دنیای آینده را ترسیم می‌کنند، به ویژه آنهایی که از قابلیت‌های بی‌نظیر بیومتریک استفاده می‌کنند.

برای خرید بهترین قفل‌های هوشمند بیرومتیک می‌توانید گشتی به بازار بزنید، ولی در پایان یک مدل از قفل‌های برند یوکا را انتخاب خواهید کرد. محصولات این برند شامل قابلیت‌های بیومتریک اعم از تشخیص اثرانگشت، تشخیص چهره، تشخیص کف دست و موارد دیگر هستند.

 

منبع:

https://saba.host/blog/%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

مهدیه بازدید : 15 دوشنبه 07 مهر 1399 نظرات (0)

5 ایده‌ طلایی برای دکوراسیون هوشمند خانه : از قفل دیجیتال تا پرده برقی

 

امروزه اکثر فناوری‌های موجود در بازار، تعامل شما با تک‌تک اجزا و قسمت‌های خانه را آسان‌تر کرده است. این تکنولوژی‌ها باعث می‌شوند تا خانه‌های شما از هر زمان دیگری انرژی کمتری مصرف کنند، راحت باشند و به شما توانایی بیشتری برای مدیریت خانه ببخشند.

نکته خوب ماجرا این است که این فناوری‌ها هر روز بهتر می‌شوند. بیایید با چند فناوری جذاب برای بهبود دکوراسیون هوشمند منازلتان آشنا شویم.

 

برای خرید قفل هوشمند به سایت یوکا مراجعه کنید.

 

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون هوشمند خانه

خوشبختانه امروزه طیف متنوعی از فناوری‌های هوشمندسازی خانه وجود دارند که علاوه بر بهبود عملکرد و ارائه امکانات مدیریت خانه، می‌توانند ظاهر زیبا و مدرنی به خانه‌های شما ببخشند. اگر دوست دارید خانه‌هایتان را هوشمندسازی کنید و به دنبال ایده می‌گردید، ایده‌های زیر به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید.

 

۱. سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانند امکان مانیتورینگ و کنترل یکپارچه ساختمان را برای شما فراهم کنند. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید به صورت دائمی بخش‌های مختلف و مهم ساختمان را پایش و کنترل کنید.

 

شما با این سیستم توانایی کنترل هوشمند ساختمان را به دست می‌گیرید. می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه، تمام بخش‌های مهم و حیاتی ساختمان را کنترل کنید. بخش‌های مختلفی مانند دمای ساختمان، ورودی و خروجی، خروجی گرفتن از اطلاعات ساختمان، مصرف انرژی ساختمان و…

 

این سیستم بر پایه اتصال بی‌سیم ابزار و گجت‌های هوشمند به پنل مدیریتی عمل می‌کند و شما می‌توانید با ایجاد شبکه و اتصال به آن، به راحتی کنترل و مدیریت ساختمان را به دست بگیرید.

 

۲. دکوراسیون هوشمند خانه : قفل دیجیتال

یکی دیگر از جذاب‌ترین گجت‌های مدیریت هوشمند ساختمان، قفل هوشمند است. شما می‌توانید با استفاده از قفل هوشمند، درب منزلتان را با گزینه‌های متعددی باز و بسته کنید. سنسورهای بیومتریک، رمز عددی، کارت و یا کلید فیزیکی از گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها درب منزلتان را باز کنید، همچنین این گزینه ها بر روی خرید قفل هوشمند نیز تاثیرگذار هستند.

 

قفل الکترونیکی، صرفا به باز و بسته کردن در با گزینه‌های مختلف ختم نمی‌شود؛ شما می‌توانید با استفاده از قفل هوشمند ورود و خروج به منزلتان را تحت کنترل بگیرید. قفل دیجیتال این امکان را به شما خواهد بخشید که حتی از راه دور، تنها با داشتن یک گوشی هوشمند، ورود و خروج به منزل و سایر هشدارهای لازم را دریافت کنید.

 

علاوه‌ براین، قفل هوشمند به ظاهر خانه شما شکلی هوشمند و مدرن می‌بخشد و آن را به‌صورت مطلوبی جذاب خواهد کرد.

 

برای اینکه از بهترین برندهای قفل دیجیتال مطلع شوید مقاله بهترین‌های قفل‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹ را ملاحظه کنید.

 

برای خرید قفل هوشمند از بهترین برندهای قفل دیجیتال مطلع شوید مقاله بهترین‌های قفل‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹ را ملاحظه کنید.

۳. چشمی دیجیتال

یکی دیگر از جذاب‌ترین گجت‌های هوشمند منزل، چشمی دیجیتال درب است. چشمی هوشمند گجتی است که روی درب منزل شما نصب می‌شود و کنترل رفت‌وآمد پشت در منزلتان را به عهده می‌گیرد. دیگر نیاز ندارید برای مدیریت رفت‌وآمد، تا کمتر از پنجره بیرون بروید! جذاب نیست؟

 

چشمی دیجیتال به شما این امکان را خواهد داد که تصویر هر کسی که پشت منزلتان است را ببینید، حتی زمانی که در خانه نیستید. از طرفی اطلاعات ورود و خروج به منزلتان را به نرم‌افزار مدیریت هوشمند منزلتان ارسال می‌کند و شما قادر خواهید بود از رفت‌وآمد پشت درخانه باخبر شوید.

 

۴. ترموستات هوشمند

یکی دیگر از ایده‌های جذاب هوشمندسازی خانه، خرید ترموستات هوشمند است. ترموستات هوشمند وظیفه دارد که دمای خانه شما را با توجه به دمای درخواستی شما کنترل و و تنظیم کند. کافیست یک ترموستات هوشمند بخرید، آن را نصب کنید و به آن اطلاعات هر قسمت خانه و دمای درخواستی‌تان را بفرستید. کارتان تمام است!

 

ترموستات هوشمند شما می‌تواند با سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش خانه ارتباط برقرار کند و به جای شما هدایت و تنظیم آن‌ها را برعهده بگیرد. این گجت هوشمند هم با موبایل هوشمند شما اتصال برقرار می‌کند و می‌تواند دما را به سادگی کنترل کند.

 

۵. دکوراسیون هوشمند خانه : یخچال هوشمند

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید برای هوشمندسازی دکوراسیون خانه به آن فکر کنید، یخچال هوشمند است. یخچال هوشمند می‌تواند به اینترنت متصل شود و صفحه‌ای برای مدیریت روی آن نصب شده است.

 

یخچال هوشمند مانند همه گجت‌های الکترونیک هوشمند دیگر، می‌تواند به سادگی با گوشی‌های هوشمند همراه شما اتصال برقرار کند و امکان مدیریت از راه دور را برای کاربران فراهم کند. مدیریت دما، امکان اتصال به سایر گجت‌های هوشمند خانه و همچنین نصب دوربین درون یخچال، از دیگر امکاناتی است که یخچال هوشمند در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

 

در آخر

 

هوشمندسازی خانه ایده‌ بسیار جذابی است که بیشتر به درد کسانی می‌خورد که عاشق مدرنیته و تکنولوژی هستند. این سیستم‌های هوشمند علاوه‌بر ظاهر جذاب و مدرنی که به خانه‌های شما می‌بخشند، مدیریت بهینه انرژی و سرمایه را هم برای شما به ارمغان خواهند آورد. مزایای این سیستم‌ها بی‌شمار است. خبر خوب اینکه اگر از این ایده‌ها لذت می‌برید، کافیست اخبار مربوط به گجت‌های هوشمند را دنبال کنید. هرسال شمار زیادی از گجت‌های جدید به لیست ابزار هوشمندسازی خانه اضافه می‌شوند و به شما ایده‌های زیادی برای مدیریت هوشمند خانه خواهند داد.

 

منبع:

https:/wikisakhtemoon.com/15098/%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

 

مهدیه بازدید : 26 یکشنبه 06 مهر 1399 نظرات (0)

مقایسه قفل مکانیکی و قفل دیجیتال و مزایا و معایب هرکدام

قفل دیجیتال کارتی یکی از پرکاربردترین وسایل در زندگی جامعه است. و هدف از ساخت آن افزایش امنیت آپارتمان ها و ساختمان های مختلف و جلوگیری از ورود غیر مجاز می باشد. قفل ها با توجه به استفاده های متفاوتی که از آنها می شود انواع مختلفی دارند.

 

بطور کلی قفل ها را به دو دسته مکانیکی و دیجیتالی می توان تقسیم نمود. در این مطلب بنا داریم تا به مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال بپردازیم.

اگر برای انتخاب و خرید قفل هنوز نمی دانید بهترین انتخاب کدام است، با دانستن مزایا و معایب هرکدام از قفل ها و مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 

ویژگی های قفل مکانیکی

قفل مکانیکی به همان قفل های قدیمی گفته می شود که با کلید باز می‌شوند و به دلیل قیمت پایینی که دارند، همیشه مورد استقبال جامعه قرار داشته اند.

مهمترین مشکلی که قفل های مکانیکی دارند، استفاده از کلید می باشد. زیرا کلید معایب مختلفی مانند:

احتمال گم شدن، امکان کپی کردن و امنیت کم، حجیم بودن دسته کلید و جابجایی سخت آن، احتمال جا گذاشتن کلید و پشت درب ماندن و… را دارد.

 

ضمن اینکه اگر کلید قفل مکانیکی گم شود احتمالا مجبور خواهید شد که قفل را کاملا تعویض نمایید.

و همچنین در صورت شکستن و یا آسیب دیدن کلید باید به قفل و کلید سازی مراجعه نمایید. برای باز کردن قفل های دیجیتالی کارتی  روش های متعددی وجود دارد و این باعث کم شدن امنیت آنها و راحت تر شدن کار سارقین می شود.

 

ویژگی های قفل دیجیتال

کدهای دیجیتال دارای چند نوع می باشند:

 

  • قفل دیجیتال ساده که تنها با وارد کردن رمز ورود این قفل را می توانید باز کنید.
  • قفل دیجیتال کارتی که باز کردن آنها به وسیله یک کارت انجام میگیرد.
  • قفل دیجیتال مجهز به سنسور اثر انگشت که با وارد کردن اثر انگشت معتبر قفل باز میشود.

 

قفل های دیجیتال کارتی  امنیت بسیار بالایی دارند بعنوان قفل ضد سرقت استفاده می شوند و همچنین استفاده از آنها، هنگام باز کردن درب راحت و سریع می باشد.

قفلهای دیجیتال بر روی انواع درب های مختلف مانند چوبی شیشه ای فلزی و… قابل نصب هستند. برای استفاده از آنها می توانید از رمز ۴ تا ۱۲ رقمی قفل دیجیتال را به خاطر سپرده و تنها با وارد کردن آن درب را باز کنید.

 

اما اگر نگران فراموش شدن رمز هستید، می‌توانید از قفل دیجیتال کارتی استفاده کنید. جالب است بدانید که می توانید کارت مترو را نیز به عنوان کارتی برای باز کردن قفل استفاده نمایید.

ضمن اینکه اگر کارت قبلی خود را گم کردید کافی است آن را سوزانده و برای قفل دیجیتالی خود یک کارت جدید تعریف کنید. و با توجه به مورد نیاز نبودن کلید در آن، دیگر نگرانی گم شدن کلید را نخواهید داشت.

برای اکثر این قفل ها می‌توان یک هشدار تنظیم کرد تا در شرایط غیر عادی ساکنین منزل را آگاه نماید. این هشدار در مواقعی مانند حریق یا سرقت به صدا در می آید و اهالی خانه را خبردار می کند.

 

جمع بندی؛ مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال

اگر بخواهیم از لحاظ امنیت، مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال را انجام دهیم، می شود گفت، قفل های مکانیکی به دلیل وجود داشتن روش های متفاوت برای باز کردن آن ها، در مقایسه با قفل های دیجیتالی از امنیت کمتری برخوردار هستند.

زیرا آب های غیر مجاز تنها با رمز کارت یا اثر انگشت باز می‌شود و سارقین نمی توانند با وارد کردن چند باره رمز قفل، آن را باز کنند زیرا حافظه قفل می تواند متوجه دستکاری اشخاص غیر مجاز شود.

 

از لحاظ هزینه پرداختی قفل های دیجیتال به دلیل امکانات بسیار بیشتر و امنیت بالاتر، نسبت به قفل های مکانیکی گران تر هستند.

 

در مورد آسان بودن استفاده، باید گفت، استفاده از قفل های دیجیتال راحت تر بوده و معایبی که قفل های مکانیکی دارند مانند گم شدن یا شکستن کلید و.. را ندارد. و در هنگام استفاده از آنها دیگر نگرانی گم شدن کلید و پشت در ماندن را نخواهید داشت.

 

منبع:

https:/fanikara.com/blog/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/

 

مهدیه بازدید : 23 شنبه 05 مهر 1399 نظرات (0)

دستگیره کارتی چیست ؟

دستگیره های کارتی با قابلیت شناسایی کارتهای بدون تماس Mifare در طرحهای و برندهای مختلف در بازار موجود می باشند . استفاده از این مدل کارتها در قفلهای کارتی باعث میشود دیگر نگرانی بابت کلید مکانیکی و دردسرهای نگهداری و مفقود شدن آنرا نداشته باشید . مغزی قفلهای کارتی بصورت الکترونیکی عمل میکند و فرمان باز شدن درب را فقط از طریق کارت امکانپذیر میسازد . در این مدل قفلها امکان تعریف محدوده زمانی و همچنین امکان گزارشگیری تردد بوسیله کارت میسر می باشد .

 

چرا قفلهای کارتی نسبت به قفلهای معمولی از امنیت بیشتری برخوردارند ؟

  • امکان ثبت و گزارشگیری از تردد افراد
  • محدودیت دسترسی برای اشخاص در زمانهای خاص
  • مجهز به کلید مکانیکی غیر قابل کپی
  • مجهز به مغزی الکترونیکی استاندارد با امنیت بالا
  • مدیریت قفل از طریق سیستم نرم افزاری و ادمین امنیتی
  • مجهز به سیستم حریم خصوصی ( شب بند )
  • و ……………..

 

از قفلهای کارتی کجا می توان استفاده کرد ؟

این مدل قفل ها امروزه در بسیاری از هتلهای لوکس و معمولی ، هتل آپارتمانها و مهمانسرا در حال بهره برداری می باشند .

 

مزایای قفلهای کارتی چیست ؟

دستگیره های کارتی هتلی ، امروزه یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه های هتلداران و مسافران که جلب رضایت مشتری ، امنیت مالی ، احساس آرامش و آسایش میهمانان ، تسهیل در کنترل و هدایت بخش های مختلف اقامتی ، عدم اتلاف انرژی و زمان می باشد را برطرف کرده و بهره وری از تکنولوژی روز در صنعت هتلداری را به ارمغان می آورد . در واقع استفاده از قفلهای الکترونیکی یکی از راهکارهای پیشرفته جهانی و همچنین یکی از روشهای نوین هتلداری محسوب میگردد . قفلهای کارتی یا همان دستگیره های الکترونیکی RFID علاوه بر ایجاد امنیت ، آرامش و تسریع در باز و بسته کردن درب از زیبایی خاصی برخوردار هستند که در ظاهر و نمای راهرو و دربهای هتل نقش بسزایی دارند . همچنین استفاده از قفلهای هتلی ، هراس از مفقودی کلید و جابجایی آن را از بین می برد .

 

ویژگیهای استفاده از قفلهای کارتی :

  • امکان کنترل زمان حضور مسافر درون هتل ( اتمام اعتبار در تاریخ و زمان خاص)
  • امکان حذف کارت در صورت مفقود شدن کارت به سادگی و صدور کارت مجدد
  • امکان استفاده از کارت خدمتکار با زمان بندی مشخص (محدودیت در روز های خاص و ساعت های خاص)
  • امکان استفاده از کارت امرجنسی برای مدیریت جهت باز کردن تمام درب ها در حالت های اضطراری
  • امکان گزارش گیری از زمان تردد مسافر و یا خدمتکار ها از طریق کارت و یا دستگاه هندست
  • امکان استفاده از دستگیره کارتی برای درب های خاص که پرسنل از آن تردد دارند جهت کنترل زمان تردد و دریافت گزارش های تردد مربوطهجزئیات قفل هتلی :

قفل هتلی شامل سه قطعه اصلی می باشد .

۱- قسمت بیرونی ( نمای دستگیره )

۲- قسمت داخلی ( پشت دستگیره )

۳- مغزی اتوماتیک

 

تجهیزات اصلی سیستم قفل هتلی :

۱- دستگیره کارتی ( الکترونیکی )

۲- کارت مایفر ( کارت بدون تماس RFID )

۳- انکدر کارت ( جهت کد کردن و تعریف کارت )

۴- نرم افزار ( جهت مدیریت رزرو ، گزارشگیری ، تعریف و … )

 

چرا قفلهای کارتی بدون تماس(RFID) باید جایگزین قفلهای کارتی با تماس مستقیم (IC) شود ؟

 

در قسمت مزایای قفل کارتی دلایل مهمی برای استفاده از این قفلها بیان شد . در این قسمت به مواردی در مقایسه قفلهای RFID با قفلهای IC میپردازیم :

۱- استفاده از کارت RFID علاوه بر جایگزینی برای کلید اتاق و دردسرهای نگهداری از کلید ، تماس مستقیم ندارد و کارت مستهلک نمیشود .

۲- قفلها دارای منبع تغذیه باطری آلکالاین هستند که عمر بالای دستگیره را تضمین میکنند .

۳- عمر برد و مدار قفلهای RFID چند برابر عمر مدار IC میباشد .

۴- امنیت بسیار بالا در کارت RFID ( امکان کپی کارت نیست )

۵- کاربری بسیار آسان کارت RFID

 

انواع قفل هتلی کارتی

( آفلاین / آنلاین )

قفلهای کارتی هتلی اغلب بصورت آفلاین در بازار قابل تهیه و استفاده می باشند . اغلب هتلداران برای صرفه جویی در هزینه و قیمت مناسب ، قفلهای آفلاین را انتخاب میکنند . در قفلهای آفلاین امکان گزارشگیری تردد فقط از طریق کارتهای گزارشگیری و بصورت دستی از تک تک قفلها انجام می پذیرد . در این روش ارتباطی بین نرم افزار و قفلها برقرار نمی باشد و قفل بصورت کاملا مستقل عمل می کند .

قفلهای آنلاین ، معمولا در هتلهای لوکس استفاده میشود . اغلب هتلدارانی که سیستم مدیریت آنلاین را برای دربهای هتل خود انتخاب می کنند ، اهمیت زیادی به گزارشگیری تردد بصورت آنلاین و اشراف کامل به اتاقها از طریق نرم افزار قائل هستند . سیستم آنلاین هتلی مدیریت از طریق نرم افزار با تک تک اتاقها بصورت آنی برقرار میسازد . ارتباط آنلاین بین قفلها و سیستم مدیریت مرکزی از طریق کابل شبکه و یا از طریق Wifi امکانپذیر است . در سیستم وایرلس نیازی به کابل کشی درب و چارچوب نیست .

 

چرا قفل کارتی یوکا بخریم ؟

تنوع در مدلها و رنگ ، زیبایی و طراحی فوق العاده قفلهای کارتی یوکا باعث تمایز این محصول نسبت به محصولات مشابه در بازار شده است . قفلهای کارتی یوکا دارای ۲ سال گارانتی بدون قید و شرط می باشند که در صورت تقاضای مشتری قابل تمدید میباشد . قفلهای کارتی یوکا در بازار توسط شرکت آریابان ارائه میگردد، این شرکت علاوه بر تمرکز بر کیفیت و زیبایی ، محصولات یوکا را با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می دهد . تمرکز بر کیفیت محصول ، قیمت مناسب و مشتری مداری باعث شده تا این شرکت به رزومه درخشانی در بازار هتلی ایران دست پیدا کند .

 

منبع:

https: ariaban.net

مهدیه بازدید : 22 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

قفل دیجیتال درب ضد سرقت چیست؟

 

قفل دیجیتال درب ضد سرقت (یا قفل برقی) وسیله قفل است که با استفاده از جریان الکتریکی کار می کند. قفل های برقی گاهی با یک مونتاژ کنترل الکترونیکی که مستقیماً روی قفل نصب می شود ، مستقل هستند.

قفل های برقی ممکن است به یک سیستم کنترل دسترسی متصل شوند، از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: کنترل کلید ، که در آن کلیدها بدون اتصال مجدد سیلندر قفل می توانند اضافه و حذف شوند.

کنترل دسترسی خوب ، جایی که زمان و مکان فاکتورهایی هستند.

و ورود به سیستم معاملات ، جایی که فعالیت ثبت شده است. قفل های الکترونیکی همچنین می توانند از راه دور کنترل و کنترل شوند ، هم برای قفل کردن و هم برای باز کردن قفل.

 

عملکرد قفل الکترونیکی:

 

قفل های برقی از آهن ربا ، solenoids یا موتور استفاده می کنند تا با تأمین یا از بین بردن قدرت ، قفل را فعال کنند.

عملکرد قفل می تواند به سادگی با استفاده از سوئیچ ، به عنوان مثال رها کردن درب داخلی اپارتمان یا به همان اندازه یک سیستم کنترل دسترسی مبتنی بر بیومتریک پیچیده باشد.

دو نوع اصلی قفل وجود دارد: "مکانیسم پیشگیری" یا مکانیسم عملکرد.

 

قفل الکترومغناطیسی

 

ابتدایی ترین نوع قفل الکترونیکی یک قفل مغناطیسی است (به طور غیر رسمی به آن "قفل جادویی" گفته می شود). یک الکترو مغناطیس بزرگ روی قاب درب نصب شده و یک آرماتور مربوطه در درب نصب شده است.

هنگامی که آهن ربا تغذیه می شود و درب بسته می شود ، آرماتور به سرعت به آهنربا نگه می دارد. قفل های Mag نصب ساده ای دارند و بسیار مقاوم در برابر حمله هستند. یک اشکال این است که قفل های جادویی نصب نشده یا نگهداری نشده می توانند روی افراد بیفتند ،و همچنین این که قفل جادو را هم برای ورود و هم برای خروج باید قفل کنید.

این امر باعث شده است که به طور کلی مارشال های آتش نشانی قوانین سختگیرانه ای را در مورد استفاده از قفل های جادویی و کنترل کنترل دسترسی اعمال کنند.

علاوه بر این ، NFPA 101 (استاندارد برای ایمنی و امنیت زندگی) و همچنین ADA (آمریکایی هایی که قانون معلولیت دارند) به "دانش قبلی" و "یک حرکت ساده" نیاز ندارند تا بتوانند "معاشرت آزاد" داشته باشند.

این بدان معناست که در مواقع اضطراری ، فرد باید بتواند به یک در حرکت کند و بلافاصله با یک حرکت خارج شود (نیازی به دکمه فشار نیست ، داشتن شخص دیگری برای باز کردن درب ، خواندن یک نشانه یا "دانش ویژه").

 

سایر مشکلات شامل زمان تاخیر (تأخیر) می باشد ، زیرا میدان مغناطیسی در حال سقوط که دارای درب خاموش است ، فوراً آزاد نمی شود. این زمان تاخیر می تواند باعث شود کاربر با درب هنوز قفل شده برخورد کند.

سرانجام ، قفل، قفل نشده ، به عبارت دیگر ، در صورت حذف برق ، آنلاک می شوند.

 

این می تواند مشکلی باشد که امنیت یکی از دغدغه های اصلی باشد. علاوه بر این ، قطع برق می تواند بر قفل های جادویی نصب شده روی درهای ذکر شده در آتش تأثیر بگذارد ، که لازم است در همه زمان ها به جز در هنگام عبور پرسنل ، در آن محکم بسته شوند.

اکثر طرح های قفل جادویی کدهای آتش نشانی فعلی را به عنوان وسیله اصلی تأمین درب آتش نشانی شده در یک قاب رابرآورده نمی کنند.

به همین دلیل ، بسیاری از درهای بازرگانی (این امر معمولاً برای اقامتگاههای خصوصی صدق نمی کند) به سمت قفل های مستقل یا قفل های برقی که تحت یک برنامه کارمندان معتبر نصب شده اند ، حرکت می کنند.

اولین قفل قابل بازیابی کارت مکانیکی در سال 1976 توسط تور سارنس اختراع شد ، که از دهه 1950 برای VingCard کار کرده بود. اولین سفارش قفل کارت در سال 1979 به هتل Westin Peachtree Plaza ، آتلانتا ، ایالات متحده ارسال شد.

این محصول باعث تحول قفل های دیجیتال درب ضد سرقت  برای صنعت میهمان نوازی شد.

 

آزادسازی چفت الکتریکی

 

اعتصابات برقی (همچنین به آن آزادسازی چفت الکتریکی نیز گفته می شود) جایگزین یک اعتصاب استاندارد می شود که روی قاب درب نصب شده است و پیچ و مهره چفت را دریافت می کند.

هنگامی که برای تعویض یک به یک از تعویض ضربات استاندارد طراحی شده باشد ، می توان نصب ساده تر را نصب کرد ، اما برخی از طراحی های اعتصاب الکتریکی نیاز دارند که فریم درب به شدت اصلاح شود.

در صورت نیاز به هرگونه تغییر در قاب ، اعتصاب داخل درب ذکر شده در آتش (برای اعتصاب های پشتی باز بر روی جفت درب ها) یا قاب باید تحت نظارت سازمان انجام شود.

در آمریکا ، از آنجا که هیچ برنامه معتبر کارمندان فعلی وجود ندارد که اجازه نصب میدانی از اعتصابات برقی را به داخل درهای ورودی در فهرست آتش نشان دهد ، لیست ارزیابی های آژانس به احتمال زیاد نیاز به لیست و قرارگیری درب و فریم دارد.

ضربات الکتریکی می تواند به مکانیزم مکانیکی دسترسی داشته باشد: فرد در حال حرکت قفل را در درب کار می کند ، نه برخورد الکتریکی در قاب درب. ضربات الکتریکی همچنین می تواند "قفل نشده" باشد (به جز در درهای آتش ذکر شده ، زیرا در صورت عدم وجود برق باید قفل بمانند) یا طراحی مطمئن تر "شکست قفل شده".

حمله الکتریکی آسانتر از قفل جادویی است. اهرم کردن درب در اعتصاب ساده است ، زیرا اغلب بین اعتصاب و قفل درب شکاف بیشتری وجود دارد. از صفحات محافظ لچ اغلب برای پوشاندن این شکاف استفاده می شود.

 

 

منبع:

http://digital-lock.blog.ir/1399/04/01/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D8%A7-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

مهدیه بازدید : 22 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

خانه های مدرن چگونه از فناوری هوشمند استقبال می کنند؟

 

با گذر زمان و رشد تکنولوژی های نوین همانطور که خانه های نوین ساخته و طراحی می شوند و خانه های قدیمی به روز  و بازسازی می شوند ، بسیاری از ویژگی های مدرن در فضاهای زندگی امروزی گنجانده می شوند. امنیت در خانه های هوشمند بسیار حائز اهمیت است.

از امنیت خانه گرفته تا سرگرمی در خانه ،دربسیاری از خانه ها از فناوری هوشمند کاربرد زیادی یافته اند که کارهای روزمره را بهبود بخشیده، سبک زندگی و محیط خانه را مدرن تر می نمایند.

اپلیکیشن های تلفن همراه ، ریموت های بی سیم و کنترل های صوتی نحوه زندگی مردم و تعامل با خانه هایشان را تغییر داده است فناوری های هوشمند خانگی روز به روز محبوبیت و فراگیری بیشتری در سراسر جهان یافته به خصوص  برای افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند  از این طریق میتوانند بیشتر وقت خود را در انجام کارهای روزمره صرفه جویی کنند.

امنیت در خانه های هوشمند

 

چرا استفاده از فن آوری های مدرن در خانه مفید است؟

اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان از اینترنت برای طیف وسیعی از کارها ، از سفارش مواد غذایی گرفته تا تماس ویدیویی با دوستان و خانواده استفاده می کنند. اما اگر همه دستگاه های خانگی به اینترنت متصل و کنترل شوند ، چه می شود؟ در اینجا فقط برخی از مزایای استفاده از فن آوری هوشمند در خانه های مدرن ذکر شده است با آرل همراه باشید....

راحتی

قابلیت های صفحه لمسی ، دسترسی از راه دور و کنترل  های صوتی می تواند به کنترل طیف وسیعی از ویژگی های خانه مانند کاربردهای خانگی ، روشنایی و ... کمک کند.

خواه در اتاق دیگری باشید یا حتی در خانه نباشید ، فناوری هوشمند ابزاری مناسب برای استفاده در زندگی روزمره  و یا کنترل  از راه دور برای خانه شما است.

دسترسی

طیف وسیعی از ابزارهای خانگی و فن آوری وجود دارد که با لمس یک دکمه یا یک دستور صوتی می توانند به راحتی به خانه شما دسترسی ایجاد کنند. همینطور ریموت های متصل به تلفن همراه ، برای افرادی که توانایی تحرک کمی دارند می توانند از فناوری برای طیف گسترده ای از کارها استفاده گردد و به توانیابی کمک زیادی نماید.

.
ایمنی

همینطور درخانه های مدرن برای کسانی که امنیت بیشتری می خواهند ، می تواند از فناوری هوشمند مانند قفل های هوشمند، دوربین ها و سیستم های امنیتی استفاده کرد. این موارد به راحتی و از راه دور قابل کنترل و دسترسی هستند حتی وقتی در خانه نیستید.

آینده طراحی داخلی چیست؟

فناوری های هوشمند در لوازم آشپزخانه

در خانه های مدرن ، بسیاری از ویژگی های دکوراسیون و چیدمان وجود دارد که امروزه محبوب هستند. گاز های هوشمند ، لوازم با صفحه نمایش لمسی ، طرح های مینیمال وپلان های باز ، فقط برخی از ویژگی های محبوب هستند.

بازسازی منزل ، انتخاب طرح رنگی ، ایجاد فضای مناسب و انتخاب کاشی های آشپزخانه ایده آل برای فضایی که در اختیار دارید ، تنها برخی از مواردی است که باید هنگام دکوراسیون خانه می توان در نظر گرفتو در خانه های مدرن امروزی افزودن فناوری های هوشمند نیز جزئی جدایی ناپذیر از  تمهیدات لازم برای یک خانه هوشمند محسوب می شود.

امنیت در خانه های هوشمند

 

لوازم خانگی هوشمند

در بسیاری از آشپزخانه های مدرن ، گاز های هوشمند می توانند دمای فر را کنترل کرده و حتی قبل از  ورود به خانه گرم شوند حتی مایکروویوهایی وجود دارند که می توانند توسط تلفن ، رایانه یا حتی دستورات صوتی کنترل شوند.

که این موارد میتواند برای کتری ، یخچال یا گاز نیز در دسترس باشد ، فناوری هوشمند می تواند به راحتی به کاربران فضا در انتخاب درجه حرارت مناسب و سایر گزینه ها کمک کندو زمان کمتری را برای انتظار هدر نماید.

ایمنی و امنیت خانه

روزهایی که خانواده ها مجبورند شخصا جلوی درب ورودی خانه شان را بگیرند یا با چندین قفل مراقب باشند گذشته است. با پیشرفت فن آوری مدرن ، صاحبان خانه می توانند به سادگی از یک برنامه تلفن همراه استفاده کرده و حتی اعلان هایی را تنظیم کنند تا ببینند چه کسی پشت درب منزل آنهاست ، چه در خانه حضور داشته باشند و چه نه!

در کنار دوربین های مداربسته  و قفل های هوشمند و ضد سرقت ، اکنون برای صاحبان خانه ها بسیار راحت است که باعث امنیت در خانه های هوشمند می شود. چه برای مواجهه  با مهمانی که در انتظار او هستید یا شخصی که بسته ای را تحویل شما می دهد و چه یک فرد غریبه  که مشکوک است ، استفاده از فناوری ویدئو به این معنی است که می توانید دقیقاً ببینید چه کسی در پشت درب در انتظار است حتی بدون باز کردن قفل یا اینکه از جای خود برخیزید !

فناوری تصویری هوشمند برای درب منزل یا حتی سیستم های داخلی با تکنولوژی پیشرفته ، فقط برخی از ابزارهایی هستند که می توانند امنیت در خانه های هوشمند بیشتری ایجاد کنندو روز به روز در حال توسعه و پیشرفت های بیشتر هستند.

سرگرمی در منزل برای کل خانواده

علاوه بر آشپزخانه ها و حمام های به روز شده با فن آوری هوشمند ، یکی دیگر از ویژگی های مدرن امروزی خانه ها شامل افزودن گزینه های سرگرم کننده در خانه است. فناوری و ابزارهای هوشمند می توانند به ایجاد فضای زندگی و تفریحات خانگی کمک کنند برای مثال: سینما های خانگی
تلویزیون ، پروژکتور و اسپیکرها  فقط برخی از لوازم جانبی هستند که می توانند از اینترنت برای ایجاد سرگرمی های با کیفیت بالا ، سینما و صدای با کیفیت استفاده کنند.

فناوری هوشمند به کاربران امکان کنترل بلندگوها ، انتخاب آهنگ های صوتی و پخش با اپلیکیشن های تلفن های هوشمند یا دستورات صوتی را می دهد. ایجاد یک مجموعه لوکس سینمای خانگی چیزی که هرگز قبلا به این آسانی نبوده است.

سیستم های روشنایی هوشمند

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع استفاده از فناوری هوشمند در یک خانه مدرن ، به روزرسانی روشنایی است. ابزارهای ابداعی یا فرمان های صوتی می توانند روشنایی هوشمند را متشکل از لامپ ها و سوئیچ های متصل به اینترنت کنترل کنند.

لامپ های هوشمند

یکی از مزایای لامپ های هوشمند این است که به ساکنان این امکان را می دهد تا بدون تغییر بزرگی در طراحی خانه خود انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کنند  با  استفاده از ریموت کنترل های روشنایی منزل با تلفن هوشمند ، صاحبان خانه می توانند با ضربه زدن روی صفحه لمسی ، رنگ  و شدت نوری مناسب را تنظیم کنند .

حتی در  مکان هایی مانند اتاق خواب به کاربران این امکان را می دهد که هنگام خواب ، بدون برخاستن ، به راحتی چراغ ها را کم  یا خاموش کنند.

 

منبع:

https://www.arel.ir/fa/News-View-8573.html

مهدیه بازدید : 27 شنبه 29 شهریور 1399 نظرات (0)

مزایای نصب قفل دیجیتال بدون دستگیره هوشمند

قفل‌های دیجیتال بدون دستگیره دارای سنسورهای هشداردهنده از جمله سنسور ضد سرقت، ضد حریق و ضد شوک می‌باشند. از این رو، استفاده از این نوع قفل‌ها امنیت درب ضد سرقت را بسیار بالا می‌برد.

 

قفل دیجیتال را میتوان روی درب های شیشه ای هم نصب کرد، اما این درب ها با درب های معمولی تفاوت دارند، این نوع شیشه از انواع رنگی، چاپ شده و لاکی است که در مقایسه با شیشه معمولی مقاومت بالاتری دارد اما ضخامت یکسانی دارند.

این نوع شیشه را سکوریت مینامند که ۵ برابر مقاومت بالاتری دارد. همچنین به این دلیل که از آنها به منظور ساخت درب استفاده میشود، جنس آنها به این صورت است که حتی اگر بشکنند به قطعات تیز و برنده تبدیل نمیشوند، این مسئله باعث کاهش صدمات در طول ساختمان سازی میشود.

اگر میخواهید درب ورودی ساختمان از جنس شیشه ای داشته باشید، استفاده از سکوریت انتخاب مناسبی برای شماست، به این دلیل که این نوع احتمال صدمه رسیدن به انسان را به مقدار زیادی کاهش میدهد.

روی درب های شیشه میتوان انواع قفل ها مانند قفل دیجیتال بدون دستگیره یا دستگیره های هوشمند را نصب و استفاده کرد.

 

مهم‌ترین مزایای این قفل‌ها عبارت است از:

 

۱- سیستم ضد شوک: در صورتی که به این قفل‌ها، ولتاژ غیرمجازی وارد شود، قفل های دیجیتال بدون دستگیره به طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

 

۲- سیستم ضد سرقت: در صورتی که سارقین چند بار رمز ورود را اشتباه وارد کنند یا سعی کنند با وارد کردن ضربه به قفل دیجیتال، آن را از کار بیندازند، آلارم قفل به صدا در خواهد آمد.

 

۳- سیستم اعلام حریق: در صورت بروز آتش‌سوزی، سیستم هشدار این قفل به شما اطلاع خواهد داد.

 

۴- قفل امنیتی: از مزایای قفل دیجیتال بدون دستگیره این است که برای باز کردن آن نیاز به داشتن کارت و آگاهی از رمز عبور به طور همزمان است. بنابراین، در صورت گم کردن کارت نیز لازم نیست نگران باشید. چون بدون رمز، این قفل هوشمند باز نمی‌شود.

 

۵- مجهز به قفل کودک

 

6- قفل شدن خودکار درب: با وجود این قفل‌ها، درب به صورت خودکار با بسته شدن قفل می‌شود. بدین معنا که امکان باز کردن در از بیرون بدون کارت و رمز میسر نیست. اما امکان باز کردن در از داخل وجود دارد. بنابراین دیگر نگرانی برای قفل کردن در وجود ندارد.

 

7- عدم نیاز به دسته کلید: اگر فراموشکار هستید، قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت انتخابی مناسب برای شماست. چرا که با استفاده از این قفل‌های دیگر نیازی به کلید برای ورود به خانه خود ندارید.

 

8- امکان باز و بسته کردن در به صورت ریموت: در برخی مدل‌ها می‌توانید با استفاده از گوشی خود نسبت به قفل کردن در منزل اقدام کنید.

 

9- ظاهر زیبا: اگر زیبایی قفل برای شما مهم است، قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت یک انتخاب مناسب با ظاهری زیباست.

 

 

قفل دیجیتال اثر انگشتی

 

برای استفاده از قفل اثر انگشتی، کافی است که اثر انگشت همه اعضای خانواده را در آن ثبت کرده و دیگر از کارت، رمز و کلید برای باز کردن در خانه استفاده نکنید. با توجه به این که این درها تنها با اثر انگشت‌های تعریف‌شده باز می‌شوند، از امنیت بالایی برخوردار هستند.

 

برخی از این قفل‌ها تا ۱۰۰ اثر انگشت را پشتیبانی می‌کنند.

 

قفل هوشمند رمزدار

رمز قفل‌های دیجیتال رمزدار بین 6 تا 12 رقم می‌تواند داشته باشد؛ بنابراین پیدا کردن رمز این قفل‌ها به سادگی صورت نمی‌گیرد.

 

قفل کارتی درب ضد سرقت

قفل کارتی دارای مغزی الکترونیکی است و در نتیجه تنها به افرادی که کارت مغناطیسی دارند و رمز آن را نیز می‌دانند اجازه ورود می‌دهد. امروزه استفاده از قفل کارتی در بسیاری از هتل‌ها متداول است. این مدل از قفل‌های دیجیتال دارای چند کارت هستند که می‌تواند در اختیار ساکنین خانه قرار گیرند.

 

برخی قفل‌های کارتی این قابلیت را دارند که مشخص کنند که چه فردی در چه تاریخ و ساعتی می‌تواند قفل را باز کنند و در غیر آن زمان رمزها کار نمی‌کند.

 

انواع قفل کارتی ضد سرقت

قفل کارتی آفلاین: در این نوع قفل، هیچ ارتباطی بین قفل و نرم افزار نیست و همه ارتباطات از طریق همان کارت است.

 

قفل کارتی آنلاین: باز و بسته شدن این قفل به صورت آنلاین و از طریق سیستم وایرلس که به نرم‌افزار اصلی وصل شده صورت می‌گیرد و نیاز به حضور فرد نیست. در واقع این قفل به صورت ریموت باز و بسته می‎شود.

 

قفل کارتی با کارت تماس مستقیم: این قفل‌ها ساده‌ترین نوع قفل‌های کارتی ضد سرقت هستند و همان نوعی هستند که استفاده از آن‌ها در هتل‌ها رایج است. برای باز کردن این قفل‌ها لازم است کارت بر روی قفل قرار گیرد و با آن تماس داشته باشد.

 

قفل کارتی با کارت RFID: در این نوع قفل برای باز کردن درب نیازی به تماس مستقیم کارت با قفل نیست و باز کردن در از طریق امواج رادیویی که بین قفل و کارت برقرار می‌شود، صورت می‌گیرد.

 

کلید مکانیکی چیست؟

کلید مکانیکی برای باز کردن روزمره قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت عموما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه هنگامی کار می‌رود که شما رمز خود را فراموش کرده و کارت خود را نیز گم کرده‌اید.

 

نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

همان‌طور که در مطلب انواع درب ضد سرقت اشاره شده است، به طور کلی در بازار ایران سه نوع درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت چینی در دسترس است. نصب قفل دیجیتال بر روی همه این درها امکان‌پذیر است، اما اصول و قواعد خاص خود را دارد.

 

نکات مهم برای نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

ضخامت درب ضد سرقت برای نصب قفل‎های دیجیتال لازم است حداقل باید ۳٫۵ تا ۹ سانتی‌متر باشد.

فاصله لبه درب ضد سرقت تا نقش و نگارهای بر روی درب باید حداقل ۱۲ سانتی‌متر باشد.

طول شفت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی).

 

منبع:

https: antitheftdoor.com

مهدیه بازدید : 22 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره دستگیره الکترونیکی هوشمند

دستگیره هوشمند از سری قفل های جدید می باشد که نتیجه پیشرفت تکنولوژی است. در این مطلب به بررسی این مدل قفل می پردازیم:

 

قبل از خرید دستگیره الکترونیکی هوشمند به این نکات توجه کنید:

  • ویژگی ها و امکانات دستگیره الکترونیکی هوشمند
  • مزایای استفاده از دستگیره الکترونیکی هوشمند
  • نحوه نصب دستگیره الکترونیکی هوشمند

 

امروزه صنعت قفل و کلید سازی هم مانند سایر صنایع پیشرفت زیادی نموده است و قفل های جدیدی روانه بازار شده اند که امکانات بسیار زیادی دارند و امنیت آن ها نیز در مقایسه با قفل های معمولی بسیار بالا می باشد.

مانند قفل کارتی، قفل اثر انگشتی، قفل های درب های ضد سرقت و… که کاربرد های بسیار زیادی دارند و کسانی که امنیت منازل و یا شرکت هایشان را حائز اهمیت بالا می دانند از این نوع قفل ها استفاده می کنند.

 

دستگیره الکترونیکی هوشمند نیز یکی از انواع قفل پبشرفته می باشد که یکی از بهترین و محیوب ترین ابزار و تجهیزات ایمنی و مراقبت از منزل می باشد. در این مطلب به ویژگی ها و مزایای این قفل می پردازیم:

 

قبل از اینکه اقدام به خرید دستگیره های هوشمند نمایید بهتر است با ویژگی های مختلف آن ها آشنا شوید تا مناسب ترین و کاربردی ترین قفل را برای منزل یا شرکت خود انتخاب نمایید.

همچنین به دلیل بالا بودن قیمت قفل های هوشمند، بهتر است تا ویژگی هایی که مد نظر دارید را در انواع برند های قفل های هوشمند بررسی کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

 

مواردی که باید پیش از خرید دستگیره هوشمند به آن ها توجه کنید: مشخصات ایمنی و فنی، قیمت، کیفیت تولید، طراحی، میزان مصرف انرژی، خدمات پس از فروش، گارانتی و تناسب این قفل با ویژگی های مد نظرتان می باشد.

بهترین و مشهور ترین برند های تولید کننده قفل های الکترونیکی هوشمند سامسونگ، یوکا، یال، هایوان، اورنت و میلر می باشند.

 

برای خرید دستگیره های هوشمند باید هزینه بالایی را بپردازید اما ایمنی بسیار زیاد این قفل ها باعث می شود که دیگر نسب به سرقت منزل خود نگرانی نداشته باشید. زیرا با وجود این قفل ها منزل شما در برابر سرقت ایمن می شود.

 

وجود امکان کنترل از راه دور منزل یکی از بهترین مزایای قفل های هوشمند می باشد. پس از نصب دستگیره هوشمند الکترونیکی شما می توانید در هر زمان و هر مکانی که حضور دارید، به وسیله تلفن همراه هوشمند خود، تردد افراد به منزلتان را کنترل نمایید.

امکانات این قفل باعث شده است که بسیاری از استرس ها و دغدغه های صاحبان شرکت ها و منازل از بین برود و امنیت را به آن ها هدیه داده است.

 

دستگیره الکترونیکی هوشمند قابل جابجایی و نصب بر روی درب های دیگر نیز می باشد و شما می توانید در صورت فروش یا تعویض منزل، قفل الکترونیکی خود را هم با خودتان به منزل جدید ببرید.

البته باید بدانید که برای نصب شدن دستگیره الکترونیکی، درب ها باید استاندارد ها و ویژگی های لازم را داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانید قفل هوشمند را بر روی آن ها نصب نمایید.

 

اکثر برند هایی که دستگیره هوشمند ارائه می دهند، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و شما می توانید برای نصب این قفل ها از متخصصان نصب قفل الکترونیکی هوشمند، کمک بگیرید.

برای استافده از قفل های هوشمند دیگر نیازی به حمل کلید و استفاده از آن نخواهید داشت و نگرانی هایی از قبیل گم کردن کلید و جا گذاشتن آن و پشت در ماندن، از بین می روند.

 

نحوه نصب دستگیره الکترونیکی هوشمند

نصب قفل های الکترونیکی هوشمند در کمترین زمان انجام می شود و بسیار آسان است. کافیست قفل را بر روی سوراخ های استانداردی که بر روی درب وجود دارند، قرار دهید.

شما می توانید تنها با مطالعه دفترچه راهنمای قفل، خودتان اقدام به نصب و راه اندازی آن نمایید. اما همانطور که پیش تر گفته شد این قفل ها دارای خدمات پس از فروش می باشند و متخصصان این امر می توانند شما را در نصب و راه اندازی قفل یاری نمایند. پس بهتر است که این کار را به متخصصان نصب بسپارید.

 

منبع:

https: fanikara.com

مهدیه بازدید : 32 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

دستگیره دیجیتال و قفل دیجیتال چیست؟

 

قفل دیجیتال نسل جدید و پیشرفته ی قفلهای مکانیکی می باشد، که بر روی انواع درب های شیشه ای سکوریت، ضد سرقت و معمولی قابل اجرا می باشد.

 

دستگیره دیجیتال با اهداف دسترسی اسان، افزایش امنیت و زیبایی، ساخته شده است، در واقع دستگیره دیجیتال سیستمی است بر پایه ی یکی از مکانیزم های شناسایی رمزی، کارت های مغناطیسی، تگ، اثر انگشت و یا مگنت، که برای باز و بسته کردن درب منازل، هتل ها، ادارات و مجتمع های مسکونی قابل نصب می باشد.

 

با توجه به جدید بودن این علم در کشورمان، بازار خوبی هم در این زمینه به وجود آمده است. نکته ای که در اینحا اهمیت فراوان دارد ضخامت ۳,۵تا ۱۲سانتی متری درب جهت نصب قفل دیجیتال بر روی ان می باشد. قفل دیجیتال با سیستم های متنوع امنیتی به کار رفته در ان ارامش و امنیت را به کاربر خود هدیه خواهد داد..

 

 قفل درب ضدسرقت به دو دسته  کلیدی و هوشمند می تقسیم می گردد  که نوع قفل درب ضدسرقت بستگی محل استفاده درب ضد سرقت دارد.

 

 انواع قفل درب ضد سرقت :

 

۱-قفل کلیدی :

قفل های کلیدی درب ضد سرقت به صورت کامپیوتری میباشند و دارای دو نوع کلید اصلی و فرعی میباشند که به کلید های فرعی کلید کارگری نیز گفته میشود که تعداد کلید های اصلی و فرعی در درب های ضد سرقت ساخته شده توسط ترکیه و چین متفاوت می باشد.

یکی از ویژگی های کلید درب ضد سرقت کامپیوتری بودن آن است که موجب می شود امکان ساخت از روی آن وجود نداشته باشد. اگر هم امکان کپی و ساخت کلیدهای درب ضد سرقت وجود داشته باشد این مساله مستلزم وقت زیادی است و موجب کاهش قابل توجه امکان سرقت می شود زیرا سارقین نمی توانند زمان زیادی را برای باز کردن درب منتظر بمانند.

 

۲-قفل دیجیتال :

قفل های هوشمند به قفل هایی گفته میشود که بر روی درب ضد سرقت نصب می شوند و احتیاج به کلید ندارند و با سیستم های مختلفی نظیر انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دسترسی و کارکرد :

 

۱-رمزی  و کارتی و یا  اثر انگشت

 

۲-رمز و کارت

 

۳-رمز و اثر انگشت

 

۴-رمز و مگنت

 

اگر درب خانه مجهز به دستگیره دیجیتال باشد  دیگر هیچگاه پشت درب نخواهید ماند و تنها با حفظ بودن یک رمز  به راحتی میتوان وارد شوید. از طرفی دیگر لازم نیست نگران جاگذاشتن کلید در مکانهای دیگر و امکان سو استفاده از آن باشید. اثر انگشت نیز یکی از بهترین روش های باز کردن قفل های دیجیتال است.

 

با وجود قفل دیجیتال دیگر لازم نیست استرس قفل کردن درب منزل را داشته باشید. این قفل های دیجیتال به گونه ای ساخته شده اند که پس از هر بار خروج شما به صورت اتوماتیک درب قفل می شود و به دلیل نداشتن دستگیره امکان باز کردن آن توسط سارقین وجود ندارد.

 

البته درب از قسمت داخلی دارای دستگیره می باشد تا بتوانید درب را باز کنید.

 

ازقفل دیجیتال می توان در ساختمان های مسکونی و ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، ادارات و مدرسه استفاده کرد. می توان تعدادی قفل هوشمندرا در سراسر ساختمان در مناطق مختلف و یا در برخی از درب های داخلی برای دسترسی مستقل مراقبین، پرستاران و… نصب کرد.

 

این قفل می تواند برای کنترل دسترسی برای مکان هایی با نیاز به امنیت بالا مانند فرودگاه ها مفید باشد، و یا حتی مکان هایی با نیاز امنیتی پایین مانند کمد های ثابت همچنین دستگیره دیجیتال راهی کم هزینه، آسان برای ایجاد امنیت برای ساختمان هایی است که نیاز به یک وسیله قابل اعتماد و کنترل کردن دسترسی دارند، اما به دلیل حجم ورود و خروج افراد در ساختمان دادن کلید به هر فرد دشوار می باشد  .

 

 

 

 قفل دیجیتال  :

اجزا سیستم های قفل دیجیتال دارای سیستم های امنیتی پیشرفته ای می باشند که امنیت محل زندگی و یا کسب و کار شما را افزایش می دهند که عبارتند از:

سیستم ضد سرقت: در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور به صورت مکرر و یا ضربه زدن به درب یا قفل دیجیتال آلارم دستگاه به صدا در می آید.

سیستم ضد شوک: در صورت وارد کردن ولتاژ غیر مجاز به قفل های دیجیتال سیستم الکترونیکی بصورت خودکار برای چند ثانیه خاموش می شود.

سیستم اعلام حریق: در صورت بروز آتش سوزی در محل، دستگاه به شما هشدار می دهد.

مجهز به قفل کودک: این سیستم به شما کمک می کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودکان خود از منزل نباشید.

مجهز به قفل امنیتی: با فعال کردن این سیستم دیگر کسی حتی با داشتن کارت و رمز بدون اجازه شما نمی تواند به قفل هوشمنددسترسی داشته باشد .

 

کاربرد قفل دیجیتال عبارتند از:

۱- قفل دیجیتال هتلی :

این نوع قفل ها متناسب با نیاز هتل داری ساخته شده اند و نحوه کار انها به گونه ای است که قفل به صورت اتصال به یک دستگاه کارت خوان که معمولا در لابی هتل کار گذاشت می شود متصل شده و تمامی کارهای قفل از طریق دستگاه کارت خوان در لابی هتل صورت میگیرد: .

۲-قفل های دیجیتال برای ساختمان های مسکونی و اداری :

که در دو نوع در بازار عرضه می شود و با باطری قلمی کار می کنند و نیازی به هیچ دستگاه جانبی برای شناسایی و تعویض رمز و اثرانگشت ندارند و فقط صاحب قفل می تواند این کار را انجام دهد

 

منبع:

 

https://sazeafzar.com/mag/%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%88-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

 

 

مهدیه بازدید : 29 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

قرن هاست که انسان ها از کلید برای باز و بسته نمودن قفل درب خود استفاده می نمایند. مصریان باستان اولین افرادی بودند که از قفل و کلید برای محافظت از درب ورودی ساختمان های خود استفاده می کردند.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، قفل های معمولی و قدیمی جای خود را به سایر انواع قفل ها داده اند. قفل دیجیتال یکی از این نوع قفل ها می باشد که توسط رمز، کارت و یا اثر انگشت می توان درب را باز نمود و نیازی به استفاده از کلیدهای پردردسر نمی باشد.

در این مقاله علاوه بر معرفی  و ویژگی هایی قفل هوشمند درباره ی قیمت قفل های دیجیتال توضیح داده شده.

برای اطلاعات بیشتر در ضمینه ی قیمت قفل دیجیتال به سایت یوکا مراجعه کنید.

 

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال(قفل هوشمند) نوعی قفل الکترنیکی می باشد که بدون کلید و توسط سایر روش های دسترسی می توان آن را کنترل نمود. بدنه بسیار مقاوم و همچنین وجود سیستم های هوشمند امنیتی باعث شده تا این نوع قفل ها به یکی از امن ترین مدل های قفل موجود در جهان تبدیل شود.

منبع تغذیه آن ها باتری قلمی بوده به طوری که جهت نصب نیاز به سیم کشی داخلی برق نمی باشد. این محصولات امنیتی را می توان بر روی انواع درب نصب نمود.

 

دلایل انتخاب قفل دیجیتال

به دلایل ویژگی های منحصر به فرد فنی و امنیتی قفل دیجیتال ، افراد زیادی در سراسر جهان از این نوع قفل استفاده می نمایند. از ویژگی های مهم این نوع قفل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

امنیت بالای ورودی های قفل دیجیتال

در گذشته استفاده از کلیدها باعث بروز مشکلات زیادی بوده و دردسرهای جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد می کرد. مشکلاتی از جمله هزینه های بالای گم شدن کلیدها، کپی شدن بسیار آسان کلیدهای گم شده یا به سرقت رفته و …به همین دلیل با گذشت زمان قفل های قدیمی با کلید جای خود را به سایر مدل های قفل با دسترسی های متفاوت دادند.

از جمله آن می توان به قفل دیجیتال اشاره نمود که توسط رمز، کارت و اثر انگشت، بدون کلید، می توان درب را باز نمود. هک نمودن پنل های دسترسی این نوع قفل ها بسیار دشوار بوده و دسترسی به ان را برای سارقان تقریبا غیر ممکن می نماید.

وجود سیستم های امنیتی رمزدهی مانند تابع خیالی، سیستم بیومتریک و تشخیص بافت زنده و نیز حذف بسیار آسان کارت های گم شده باعث افزایش امنیت این نوع قفل ها می باشد.

 

 آسایش و آرامش خاطر کاربران

ویژگی های منحصر به فرد قفل دیجیتال مانند قفل خودکار، آلارم های هشدار، کنترل ورود و خروج و … خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می نماید. به عنوان مثال به محض بسته شدن درب، قفل دیجیتال به صورت خودکار بسته شده و نگرانی بابت اطمینان از بسته بودن درب از بین می رود.

 

از دیگر مزایای قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

  • اتصال قفل هوشمند به تلفن همراه
  • استفاده از رمزهای امنیتی و یک بار مصرف(شما حین استفاده از قفل های هوشمند میتوانید از رمزهای یکبار مصرف استفاده کنید. این رمزها برای افراد خاصی مانند مهمان ها و نظافت چی و … طراحی شده است.)
  • بسته شدن اتوماتیک قفل هوشمند
  • قابلیت اتصال قفل هوشمند به سیستم های هوشمندسازی
  • قابلیت اتصال قفل هوشمند به آیفون تصویری
  • این قفل می‌تواند به شما اعلام کند که در چه وضعیتی قرار دارد. آیا کسی تلاش کرده که آن را باز کند؟ چنین اتفاقی امنیت بیشتری را تضمین خواهد کرد. قفل اثر انگشت یا دیجیتال به صورت عادی چنین پیامی را به شما ارسال نمی‌کند.
  • توسط این قفل های هوشمند شما میتوانید به راحتی در هرجای دنیا که هستید درب را برای مراجعه کنندگان باز کنید.
  • از دیگر قابلیت های مهم این قفل ها امکان کنترل تردد از راه دور درب و اعمال محدودیت هایی برای ورود به بخش های مختلف خانه توسط کاربران دلخواه است. شما میتوانید با استفاده از این قابلیت ورود مهمانان را به بخش هایی از خانه مسدود کنید.
  • امکان ثبت تاریخ و زمان دقیق ورود و خروج افراد نیز از مهمترین مزایای قفل هوشمند است.

 

مجهز به قفل کودک

این سیستم به شما کمک می‌کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودک دلبند و حیوان خانگی خود از منزل نباشید.

قفل دیجیتال و قفل اثر انگشتی هوشمند به جای قفل معمولی شروع مسیر هوشمند سازی منازل و محیط پیرامون ما می باشد.

قفل دیجیتال اثر انگشتی و دستگیره هوشمند محصولی است کـه بـر روی انواع درب‌ ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان، زیبایـی، افزایش امنیت و حفاظت از خانه و اعضای خانواده شما بر روی انواع درب معمولی ودرب ضد سرقت نصب می‌گردد و با سیستم‌های متنوع امنیتی که در آن بکار رفته آرامش و امنیت هر چه بیشتر را برای محیط پیرامون شما به ارمغان می‌آورد.

به بیان دیگر قفل دیجیتال (قفل الکترونیکی) ابزار الکترونیکی است که بر پایه یکی از مکانیزم های شناسایی رمز، کارت های مغناطیسی RFID، تگ، اثرانگشت، ریموت کنترل و گوشی های هوشمند، درب محل کار یا زندگی شما را به راحتی باز و بسته می نماید.

 

شرایط نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

ضخامت درب حداقل باید ۳٫۵cm تا ۹cm باشد .

بائو (فاصله لبه درب تا شروع نقش و نگار) درب باید حداقل ۱۲cm باشد.

طول شفت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی)

نوع درب (درب دست راست / درب دست چپ)

این که آیا “پانل پوشش” را نیاز دارید یا نه (فقط برای کاربر نهایی)

بررسی محتویات بسته قفل دیجیتال برای نصب

بررسی نوع درب (چوبی – فلزی)

 

قیمت قفل دیجیتال (هوشمند) درب ضد سرقت

برای نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت مورد نظر ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که امکان نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت مورد نظر وجود دارد.

قفل هوشمند را روی تمامی انواع درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی میتوان نصب کرد، ولی بر روی درب های ضد سرقت چینی بهتر است قفل های دیجیتال بدون دستگیره نصب گردد. زیرا با نصب قفل های دیجیتال با دستگیره، سیستم مرکزی قفل ضد سرقت درب از کار می افتد و کارایی خود را بر روی درب ضد سرقت از دست خواهد داد.

 

منبع:

https://rasandarb.ir/blog/33/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA

 

https://rasandarb.ir/blog/33/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA

 

مهدیه بازدید : 40 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

آشنایی با سیستم دستگیره رمزی درب

 

دستگیره رمزی درب، دستگیره هایی با ضریب ایمنی بسیار بالا هستند که تنها پس از وارد نمودن یک رمز عبور ۴ تا ۶ رقمی قابل باز شدن هستند.

این دستگیره ها در واقع نوعی قفل الکترومکانیکی هستند که به دلیل طراحی زیبا و امنیت بسیار بالایشان یکی از محبوبترین انواع قفل های دیجیتال برای نصب روی درب خانه و محل کار هستند.

از دیگر دلایل استقبال از این دستگیره ها میتوان به نصب آسان و بدون نیاز به حضور فرد متخصص، امکان برنامه ریزی و راه اندازی راحت و … اشاره کرد. دستگیره های رمزی در سراسر دنیا محبوب بوده و برای نصب روی درب اماکن خصوصی مانند اتاق های فروشگاه ها، اتاق خواب، هتل ها و … انتخاب میشوند.

 

قابلیت های دستگیره رمزی درب

 

  • دستگیره رمزی درب دارای یک قفل اتوماتیک هستند. بر روی دستگیره های رمزی یک کلید وجود دارد که با فشار دادن آن درب به صورت اتوماتیک قفل میشود

 

  • با نصب این دستگیره های رمزی پیشرفته دیگر نیازی به حمل کلید نبوده و در نتیجه دیگر نگران گم شدن کلید نخواهید بود. در این دستگیره ها رمز عبور، جایگزینی بسیار ایمن به جای دسته کلید است.

 

  • این دستگیره ها یک رمز عبور مادری یا رمز admin نیز دارند.

 

  • یکی از قابلیت های جالب این دستگیره های رمزی امکان شناسایی ۹ رمز مختلف توسط آن است. بنابراین در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید میتوانید با وارد نمودن رمز مادر کد رمز فراموش شده را از حافظه دستگاه پاک کرده و درب را باز نمایید.

 

  • قفل دستگیره رمزی از جنس آلیاژهای مقاوم و ضد زنگ است که مقاومت و ایمنی آن را در برابر سرقت، رطوبت و عوامل محیطی به بسیار بالا برده است.

 

  • مصرف بهینه انرژی یکی دیگر از مزیای نصب دستگیره های رمزی درب است. انرژی لازم برای این دستگیره ها تنها با نصب دو عدد باتری لیتیومی کم مصرف تامین می شود. پس از تمام شدن باتری ها و یا خروج آنها از قفل، اطلاعات و تنظمیات دستگاه حفظ شده و بدون تغییر باقی میمانند.

 

  • بر روی دستگیره رمزی درب ۵ دکمه قابل مشاهده است که چهار تای آن برای وارد کردن رمز عبور و یک دکمه برای بستن اتوماتیک درب مورد استفاده قرار میگیرد.

 

  • این دستگیره ها مجهز به مکانیزم صوتی و نوری برای اطمینان از باز و بسته بودن درب ( وقتی در باز می شود چراغ سبز و وقتی در بسته میشود چراغ قرمز بر روی قفل هوشمند درب روشن و خاموش میشود) میباشند. مکانیزم صوتی نیز همان آلارم دستگیره است که هنگام باز و بسته شدن درب به صدا در می آید.

 منبع:

https://tehrankey.ir

مهدیه بازدید : 55 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

زمانی که صحبت از امنیت خانه و خانواده به میان می آید استفاده از درب ضد سرقت ترک با کیفیت، نقطه ای عالی برای شروع است. این درب ها اولین خط دفاعی خانه در برابر سارقان محسوب می شوند و مهم است که در انتخاب و خرید آن ها دقت زیادی داشته باشیم.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره ی دستگیره دیجیتال می توانید به سایت یوکا مراجعه کنید.

 

برخی نکاتی که هنگام انتخاب درب ضد سرقت باید به آن ها توجه کرد عبارتند از:

 

۱٫درباره شرکت سازنده تحقیق کنیم

 

شناخت شرکت سازنده از بسیاری جهات اهمیت دارد که یکی از مهم ترین دلایل آن داشتن گارانتی و ضمانت درب ضد سرقت می باشد.

 

توصیه می شود سراغ شرکت هایی بروید که مطمئن باشید اگر درب در همان ابتدا یا بعد از مثلا شش ماه با مشکلی روبرو شد افراد کاردان شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن به مشکل رسیدگی کرده و آن را برطرف کنند.

 

۲٫درب استیل یا آلومینیومی؟

 

این سوالی است که اغلب افراد از خود می پرسند و پاسخ آن در واقع به هدف استفاده از درب بستگی دارد.

 

بدون شک استیل از آلومینیوم محکم تر است و اگر استحکام درب اولویت اول شما باشد پاسخ این سوال استیل می باشد.

 

با این حال ظاهر استیل از نظر زیبایی شناسی، با سلیقه همه افراد هم خوانی ندارد و همچنین در برابر زنگ زدگی مقاوم نیست.

 

در صورت انتخاب درب های آلومینیومی دقت کنید که برای امنیت آن باید از مش استیل ضد زنگ و درجه ۳۱۶ دریایی استفاده شده باشد، در غیر این صورت احتمالا درب امنیتی نخواهد بود.

 

۳٫از مواد با کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد

 

در ساخت همه محصولات روش های ارزان نیز وجود دارد که باعث می شود از مواد کم کیفیت یا بی کیفیت در تولید آن ها استفاده شده باشد، درب ضد سرقت نیز از این مسئله مستثنی نیست.

 

هنگام خرید درب ضد سرقت به مواد مورد استفاده در ساخت آن دقت کرده و توجه داشته باشید که حتما خدمات پس از فروش داشته باشد.

 

۴٫قفل و دستگیره

 

قفل و دستگیره درب های ضد سرقت به اندازه موتور یک خودرو اهمیت دارد. همیشه به دنبال درب هایی باشید که قفل و دستگیره با کیفیت ارائه دهند، اگر برند خاصی را نمی شناسید به معنای کیفیت پایین آن نیست، بلکه شما به تحقیقات بیشتری درباره آن نیاز دارید.

 

نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید بدنه قفل داخل چارچوب درب جا گرفته باشد، انواع ساده تر قفل ها که مخصوص درب های چوبی معمولی هستند به راحتی و با وارد کردن ضربه می شکنند.

 

برای امنیت بالاتر می توانید از قفل های دیجیتال استفاده کنید.

 

۵٫لولا

 

لولا نیز مانند قفل و دستگیره اهمیت زیادی دارد. یک درب استیل معمولی بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارد بنابراین کیفیت لولای نگهدارنده آن بسیار مهم است.

 

با این حال در برخی درب های استیل از لولای فرنگی مخصوص درب های چوبی استفاده می کنند در حالی که یک درب ضد سرقت استیل با کیفیت به پین لولای جوش خورده نیاز دارد، به عبارت دیگر لولا باید به چارچوب در که به دیوار متصل است جوش خورده باشد.

 

درب های آلومینیومی که بسیار سبک تر هستند معمولا از لولای فرنگی استفاده می کنند که با یک پین به چارچوب درب قفل می شود.

 

مزایای درب ضد سرقت

 

یکی از سوالاتی که اغلب افراد درباره درب های ضد سرقت در ذهن دارند این است که مزیت و برتری این درب ها با توجه به قیمت بالاتر آن ها نسبت به درب های معمولی چیست و آیا هزینه ای که برای این کار صرف می کنند ارزشش را دارد یا خیر؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم استفاده از درب ضد سرقت در واقع یک سرمایه گذاری هوشمندانه و عاقلانه است و از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

از ورود سارقان جلوگیری می کند؛ بسیاری از درب های ضد سرقت از فلزات محکم و با کیفیت بالا ساخته شده اند، بنابراین امکان شکستن آن و ورود بدون اجازه به داخل خانه تقریبا امکان ناپذیر است و به همین دلیل امنیت ساکنان خانه حفظ شده و احتمال سرقت اشیا قیمتی در غیاب صاحب خانه بسیار کاهش می یابد.

 

دوام زیادی دارند؛ درب های ضد سرقت به دلیل جنس عالی – مانند استیل – که برای ساخت آن ها استفاده می شود سوراخ یا خراب نمی شوند و تا سال ها نیاز به تعویض ندارند.

 

ارزش ملک را افزایش می دهند؛ استفاده از درب های ضد سرقت یکی از امتیازاتی است که هنگام فروش یا اجاره خانه می توان روی آن تاکید کرده و باعث افزایش ارزش ملک می شود.

 

روی ظاهر خانه تاثیر مثبت دارد؛ این درب ها معمولا طراحی شیک و زیبایی دارند و به ورودی خانه جلوه خاصی می بخشند.

 

ضد حریق هستند؛ درب های امنیتی تولید شده در اکثر شرکت ها ضد حریق هستند، این نوع درب ها از گسترش آتش در خانه جلوگیری کرده و در برابر آتش سوزی مقاوم می باشند.

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1332495/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA

 

 

مهدیه بازدید : 31 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)

تاریخچه ی قفل ها از قفل های مکانیکی تا قفل درب ضد سرقت و قفل الکترونیکی:

 

درب های ضد سرقت که در اکثر آپارتمان ها از آن ها استفاده می شود دارای قفل درب ضد سرقت می باشند که وجود این قفل ها باعث ایمن شدن این در ها شده است. اگر بخواهیم به پیشینه ی قفل ها بنگریم به زمان های خیلی دور خواهیم رسید زیرا عمل سرقت در هر زمانی دیده شده و انسان ها برای جلوگیری از این عمل توسط سارقین، اقدام به ساخت و استفاده از قفل ها می کرده اند.

 

این اقدامات ضد سرقت همراه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در حال پیشرفت می باشد. ابتدایی ترین و مهمترین اقدام ضد سرقت قفل درب ورودی است که اکنون به قفل درب ضد سرقت مشهور است.

 

در چین باستان، در اوایل سال ۳۰۰۰ قبل از میلاد، از قفل های چوبی استفاده می شد که روی ساختمان های چوبی قفل نصب شده بود. در آن زمان ساختار قفل بسیار ساده بود و بدنه ی سخت چوبی نقش ضد سرقت را ایفا می کرد که پشت درب در موقعیت مناسبی قرار می گرفت.

 

در سلسله شرقی هان، فناوری قفل های سه بهار آهنی چین از سطح نسبتا بالایی برخوردار بود و به تدریج به یک قفل سه فنری مس تبدیل شد. ساختار آن به شکلی بود که سه قطعه مس به شکل بشقاب در قفل نصب می شد و صفحه مسی با نیروی الاستیک بسته و باز می شد.

بعد ها با نوآوری فناوری، این قفل به تدریج جای قفل های قبلی را گرفت، زیرا هسته قفل آن پیچیده تر از قفل قبلی بود. بنابراین ضریب ایمنی افزایش یافت. این قفل ها هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما با توسعه فناوری، وسایل سارقان پیچیده تر شده و انواع قفل درب ضد سرقت به وجود آمده است.

 

 

 

انواع قفل درب ضد سرقت

 

قفل های درب ضد سرقت فعلی عمدتاً به دو دسته تقسیم می شوند: قفل درب ضد سرقت مکانیکی و قفل دیجیتالی

 

 

قفل درب ضد سرقت مکانیکی:

ساختار قفل های درب ضد سرقت مکانیکی به طور عمده به سه قسمت تقسیم می شوند:

 

  • هسته قفل
  • بدنه قفل
  • دسته پنل

 

این مواد به طور کلی شامل یک فولاد ضد زنگ ۳۰۴، مس خالص، آلیاژ روی و آلیاژ آلومینیوم هستند. ماده انتخاب شده برای سیلندر قفل درب ضد سرقت، ترجیحا مس خالص یا فولاد ضد زنگ ۳۰۴ است.

 

مس خالص دارای خواص مکانیکی ، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش است. همچنین فولاد ضد زنگ ۳۰۴ از پایداری، مقاومت بالا، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر زنگ زدگی برخوردار است. از آنجا که بدنه قفل به استحکام و پایداری مواد نیاز زیادی دارد، توصیه می شود فولاد ضد زنگ ۳۰۴ را انتخاب کنید.

 

دسته پنل قفل های درب ضد سرقت را می توان از فولاد ضد زنگ ۳۰۴، مس خالص یا آلیاژ آلومینیوم انتخاب کرد. مس خالص دارای چندین مزیت مانند سبک بودن، استحکام زیاد، بدون روکش و ضد زنگ زدگی و عدم کهنه شدن است. استحکام آلیاژ روی زیاد نیست و بیشتر در دسته درب ضد سرقت استفاده می شود.

 

قفل مکانیکی درب ضدسرقت

 

طبقه بندی قفل های مکانیکی:

قفل های درب ضد سرقت مکانیکی با توجه به نمرات طبقه بندی می شوند: کلاس A، کلاس B، کلاس C

بدیهی ترین روش رتبه بندی تقسیم بر اساس پیچیدگی کلید قفل درب ضد سرقت است.

 

هسته قفل های درب ضد سرقت کلاس A:

کلید قفل درب ضد سرقت از نوع مسطح یا هلالی است با یک شیار در یک طرف یا هر دو طرف کلید. یک کلید با چهار طرف محدب که شکل چهار ضلعی است.

 

هسته قفل های درب ضد سرقت کلاس B:

کلید این نوع قفل درب ضد سرقت مسطح یا هلالی است و دارای دو ردیف شیار مقعر در یک یا هر دو طرف کلید است. کلید دارای یک سوراخ مقعر با چند نقطه استوانه ای است.

 

هسته قفل های درب ضد سرقت کلاس C:

کلید قفل درب ضد سرقت از نوع صاف است و در یک یا هر دو طرف ‌کلید دو ردیف شیار مقعر و Sشکل وجود دارد. این کلید دارای دو مارپیچ داخل و خارج است.بدیهی است هسته قفل درب ضد سرقت کلاس C امن ترین قفل است.

 

قفل الکترونیکی درب ضد سرقت

 

قفل درب ضد سرقت الکترونیکی:

 

قفل دیجیتال ضد سرقت ترکیبی از فناوری پیشرفته و قفل درب مکانیکی است. این قفل درب ضد سرقت نه تنها از ضریب ایمنی بالاتری برخوردار است بلکه راحت تر و بدون نگرانی نیز می باشد. انواع قفل درب ضد سرقت الکترونیکی مانند قفل اثر انگشت، قفل رمز عبور، قفل چاپ کف دست، قفل تشخیص چهره و قفل کارتی وجود دارد.

 

قفل درب ضد سرقت کارتی در آپارتمان های هتل رایج است. از قفل های تشخیص چهره به دلیل مصرف زیاد انرژی ، در نقاط دسترسی یا درهای امنیتی با سوراخ کردن سیم استفاده می شود. همچنین قفل هایی با سطح امنیتی بالاتر مانند قفل عنبیه و قفل های وریدی وجود دارد که معمولاً در بانک ها و برای مناطق فوق سری مورد استفاده قرار می گیرد.


 منبع:

https://doorcoo.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA/

مهدیه بازدید : 389 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)

انواع قفل ها | راهنمای انتخاب قفل مناسب

 

قفل

اولین قفل ۴۰۰۰ سال پیش در مصر باستان اختراع شد. اولین قفل‌ها از جنس چوب ساخته می‌شدند و روی آن برجستگی‌هایی داشت که موجب بیرون آمدن میله داخل قفل و باز شدن آن می‌شد.

پس از آن در قرون وسطی قفل‌های جدید و پیچیده‌تر ساخته شد. ساز و کار کلی قفل و کلید به این صورت است که برجستگی روی کلید باعث چرخش توپی و باز شدن قفل می‌شود. یکی از مهم‌ترین یراق آلات درب که نقش مهمی در افزایش امنیت محل سکونت یا کار ما دارد، قفل و سیلندر است.

روی تمام درب‌های ساختمان نوعی دستگیره و قفل نصب می‌شود که بسته به نوع درب از سیلندر و مغزی مخصوص استفاده می‌کنند. معمولاً سیلندر را از برنج یا سرب و در اندازه‌های متفاوت می‌سازند.

قفل دارای انواع مختلفی بوده که بر اساس کاربرد آن به ۴ دسته قفل درب ورودی آپارتمان، قفل درب حیاط و پارکینگ، قفل درب‌های  آپارتمان و قفل درب آهنی تقسیم می‌شوند.

 

قفل درب ورودی آپارتمان

 

همان‌طور که از نام این قفل مشخص است، این قفل روی درب ورودی آپارتمان نصب می‌شود و دو نوع ساده و ضد سرقت دارد. قفل درب ضد سرقت در ایجاد حفاظت و جلوگیری از سرقت اهمیت بالایی دارد. این نوع قفل انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. قفل ساده تنها یک زبانه دارد اما قفل ضد سرقت با داشتن چند زبانه و قفل شدن از چهار جهت درون چهارچوب اصلی، امکان باز کردن درب و سرقت را کاهش می‌دهند.

 

قفل ضد سرقت در دو نوع کلیدی و هوشمند در بازار موجود است. از بارزترین وجه تمایز قفل هوشمند و کلیدی آن است که برای باز کردن قفل دیجیتال به کلید نیاز ندارید. هم‌چنین قفل هوشمند منبع تغذیه جداگانه دارد که در بخش داخلی درب قرار می‌گیرد به همین جهت با قطع برق این قفل باز نمی‌شود.

 

با اینکه امنیت قفل درب ورودی هرچه بالاتر باشد، بهتر است اما در مواقعی که پشت در مانده باشیم دانستن اینکه چگونه می‌توانیم قفل درب را بدون کلید باز کنیم خالی از لطف نیست. در ویدیو زیر با هم می‌بینیم که چگونه با ابزاری ساده و در عرض چند ثانیه می‌توان قفل در را باز کرد.

 

قفل کمکی

 

گاهی برای افزایش امنیت خانه از قفل کمکی در کنار قفل اصلی استفاده می‌کنند. این قفل دستگیره نداشته و با داشتن زبانه قوی، مقاومت در را افزایش می‌دهد.

 

کیفیت مغزی قفل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا پس از باز کردن رویه دستگیره، دسترسی به مغزی و سیلندر بسیار آسان است. اگر کیفیت مغزی در پایین باشد، به‌راحتی می‌توان آن را باز کرد یا شکست و دسترسی به داخل قفل به‌راحتی فراهم می‌شود اما در مواردی که مغزی قفل با کیفیت است، به‌سختی می‌شکنند یا طراحی آن به‌گونه‌ای است که پس از شکستن، قسمتی از مغزی داخل قفل باقی می‌ماند و امکان دسترسی به آن را غیرممکن می‌کند.

 

یکی دیگر از مسائل امنیتی برای درب‌های وروردی استحکام و مقاومت آن در برابر اعمال نیرو برای باز کردن درب است. بسیاری از درب‌های ورودی با یک لگد محکم باز شده و سارقین می‌توانند خیلی راحت وسایل شما را به سرقت برده و امنیت ساکنین را به خطر اندازند. در ویدیو زیر با ما همراه باشید تا با یک روش ساده مقاوت درب را بالا برده و امنیت خود و خانه را تامین کنیم.

 

قفل درب حیاط

 

قفل درب حیاط از یراق آلات ضروری جهت تأمین امنیت خانه است که به دو گروه برقی و معمولی تقسیم می‌شود. نوع کلید، شاسی، تعداد زبانه، قابلیت اتصال به ریموت همگی از مواردی است که باید به آن توجه کنید.

 

قفل درب حیاط معمولی یکی از قدیمی‌ترین انواع قفل است که به دلیل قیمت مناسب آن، هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. این قفل از بدنه، توپی و سوراخ‌های روی توپی و بدنه تشکیل شده است اما قفل برقی از مرکز کنترل برقی، مولد، سیستم فرمان رادیویی، فلاشر، میکرو سوئیچ، ریموت کنترل، پایه قفل برقی و چشمی و چراغ مادون قرمز تشکیل شده است.

 

از مزایای قفل برقی به معمولی (مکانیکی) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • تأمین امنیت
  • کیفیت بسیار بالا
  • کاهش اتلاف زمان و افزایش سرعت عملکرد
  • قابل نصب روی انواع درهای اتوماتیک
  • قابلیت باز کردن در از طریق ریموت کنترل به‌صورت اتوماتیک

 

قفل درب داخل آپارتمان

ازآنجاکه آپارتمان دارای بخش‌های متعدد است به درب و درنتیجه قفل مخصوص احتیاج دارد. در انتخاب قفل باید به جنس در توجه کرد. قفل درب داخلی آپارتمان به ۳ دسته قفل درب کلیدی، سوئیچی و سرویس بهداشتی تقسیم می‌شوند.

 

منبع:

https://mag.sazokar.com/lock/

مهدیه بازدید : 32 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره چشمی دیجیتال درب ضد سرقت

 

همه چیز درباره چشمی دیجیتال درب ضد سرقت : حتما تا حالا از چشمی درب به بیرون نگاه کرده اید ، و متوجه شده اید که چقدر همه چیز کوچک است و تصویر درستی از فردی که پشت درب است ندارید. اما درب های ضد سرقت امروزی به چشمی های دیجیتال مجهز هستند که می توانند به طور واضح تصویر فرد پشت درب را به شما نمایش دهند ، همینطور این چشمی ها قابلیت ثبت و ذخیره تصویر را نیز دارند.

 

آیا می توان خارج از منزل نیز به چشمی دیجیتال دسترسی داشت ؟

جواب : بله . شما با استفاده از وای فای می توانید تمامی رفت و آمدهای افراد را به منزل و محل کار خود با استفاده از چشمی درب دیجیتال زیر نظر داشته باشید . چشمی دیجیتال درب ضد سرقت به دلیل مجهز بودن به نمایشگر LCD همواره تصاویر با کیفیتی را از تردد افراد به ساختمان و محل کار ارائه می دهد .

 

تفاوت چشمی دیجیتال درب ضد سرقت با چشمی درب معمولی در چیست ؟

چشمی دیجیتال درب ضد سرقت چیزی فراتر از چشمی های قدیمی با گرفتن عکس و فیلم در اختیار ما قرار می دهند . با خرید چشمی درب دیجیتال فضای بیرون به صورت کلی قابل مشاهده بوده و دیگر نیازی به نگاه کردن از طریق چشمی درب وجود ندارد زیرا به دلیل مجهز بودن به صفحه نمایشگر تصاویر به صورت واضح قابل نمایش می باشد .

 

مزایای استفاده از چشمی دیجیتال درب ضد سرقت:

 

  • دارای حافظه داخلی
  • مجهز به ثبت تصاویر با کیفیت بالا
  • قابلیت زوم کردن تصاویر از طریق چشمی درب
  • قابلیت اتصال به وای فای برای ارسال تصاویر را دارد

 

مهمترین مزیت چشمی دیجیتال درب ضد سرقت چیست ؟

 

ازمهم ترین مزیت های استفاده از چشمی دیجیتال درب ضد سرقت بدون نگاه کردن به چشمی درب می توانید تصویرافراد منتظر در پشت درب را در صفحه نمایشگر مشاهده کنید .چشمی های دیجیتال درب ضد سرقت معمولا از رفت و آمدهای مشکوک افراد عکس برداری می کنند .

از قابلیت های خوب چشمی های دیجیتالی عکس برداری فول اچ دی از افراد بوده که به راحتی قابل تشخیص هستند . وسعت دید چشمی های دیجیتالی نسبت به چشمی های معمولی بالاتر بوده و هم چنین زمان فیلمبرداری و عکسبرداری مراجعه افراد را در حافظه داخلی ثبت می کنند .

 

 

 

آیا چشمی دیجیتال درب ضد سرقت قابلیت عکسبرداری در شب را نیز دارد ؟

 

جواب : بله . یکی دیگراز ویژگی های مهم چشمی دیجیتال درب ضد سرقت دید واضح در شب به دلیل وجود حسگر های مادون قرمز که موجب گرفتن عکس هایی با کیفیت بالا در تاریکی می شود. حافظه داخلی چشمی های دیجیتال درب های ضد سرقت ۲ تا ۸ گیگ بوده و صفحه نمایشگر این چشمی ها نیز لمسی می باشد .

 

آیا چشمی های دیجیتال قابلیت نصب بر روی انواع درب ها را دارند ؟

 

چشمی های دیجیتال بر روی انواع درب های ضد سرقت قابل نصب می باشد و حتی با دسترسی به تنظیمات داخلی می توان صدای زنگ و نوع زنگ را تغییر داد .چشمی های دیجیتال قابلیت شارژ شدن را دارند .

 

نکات مهم قبل از خرید چشمی دیجیتال درب ضد سرقت

 

یکی ازمعیارهای مهم انتخاب چشمی دیجیتال درب ضد سرقت اندازه صفحه نمایشگر و کیفیت تصویر نمایش چشمی درب می باشد که بر روی قیمت آن تاثیرمی گذارد.

بعضی از چشمی های دیجیتالی مجهز به دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری از مراجعه کنندگان بوده و می تواند آن ها را در حافظه داخلی ذخیره کند و این ویژگی از نکاتی است که قبل از خرید چشمی درب باید به آن توجه شود .

 

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید چشمی دیجیتال درب ضد سرقت باید به آن توجه کرد امکانات ارتباطی که شامل ارسال sms و پیام های چندرسانه ای ، برقراری تماس و متصل شدن به وای فای می باشد و این قابلیت برای افرادی که مدت زمان طولانی بیرون از خانه هستند بسیار مناسب بوده زیرا می توانند از راه دور شرایط را بررسی و کنترل کنند و در صورت بروز اتفاق با ارسال پیام مطلع شوند.

 

زوایه دید تحت پوشش چشمی دیجیتال یکی دیگر از امکانات این چشمی ها می باشد که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد .در صورتی که از این چشمی ها برای محل هایی که نیاز به دید بازتری دارد می خواهید استفاده کنید، چشمی هایی با قدرت دید گسترده را باید برای محل مورد نظرخریداری کنید .

 

 

 

قیمت درب ضد سرقت

 

قیمت درب ضد سرقت نسبت به درجه ایمنی که دارند متفاوت هستند . همین طور متریال به کار رفته « فلز ، سی ان سی ، چوب و .. » در درب ضد سرقت تعیین کننده قیمت درب است .

 

سفارش خرید درب ضد سرقت سی ان سی

 

اگر به دنبال طرح متفاوتی از درب های اتاقی و درب های ضد سرقت هستید؛ بهتر است آن را سفارشی تهیه کنید، اما پیشنهاد می دهیم در این سفارش، جنس چوب را اولین گزینه انتخابی خود قرار دهید.

 

منبع:

 

http://esperlusdecor.com/news/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%86%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA

مهدیه بازدید : 30 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

انواع مختلف قفل دیجیتال و کاربردهای آن

 

در دنیای امروزی بسیاری از سازمانها و موسسات در تلاشند که از بهترین شیوه های امنیتی برای ورود و خروج خود استفاده کند حتی افراد عادی برای منازل خود به دنبال بهترین راه حل برای امنیت ساختمان خود هستند. یکی از راههای خوب برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده از قفل های دیجیتالی است که امروز از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد.

 

با مراجعه به فهرست زیر می توانید به موضوعاتی که در این صفحه در مورد آنها صحبت می شود آشنایی پیدا کنید:

 

  • قفل دیجیتال چیست؟
  • انواع قفل دیجیتال
  • قفل باز شو خودکار
  • قفل های قفل شوی خودکار
  •  قفل های بایومتریک
  • دستگاههای رادیو فرکانسی
  •  کدهای دسترسی

میزان امنیتی که قفل های دیجیتالی و الکترونیکی ارائه می دهند، خیلی بیشتر از تصور عموم افراد می باشد. چرا که این قفل ها از امنیت بالایی برخوردار هستند و حافظ خوبی برای اموال خصوصی شما می باشند. در واقع می توان گفت که قفل های دیجیتالی مانند سایر تجهیزات الکترونیکی نقش پر رنگی در برآورده کردن انتظارات افراد دارند.

 

در شرایطی ممکن است که سیستم داخلی قفل ها دچار مشکل شده و کار نکنند باز کردن قفل ها کاری بسیار دشوار و زمانبر می باشد و از عهده افراد متخصص بر می آید. اما در چنین شرایطی فقط کافیست نام فنی کارا را به خاطر سپرده و با وارد کردن آدرس در کوتاهترین زمان ممکن  کلیدسازی، قفل سازی شبانه روزی و سیار تهران ویا سایر شهرها  را در اختیار داشته باشید.

 

قفل دیجیتال چیست؟

 

قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی یک سیستم قفل کننده و امنیتی می باشد که از جریان الکتریکی برای باز و بسته کردن قفل استفاده می کند. جریان الکتریکی متصل شده به قفل الکتریکی برای ایجاد نیروی الکترومغناطیسی استفاده می شود، یا یک سلونوئید (ایجاد جریان الکترومغناطیسی به کمک یک سیم پیچ) که این قطعات داخلی مهمترین قسمت در عملکرد قفل و برقراری ایمنی می باشند.

 

قفل های دیجیتالی دارای کلیدهای کنترل بوده و امکان تغییر کلید بدون تغییر در قفل را دارند، زمان و رویدادها را ثبت می کنند، در هنگام خطر می توانند اعلان هشدار کنند و از سرعت عمل بالایی هم برخوردار هستند.

این قفل ها را می توان از راه دور کنترل کرد.

 

معمولا قفل های دیجیتال بر روی انواع درب های ضد سرقت به کار می روند که خود درب ضد سرقت ساختار پیچیده ای دارد و به ایمن تر شدن ورودی و خروجی های ساختمان کمک زیادی می کند. چنانچه با مدل های درب ضد سرقت آشنایی ندارید می توانید با مراجعه به وب سایت خدماتی فنی کارا و در قسمت مجله مطلب اجزای درب ضد سرقت را مطالعه کنید

 

انواع قفل دیجیتال

 

قفل های دیجیتال قابلیت اتصال به سیستم های کنترل دسترسی و کنترل تردد دارند که انواع مختلفی از آنها در بازار موجود می باشد که در اینجا به توضیحات مختصری در مورد آنها پرداخته می شود:

 

قفل باز شو خودکار

 

Fail safe lock یا قفل بازشو خودکار یک نوع خاص و ابتدایی از قفل های دیجیتال می باشد که عملکرد آنها چندان پیچیده هم نمی باشد و تنها در برخی موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مدل از قفل ها نیاز چندانی به بسته ماندن قفل نمی نیست و بیشتر نیاز به باز شدن به موقع درب در مواقع اضطراری می باشد که به هنگام قطع شدن جریان الکتریکی، قفل باز شده و امکان خروج فراهم می شود.

 

قفل باز شو خودکار

 

 

از قفل های باز شو برای ساختمان های بزرگ مانند: ورزشگاهها، موزه و… که تعداد بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان زیادی دارد و از این طریق از ازدحام آنها جلوگیری می شود.

 

این قفل ها در شرایطی که جریان برق قطع باشد، درب ساختمان باز مانده و غیر ایمن می شود همچنین در صورتیکهدر مواقع اضطراری هشدار آن به صدا در بیاد تمامی درب های اضطراری و غیر اضطراری باز می ماند.

 

قفل های قفل شوی خودکار

 

قفل های قفل شوی خودکار Fail secure locks یک نوع دیگر از قفل های دیجیتال می باشد که عملکرد آن برعکس قفل های بازشو خودکار می باشد. در این مدل از قفل ها جریان الکتریکی برای قفل نگه داشتن درب استفاده می شود.

از قسمت Fail این قفل ها که به معنی عدم استفاده از انرژی الکتریکی می باشد و در حالت عادی از آن استفاده می شود و بخش  Secure آن برای زمانی است که از برق استفاده می شود تا درب بسته شود و امنیت برقرار شود.

 

 

قفل های قفل شوی خودکار

 

 

قفل های قفل شوی خودکار از تجهیزات و امکانات ارزشمند در مواقع ضروری محافظت می کند و از پالس های الکترومغناطیسی و در زمان هایی که برقی قطع وجود دارد تاثیر نمی گیرد.

 

ابن قفل ها مانند قفل های بازشو خودکار برای ساختمان های بزرگ مناسب نیستند و بهتر است از این قفل ها برای خروجی ساختمان ها استفاده نشود که باعث شلوغ شدن فضای داخلی ساختمان می شود.

 

 قفل های بایومتریک

 

قفل های بایومتریک را نسل آینده قفل های دیجیتال می دانند، اما این تکنولوژی امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قفل Biometric locks تنها محدود به اثر انگشت نمی باشد و موارد دیگری را نیز شامل می شود مانند: اشکن شبکیه چشم، اسکن کف دست، اسکن صوت، اسکن تشخیص چهره نمونه هایی از مشخصات بایومتریک هستند که در قفل های دیجیتالی به کار گرفته می شوند.

 

عملکرد این قفل ها به کیفیت سنسور بستگی دارد. اگر کیفیت سنسور پایین باشد، درصد ایمنی کمتری هم وجود دارد اما در مقابل چنانچه کیفیت سنسور ها بالا باشد مشکلاتی بابت تغییر چهره با مشخصات بایومتریک رخ می دهد و  هر بار باید اطلاعات آن تغییر کند.

 

 

در قفلهای بایومتریک نیازی به نگهداری کارت یا به خاطر سپردن رمز نمی باشد چرا کلید این مدل از قفل ها خود شما هستید.

این قفل ها می توانند از کلید های جانبی نیز پشتیبانی کنند و نیازی به تغییر قفل یا کلید وجود ندارد.

Biometric locks از حسگرهایی زیادی تشکیل شده اند که در صورت عدم نیاز ممکن است تنظیم نشده باشد که حتی با تصویر شما هم باز شود و باعث بروز مشکلات زیادی شود.

یا حتی حسگرهایی با حساسیت بالا وجود دارند که به صورت ناخودآگاه باعث بسته شدن قفل های شما شوند و باید آنها را تعویض کرد.

 

دستگاههای رادیو فرکانسی

 

دستگاههای رادیوفرکانسی Radio Frequency Device  یا دستگاه شناسایی رادیو فرکانسی Radio Frequency identification Device که به اختصار به آن RFID هم می گویند عملکردی شبیه به دستگاههای تشخیص هویت دارد. تفاوت این مدل با مدل های دیگر این است که می تواند تایید هویت را از فاصله های دور هم انجام دهد.

 

برای باز کردن این قفل ها که از تکنولوژی RFID استفاده می کنند به یک خط مستقیم نیازی نیست و از تمامی جهات عملیات احراز هویت انجام می شود. در مدل های جدیدتر این قفل ها امکان بازکردن قفل از راه بلوتوث هم وجود دارد.

 

تجهیزاتی که در RFID مورد استفاده قرار می گیرد به سه دسته تقسیم می شود که فرکانس امواج در هر کدام متغیر است که این سه مدل عبارتند از:

 

  • کارتهایی با فرکانس های کوتاه LF که از فرکانس با ۱۲۵ کیلوهرتز پشتیانی می کند.
  • فرکانس های بلند HF که با فرکانس ۵۶/۱۳ مگاهرتز می باشند.
  • UHF فرکانسهای فوق العاده بلندی می باشند که بین فرکانس ۳۰۰ مگاهرتز تا ۳ گیگاهرتز وجود دارند.

 

بر اساس این فرکانس ها کلیدهای مختلفی مانند کنترل تردد تماسی، کارت تردد غیر تماسی، فوپ دیجیتالی و یا مچ بند مغناطیسی می سازند که اطلاعات فرد بر روی آنها ذخیره شده است.

 

محدوده عملکرد در این مدل بسیار بیشتر از بقیه است و می توان قفل ها و کلید ها را انحصاری کرد و فقط یک نوع خاص یا چند قفل را باز کرد. همچنین می توان قفل دیجیتالی را طوری تنظیم کرد که مانع از ورود همه افراد شود و در این صورت کلیدها غیر فعال می شوند ضمن اینکه از گوشی هوشمند هم به عنوان کلید استفاده کرد.

 

 کدهای دسترسی

 

عملیات کدهای دسترسی بین قفل هوشمند و صفحه کلید می باشد که یکی از رایج ترین قفل ها می باشند و امنیت بسیار بالایی دارند. از تنوع رمز بسیاری برخوردار هستند و به وسیله کدهای مختلف ایجاد رمز بی انتها بوده و از حروف و اعداد استفاده می شود. در این نوع قفل ها می توان از رنگ ها هم استفاده کرد که کاربران می توانند کدهای دسترسی خود را پیچیده تر و ایمن تر کنند.

 

به دلیل اینکه این کدها ممکن است توسط انسان فراموش شود تنها راه حل این مشکل حفظ کردن کدهای دسترسی می باشد. برای هر قفل و درب می توان از رمز های مختلفی استفاده کرد که طول و تعداد کاراکترها می تواند رمز عبور شما را نشان دهد.

 

منبع:

https://fanikara.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/

مهدیه بازدید : 33 پنجشنبه 06 شهریور 1399 نظرات (0)

شش مزیت اصلی فناوری خانه هوشمند

فناوری خانه هوشمند از مزایایی برخوردار است که در این مقاله به برخی از مهمترین آنها از جمله نحوه ایمن تر و راحت تر ساختن ‏امور مربوط به خانه خود و نیز بهینه سازی مصرف انرژی می پردازیم.‏

 

برای اطلاعات بیشتر درمورد قفل درب های هوشمند به سایت ایلاک مراجعه بفرمایید.

 

فناوری خانه هوشمند یکی از بزرگترین فناوری هایی است که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  اما پیش از آنکه از خانه خارج شده و تمام تجهیزات فانتزی جدید را خریداری نمایید در خصوص مزیتهای آن کمی فکر کنید. البته که شما همسایگان خود را تحت تأثیر قرار خواهید داد، اما تنها این مزیت نمی تواند دلیل اصلی شما برای انجام این کار باشد، این طور نیست؟

 

مزیتهای فناوری خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه بدیهی است که نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید، بنابراین قطعاً دوست دارید بدانید که آیا این فناوری مزایایی نیز به همراه دارد؟ خوب بایستی بگوییم بله، در واقع این مزیتها گسترده بوده و حتی ممکن است شما را غافلگیر سازند. به عنوان مثال، بالا رفتن راندمان و کارآیی خانه های هوشمند، می تواند موجب صرفه جویی در هزینه، کنترل بیشتر بر کارهای روزانه خود و بهبود کیفیت زندگی هر یک از اعضای خانواده شود.

 

بهره وری از خانه های هوشمند

آیا آماده بهره بردن از مزایای حاصله از هوشمند سازی خانه هستید؟ البته همه عاشق آن هستند که بتوانند به راحتی چراغهای خانه را با نوعی اپلیکیشن کنترل کنند یا موسیقی مورد علاقه خود را بر روی اسپیکر Google Home پخش نمایند. اما در واقع این فناوری از مزایای بلند مدتی نیز برخوردار است. یکی از بزرگترین فوائد هوشمند سازی خانه آن است که به شما اجازه می دهد بدون توجه به آنکه در چه ناحیه ای از این کره خاکی قرار دارید، نبض کل خانه را در دست بگیرید و در حین انجام این کار در هزینه ها نیز صرفه جویی نمایید.

 

بهینه سازی مصرف انرژی

یکی از نخستین مزیتهای فناوری خانه هوشمند آن است که در واقع می تواند موجب بهینه شدن مصرف انرژی در خانه تان شود. تصور کنید که دستگاه تهویه هوای خانه شما می توانست با احساس حرکت در خانه روشن شود یا چراغها به گونه ای برنامه ریزی می شدند که هر روز در یک زمان مشخص که خانه را ترک می کنید می توانستند خاموش شوند. یا چه می شد اگر می توانستید به پریزهای برق خود  برنامه داده تا در زمانی که شما در تعطیلات بسر می برید در زمانهای خاصی روشن و خاموش شوند؟ این کارها خیلی عالی به نظر می رسند، اما در واقع از جمله عملکردهای اولیه فناوری خانه هوشمند به حساب می آیند. این بدان معنا است که دیگر لازم نیست به خانه برگردید تا مطمئن شوید چراغ خاموش است.

 

صرفه جویی در هزینه

یکی دیگر از مزایای فناوری خانه هوشمند آن است که در واقع می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های مصرفی شما شود. بله درست متوجه شدید، این کار صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد. بدیهی است که با بهینه ساختن مصرف انرژی، مبلغ قبض های برق شما نیز کاهش می یابد. اما این تنها راه صرفه جویی در هزینه نیست. بسیاری از شرکتهای بیمه در واقع به منظور اجرای فناوری خانه هوشمند تخفیف هایی را ارائه می کنند. این امر به ویژه در مورد دستگاه هایی که خانه را ایمن تر می سازند مانند ردیاب نشت آب یا سیستم زنگ خطر صدق می کند. خداحافظ نگرانی ها و سلام بر صرفه جویی.

 

سهولت دسترسی

افزایش قابلیت دسترسی یکی دیگر از مزایای مهم فناوری خانه هوشمند است. به عنوان مثال با در اختیار داشتن قفل های هوشمند دیگر نیازی نیست با عجله به خانه بازگردید تا درب را به روی خدمتکار خانه باز کنید یا نگران آن باشید که آیا فرزندتان هنگام بازگشت از مدرسه درب خانه را قفل کرده است یا خیر.

 منبع:

https://rasekhoon.net/article/show/1524588/%D8%B4%D8%B4-%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

مهدیه بازدید : 24 چهارشنبه 05 شهریور 1399 نظرات (0)

چگونگی کار خانه هوشمند

به طور کلی هنگامی که یک سنسور، موفق به دریافت اطلاعات می گردد، آن داده را پس از پردازش محلی خود، به سمت هماهنگ کننده ها ارسال و سپس هماهنگ کننده با استخراج دانش مورد نیاز از داده های دریافت شده، چکیده آن را برای سرور اصلی، از طریق خطوط ارتباطی مختلف، ارسال می کند. به عنوان مثال و برای درک بهتر موضوع، فرض کنیم سنسور دمایی، در هر پنج ثانیه اقدام به ارسال اطلاعات مربوط به دمای ثبت شده توسط خود، می کند.

 برای اطلاعات بیشتر درباره قفل های الکترونیکی به سایت ایلاک مراجعه بفرمایید.

طی 5 دقیقه، تعداد 60 بسته به سمت سرور ارسال می گردد که شامل اطلاعاتی مثل مقدار فعلی دما، آیدی فرستنده و آیدی گیرنده، ساعت ثبت اطلاعات و اطلاعات دیگری از این دست می باشد. اگر هر سنسور بخواهد به تنهایی تمامی این اطلاعات را به سمت سرور مرکزی ارسال کند، قطعا سرور در پردازش این همه داده، به مشکل خورده و کارایی خود را از دست خواهد داد. در اینجا هماهنگ کننده ها نقش خود را پر رنگ کرده و به کمک سرور مرکزی خواهند آمد.

 

از آنجا که ماهیت سنسورها، به دلیل حجم پردازشی پایین، اجازه نمی دهد که خود به طور محلی، اقدام به استخراج دانش از داده های خود نمایند، این امر به عهده هماهنگ کننده ها، قرار می گیرد. هماهنگ کننده اطلاعات مربوط به تمامی سنسورهای منظقه تحت پوشش خود را جمع آوری کرده و پس از پردازش و جداسازی اطلاعات مورد نیاز، آن را برای سرور مرکزی ارسال می کند. حال سرور مرکزی تمامی اطلاعاتی که از چند هماهنگ کننده دریافت کرده است را دوباره پردازش کرده و در حافظه خود یا فضای ابری، ثبت می کند.

 

کاربر با استفاده از دستگاه موبایل یا سیستم رایانه خود، با استفاده از یوزرنیم و پسورد و یا دیگر روش های احراز هویت، از طریق اینترنت، به فضای ابری خود یا سرور مرکزی خانه هوشمند ، متصل می گردد. حال با استفاده از رابط کاربری تهیه شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت اشیا، می تواند به تمامی اطلاعاتی که در سرور ثبت شده است دسترسی داشته باشد. همچنین می تواند از طریق ارسال فرمان به سرور، فرمان هایی را به سنسورها ارسال کرده تا اجرا گردد.

 

به عنوان مثال هنگامی که کاربر قصد دارد دمای خانه را روی 25 درجه تنظیم کند، فرمانی را به سرور ارسال می کند، سرور فرمان را هماهنگ کننده و سپس هماهنگ کننده آن را به سنسور مربوطه ارسال می کند، حال سنسور با توجه به قابلیتی که دارد، دمای درخواست شده را تنظیم می نماید و گزارش خود را دوباره به سرور ارسال می کند.

 

البته وقتی صحبت از خانه هوشمند می شود، یعنی باید تمامی این مراحل به صورت خودکار نیز اداره شوند. حقیقت ماجرا این است که در حال حاضر در بسیاری از خانه های هوشمند هنوز به این سطح از فناوری نرسیده ایم که همه چیز به صورت خودکار و بدون دخالت انسانی و تنها از طریق محاسبات ماشین، انجام گیرد. اما با توجه به پیشرفت های محققان در این زمینه، شاهد اضافه شدن موضوع تشخیص فعالیت و پیش بینی فعالیت به بحث خانه هوشمند نیز هستیم.

 

این موضوع سبب می شود که خانه هوشمند ما، همچون یک ربات هوشمند، تمامی رفتار ها و فعالیت های ساکنین خانه را در نظر گرفته و پس از یادگیری تمامی جنبه های موجود، اقدام به انجام یک سری از امور به صورت پیش فرض نماید.

چگونه می توان یک خانه هوشمند داشت؟

همانطور که اشاره شد، خانه هوشمند، تنها با داشتن چند سنسور و یک سرور مرکزی، قابل دسترسی نیست. چرا که مهمترین بخش یک خانه هوشمند، بحث برقراری امنیت آن است. از آنجا که خانه های هوشمند، نزدیک ترین رابطه ممکن را با افراد دارند و از تمامی رفتارهای آن ها اطلاعات جمع آوری کرده و از سوی دیگر قابلیت کنترل همه چیز را دارد، کوچکترین نفوذ افراد بیگانه به این سیستم، می تاوند منجر به ایجاد خسارتی عظیم به ساکنین، شود.

 

ایجاد امنیت خانه هوشمند ، همواره از طرف دانشمندان فعال در این زمینه مورد بحث بوده و تاکنون راهکارهای فراوانی برای آن ارائه شده است. اما با این وجود باید بدانید که اگر خواهان استفاده از یک خانه هوشمند هستید، باید قبل از هر چیز نسبت به امنیت آن اطلاعات کسب کرده و چگونگی تضمین امنیت را از طرف شرکت های پیاده ساز این سیستم، بررسی نمایید.

منبع: 

https://rasekhoon.net/article/show/1477987/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

مهدیه بازدید : 36 سه شنبه 04 شهریور 1399 نظرات (0)

قفل دیجیتال و کلید دیجیتال چیست؟

 

قفل دیجیتال نسل جدید و پیشرفته ی قفلهای مکانیکی  می باشد  که بر روی انواع درب های شیشه ای  سکوریت، ضد سرقت و معمولی قابل اجرا می باشدقفل دیجیتال با اهداف دسترسی اسان، افزایش امنیت و زیبایی، ساخته شده است، در واقع قفل دیجیتال سیستمی است بر پایه ی یکی از مکانیزم های شناسایی رمزی، کارت های مغناطیسی، تگ، اثر انگشت و یا مگنت، که برای باز و بسته کردن درب منازل، هتل ها، ادارات و مجتمع های مسکونی قابل نصب می باشد.  با توجه به جدید بودن این علم در کشورمان، بازار خوبی هم در این زمینه به وجود آمده است. نکته ای که در اینحا اهمیت فراوان دارد ضخامت ۳,۵ تا ۱۲ سانتی متری درب جهت نصب قفل دیجیتال بر روی ان می باشد. قفل دیجیتال با سیستم های متنوع امنیتی به کار رفته در ان ارامش و امنیت را به کاربر خود هدیه خواهد داد..

 

قفل درب ضدسرقت به دو دسته  کلیدی و هوشمند می تقسیم می گردد  که نوع قفل درب ضدسرقت بستگی محل استفاده درب ضد سرقت دارد.

 

انواع قفل درب ضد سرقت :

 

۱-قفل کلیدی :

 

قفل های کلیدی درب ضد سرقت به صورت کامپیوتری میباشند و دارای دو نوع کلید اصلی و فرعی میباشند که به کلید های فرعی کلید کارگری نیز گفته میشود که تعداد کلید های اصلی و فرعی در درب های ضد سرقت ساخته شده توسط ترکیه و چین متفاوت می باشد.

 

یکی از ویژگی های کلید درب ضد سرقت کامپیوتری بودن آن است که موجب می شود امکان ساخت از روی آن وجود نداشته باشد. اگر هم امکان کپی و ساخت کلیدهای درب ضد سرقت وجود داشته باشد این مساله مستلزم وقت زیادی است و موجب کاهش قابل توجه امکان سرقت می شود زیرا سارقین نمی توانند زمان زیادی را برای باز کردن درب منتظر بمانند.

 

 

 

۲-قفل دیجیتال :

 

قفل های هوشمند به قفل هایی گفته میشود که بر روی درب ضد سرقت نصب می شوند و احتیاج به کلید ندارند و با سیستم های مختفلی نظیر انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دسترسی و کارکرد :

 

  • ۱-رمزی  و کارتی و یا  اثر انگشت
  • ۲-رمز و کارت
  • ۳-رمز و اثر انگشت
  • ۴-رمز و مگنت

 

 

اگر درب خانه مجهز به قفل دیجیتال باشد  دیگر هیچگاه پشت درب نخواهید ماند و تنها با حفظ بودن یک رمز  به راحتی میتوان وارد شوید. از طرفی دیگر لازم نیست نگران جاگذاشتن کلید در مکانهای دیگر و امکان سو استفاده از آن باشید. اثر انگشت نیز یکی از بهترین روش های باز کردن قفل های دیجیتال است.

 

با وجود قفل دیجیتال دیگر لازم نیست استرس قفل کردن درب منزل را داشته باشید. این قفل های دیجیتال به گونه ای ساخته شده اند که پس از هر بار خروج شما به صورت اتوماتیک درب قفل می شود و به دلیل نداشتن دستگیره امکان باز کردن آن توسط سارقین وجود ندارد. البته درب از قسمت داخلی دارای دستگیره می باشد تا بتوانید درب را باز کنید.

 

ازقفل دیجیتال می توان در ساختمان های مسکونی و ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، ادارات و مدرسه استفاده کرد. می توان تعدادی قفل هوشمند را در سراسر ساختمان در مناطق مختلف و یا در برخی از درب های داخلی برای دسترسی مستقل مراقبین، پرستاران و… نصب کرد. این قفل می تواند یک برای کنترل دسترسی برای مکان هایی با نیاز به امنیت بالا مانند فرودگاه ها مفید باشد، و یا حتی مکان هایی با نیاز امنیتی پایین مانند کمد های ثابت.همچنین قفل دیجیتال راهی کم هزینه، آسان برای ایجاد امنیت برای ساختمان هایی است که نیاز به یک وسیله قابل اعتماد و کنترل کردن دسترسی دارند، اما به دلیل حجم ورود و خروج افراد در ساختمان دادن کلید به هر فرد دشوار می باشد  .

 

منبع:

https://sazeafzar.com/mag/%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%88-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

 

 

 

مهدیه بازدید : 21 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

گزارشی از امنیت خانه های هوشمند در سال ۲۰۱۶

با پیشرفت سریع تکنولوژی و فن‌آوری‌ های نوین نظارتی، رویکرد بازار به سمت ایمن کردن هوشمند خانه‌ ها متمایل شد. با وجود اینکه این فرآیند از سرعت رشد خیلی بالایی هم برخوردار نبود ، اما توانست جای خود را به خوبی باز کند و از رشد مناسبی برخوردار باشد. این مقاله با توجه به نتایج یک نظرسنجی، نگاهی به وضعیت بازار امنیت خانه‌ های هوشمند در سال ۲۰۱۶ داریم. قسمت اول این مقاله, به بازار قفل‌های هوشمند و مقایسه بین امنیت مکانیکی و امنیت دیجیتال پرداخته است.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره ی قفل هوشمند به سایت یوکا مراجعه بفرمایید.

درب هوشمند؛ قدم اول در تحقق خانه های هوشمند

ظهور خانه های هوشمند عامل تسریع تولید قفل درب دیجیتال و محصولات همراه آن بشمار می‌رود؛ قفل‌هایی که با سیستم‌های خانه های هوشمند بصورت یکپارچه ادغام می‌شوند و یا کنترل دسترسی مستقل راحتی را فراهم می‌کنند. قفل‌های درب دیجیتال جایگزینی امن و راحت برای قفل‌های مکانیکی که از کلید استفاده می‌کنند، هستند.

درعوض صاحبان خانه‌ ها می‌توانند قفل درب خانه خود را با استفاده از گوشی هوشمند، کد و یا تگ باز کنند. قفل‌های هوشمند کی فری یا کیلِس کانِکتِد از کمپانی یِیل امکان تامین امنیت خانه را بدون نیاز به کلید فراهم کرده است. با استفاده راحت، می‌توانید بر نحوه باز کردن درب منزل خود کنترل کامل داشته باشید.

اگر فرزندانتان زودتر به خانه رسیدند یا سر کار گیر افتاده‌اید درحالیکه دوستانتان پشت در خانه مانده‌اند، جایی برای نگرانی نیست. شما می‌توانید در هر زمان روی ورود افراد مختلف و زمان دسترسی آن‌ها کنترل داشته باشید. بعنوان مثال، می‌توانید یک پین کد به عضوی از خانواده یا کارگر نظافتچی اختصاص دهید که تنها برای ۲۴ ساعت کار کند.

انتخاب می‌کنید چگونه می‌خواهید درب خانه را باز کنید؛ پین کد، ریموت فاب و یا حتی از طریق گوشی هوشمندی که به سیستم خانه های هوشمند متصل شده باشد. داشتن احساس امنیت و اطمینان برای هرخانه‌ای ضروری است.

این قفل هوشمند علاوه بر دارا بودن آلارم دستکاری و ویژگی پین کد غلط، توسط طرح اس.‌بی.‌دی پلیس مورد تائید قرار گرفته است. قفل هوشمند توسط ۴ عدد باطری سایز AA تغذیه می‌شود و دارای نشانگر ضعیف شدن باطری است. قفل‌های هوشمند می‌توانند به سیستم‌های پیشرو هوشمند خانگی متصل شوند که با این کار حتی انعطاف‌پذیری بیشتری را نیز فراهم می‌کنند.

قفل‌ها می‌توانند چراغ‌ها را نیز روشن کنند و بسیار بیشتر از این مثلاً سیستم پیگیری آدیت تریل را نیز بصورت زنده به کار بیندازند. با محصول اینتر درب خانه خود را به یک درب هوشمند تبدیل کنید.

در این قفل هوشمند، امنیت سیلندرهای مکانیکی با راحتی تکنولوژی پیشرفته، بدون افت عملکرد، ترکیب شده است. سیستم اینتر یک قفل هوشمند ابتکاری است که راه امن و در عین حال راحتی را برای قفل و باز کردن تقریباً هر دری، جدید یا مقاوم‌سازی شده، بدون استفاده از کلیدهای فیزیکی فراهم می‌کند. قفل دیجیتال از طریق قفل کردن اتوماتیک، راحتی سیستم هوشمند و امنیت بالا را با هم ترکیب کرده است.

مشتریان می‌توانند با استفاده از هر وسیله‌ای که بتواند متصل شود، مثل گوشی هوشمند، تبلت، کد شخصی، دستگاه اثر انگشت، و یا ریموت کنترل، دسترسی به منزل یا محل کارشان را کنترل کنند.

 

در ادامه به بررسی موارد دیگر می‌پردازیم.

 

 کارایی برنامه کاربردی

از شرکت‌کنندگان در نظرخواهی خواسته شد قابلیت‌هایی را که مایلند در برنامه کاربردی قفل درب روی گوشی هوشمند خود داشته باشند، به ترتیب اولویت نام ببرند. درحقیقت شرایط برای هر چهار گزینه خیلی نزدیک به هم است. در بالای این رده‌بندی بطور متوسط (که جای تعجب هم ندارد) قابلیت دریافت هشدار به گوشی درصورت ورود فرد متجاوز است. دومین مورد امکان اطلاع از وضعیت درب از راه دور است.

دوتای بعدی خیلی با هم فاصله ندارند و متوسط میانگین آنها به ترتیب عبارتست از (از ۱ تا ۴) ۶۳/۲ و ۶۹/۲٫ قابلیت ارسال یا لغو کلید از راه دور، کاربران را قادر می‌سازد بعنوان مثال زمانی که در تعطیلات به سر می‌برند به همسایه خود دسترسی بدهند یا دسترسی را از نظافتچی وقتی کارش تمام شد، بگیرند. آنها ممکن است بخواهند از راه دور دری را باز کنند، یا اگر لازم باشد به مستاجر به اتاقی که بطور معمول ورود به آن ممنوع است، دسترسی بدهند.

 

چه کسانی اجازه ورود دارند و چگونه می‌توان این را تغییر داد؟

در مورد اینکه چگونه افراد مایلند دسترسی‌های مربوط به قفل را تغییر دهند، بین استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند یا استفاده از ابزاری روی خود درب، تفاوت فاحشی دیده نشد و البته گزینه اول شناخته شده‌تر بود. با این وجود که استفاده از گوشی‌های هوشمند در بسیاری موارد روش ساده‌تری است، چرا که امکان دسترسی از راه دور را می‌دهد، ولی شاید عمر بسیار کم باطری گوشی‌های هوشمند از برتری آن جلوگیری می‌کند.

شاید تعجب آور باشد که تنها ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان مایلند امکان استفاده از هر دو گزینه را داشته باشند. یکی از افراد اینگونه توضیح می‌دهد: “وجود برنامه کاربردی و امکانات از راه دور اصلاً اهمیتی ندارد و به دلیل وجود امکان عملکرد غیرعمدی/ ناخواسته و یا سرقت دستگاه، بعنوان یک نقطه ضعف امنیتی بالقوه به آن نگاه می‌کنم.” عمر ساگی، مدیر توسعه تجاری قفل درب‌های هوشمند در آساابلوی خاور میانه می‌گوید:”درواقع دسترسی از طریق تلفن در بازار تجاری قفل به خوبی جای افتاده است.” او ادامه می‌دهد “درسطح سازمانی، بهینه‌سازی‌های پلتفورم موبایل آساابلوی هیچ تهدیدی برای امنیت به شمار نمی‌رود و در بخش‌های حساسی مثل آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و انرژی مورد تائید قرار گرفته است. این دسته از مشتریان علاقه‌ای به کالاهای ناامن ندارند.”

 

منبع:

http://tolue.com/%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF/#prettyPhoto

مهدیه بازدید : 32 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

چگونه قفل در خانه را انتخاب کنم؟

 

انواع قفل ها

دو نوع قفل اصلی وجود دارد: دستگیره ها / اهرم ها و قفل های کلیدی. به طور معمول، هر دو مدل هم برای درهای داخلی و هم در حیاط موجودند. هنگام تحقیق برای خرید قفل، خانه داران باید چه چیزی را دنبال کنند؟ قفل ها خریدی نیستند که هر روز انجام می دهید.

چند دلیل عمده برای خرید قفل درب خانه وجود دارد: در هنگام ساخت خانه جدید و یا نوسازی خانه های موجود، و البته بعد از دزدی و شکسته شدن فقل در. در حالیکه اغلب مردم زیبایی را بر علکرد مقدم در نظرمی گیرند لازم است که دقیقا رویکری برعکس این داشته باشند. قفل بهتر یعنی داشتن کیفیت بالاتر پس برویم و درباره کیفیت های مختلف قفل حرف بزنیم.

 

مرحله یک: در نظر گرفتن عملکرد

اول و مهمتر از همه، برای کدام اتاق شما به دنبال قفل هستید؟ سه دسته اصلی کاربردی وجود دارد: حریم خصوصی، عبور و ورود و خروج. تعریف عملکرد اولیه اولین گام در انتخاب یک قفل است. عملکرد به تعیین میزان امنیت و استقامت قفل کمک خواهد کرد.

برای مثال، یک راهرو یا درب داخلی به طور معمول نیازی به امنیت بالاتری نسبت به درب ورودی شما ندارد. اگر برای یک ناحیه با ترافیک بالاتراست (مثل حمام) شما می خواهید به مدت طولانی تری قفل کنید، بنابراین درجه بالاتر کیفیت قفل مناسب تر است.

 برای اطلاعات بیشتر درباره سیستم امنیت منزل به سایت یوکا مراجع کنید.

مرحله دو: در نظر گرفتن استقامت

استقامت یک موضوع مهم است. هنگامی که شما یک نوع خاص از قفل و دستگیره را برای خانه خود انتخاب می کنید، به طور معمول بجز در ورودی خانه، قفل همه جای خانه را انتخاب کنید. محدوده گرید بندی (Grade) قفل از گرید ۱ تا ۳ است.

برای مثال، قفل های کلیدی در گریدهای ۱، ۲ و ۳ موجود هستند گرید ۱ بالاترین سطح امنیت را ارائه می دهد و بعد از آن هم گریدهای ۲ و۳. محصولات گرید ۱ و ۱ Kwikset به طور کلی دارای سیلندر هوشمند هستند و همه انواع محصولات BHMA نیز تایید شده است. همانطور که در سطوح گریدبندی قفل های کلیدی جلومی رویم، گزینه های بیشتری برای سلیقه ها و بودجه های مختلف وجود دارد.

 

دستگیره ها در گریدهای ۲ و ۳ در دسترس هستند و محصولات گرید ۲ شامل سیلندر کلید هوشمند می شوند. هر دو محصولات BHMA تایید شده اند. محصولات Kwikset اغلب در گریدی بالاتر از آنچه که دارای گواهی هستند آزمایش شده اند زیرا مهندسان Kwikset بخوبی می دانند که فقل های آنها باید در شرایط سخت هم درست کارکنند.

آ نها محصولات خود را طوری طراحی می کنند که در برابر خشونت خانگی (کمی زیاده روی کردم) و استفاده معمولا سهل انگارانه و نادرست صاحب خانه که در طول دوره بر روی قفل ضربه وارد می کند، مقاومت کنند.

 

مرحله سه: در نظرگرفتن زیبایی

بعد از درنظرگرفتن مراحل یک و دو حالا باید زیبایی را در نظر بگیرید. خوشبختانه همه درجه های قفل طیف گسترده ای از اشکال و بودجه بندی را برای مطابقت با دکور خانه شما دارند. یکی از متخصصین ما می گوید: “زیبایی همیشه یک عامل مهم تصمیم گیری است، اما نباید شماره ی یک باشد. این واقعا به آنچه که برای مصرف کننده خاص مهم است بستگی دارد”

علاوه بر سه حوزه مهم قفل در که در بالا ذکر شده است، مردم عموما همیشه قیمت را هم در نظرمی گیرند. به طور معمول، با افزایش قیمت، گزینه های بیشتری وجود دارند و مطابق آنها انتخاب های بیشتری در سبک ها و ویژگی ها موجود می‌باشد.

با این مراحل ذکر شده می توانید یک قفل مناسب پیداکنید. اما قبل از اینکه به فروشگاه برگردید، چند راهنمایی منحصر به فرد از قفل و کلیدساز ما را بررسی کنید.

 

قفل الکتریکی برای خانه

نصب یک قفل الکتریکی برای در ورودی به راحتی رفت و آمد تمام افراد خانواده کمک می کند. خلاصه ای از مدل های موجود را بررسی می کنیم تا یک انتخاب آگاهانه انجام دهیم.

 

قفل الکتریکی چیست؟

قفل الکتریکی (بدون کلید) یک دستگاه است که می تواند به یک قفل موجود اضافه شود یا به عنوان یک واحد کامل فروخته شود. از یک موتور باتری که در داخل درب قرار داده شده استفاده می کند. هنگامی که یک کد در یک صفحه کلید وارد می شود یا یک سیگنال ارسال می شود، موتور فعال می شود.

 

تمام قفل های درب های الکترونیکی موجود در بازار از لحاظ کاری مشابه نیستند. آنها ممکن است با موارد زیر فعال شوند:

  • یک صفحه کلید
  • یک سیگنال بی سیم
  • یک فرمان ارسال شده توسط اینترنت؛
  • بیومتریک ها.
  • صفحه کلید

یک سیستم مبتنی بر صفحه کلید یک انتخاب عملی برای کودکان (و حتی بزرگسالان) است که احتمالا عادت دارند کلید را فراموش کرده یا جا می گذارند. به غیر از خانواده ها، افرادی که از ورزش کردن و فعالیت های دیگر لذت می برند اغلب دوست دارند بدون همرا داشتن کلید خانه بیرون بروند.

صفحه کلید اغلب دارای نور پس زمینه است و می تواند دارای دکمه های فشار یا صفحه لمسی باشد. بسته به قفل، می شود ۱۰، ۲۰، ۳۰ یا حتی تعداد بیشتر کاربر اختصاص داد. اگر بسیاری از شما از قفل استفاده کنید خب باید در نظر گرفت که برای امنیت بیشتر بهتر است از نوع صفحه لمسی انتخاب کنید تا علامت انگشتان روی هم جمع نشود.

این موجب می شود که از فرسایش کلید و معلوم شدن اعداد اغلب مورد استفاده جلوگیری شود. بهترین محصولات ویژگی های جالب دیگری دارند که مکانیزم قفل را پس از سه تلاش نادرست در وارد کردن کد (مانند ویژگی قفل در دستگاه خودپرداز) خاموش می کند.

 

بی سیم

با استفاده از لوازم جانبی کنترل از راه دور مانند کلید الکترونیکی یا سیگنال کوتاه تولید شده توسط گوشی های هوشمند (مانند بلوتوث یا موج Z)، شما می توانید در هنگام نزدیک بودن به آن در را قفل یا باز کنید. این گزینه کنترل غیرمستقیم عملی است اگر شما با دست های پر از کیسه به خانه می رسید، و یا زمانی که بیرون تاریک است و شما نمی توانید به خوبی ببینید.

 

اینترنت

قفل در های الکترونیکی که با برنامه های اندروید و iOS سازگار است را می توان از دورتر کنترل کرد. شما در اتوبوس هستید و به یاد نمی آورید که آیا در را قفل کرده اید، گوشی های هوشمند خود را لمس کنید و یک چیزی کمتر برای نگرانی در مورد در طول روز خواهید داشت. همچنین می توانید از تلفن خود برای دادن دسترسی موقت به خانه  به یک عضو خانواده، یک دوست، یک همسایه یا یک کارمند (به عنوان مثال کارگر) استفاده کنید.

اگر در دفتر یا در ساحل هستید و کسی نیاز به ورود به خانه دارد، می توانید برای آنها یک کلید “مجازی” را فقط برای استفاده چند ثانیه ای ارسال کنید.

به علاوه، با مراجعه به تاریخ بر روی گوشی یا دستگاه شما، شما می توانید زمان دقیق ورود کارگر به خانه را، زمانی که  نوجوان شما در آخر شب به خانه می آید، هنگامی که همسایه به گیاهان شما آب می دهد، و غیره مطلع شوید. در نهایت، باید مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما امن است. بیشتر تامین کنندگان قفل از یک استاندارد رمزگذاری برای حفاظت از ارتباطات بین برنامه شما و قفل در استفاده می کنند.

 

اگر باتری تمام شود چه اتفاقی می افتد؟

چگونه عملکرد مکانیزم اتوماتیک در قفل الکتریکی به شرایط باتری بستگی دارد. اگر سطح باتری کم باشد نور نشانگر شما هشدار می دهد. اما اگر باتری ها در حال حاضر خالی باشند، نور کار نخواهد کرد؛ به عنوان مثال، اگر شما برای سفر طولانی به بیرون از خانه خود رفته اید این می تواند اتفاق بیفتد.

برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات پیش بینی نشده، اکثر سازندگان قفل الکتریکی یک سیلندر داخل قفل قرارمی دهند که اجازه می دهد قفل در شرایط استثنایی با یک کلید فلز سنتی باز شود. حتما کلیدی را در یک مکان امن (خارج از خانه، البته!) نگه دارید.

 

آب و هوا: مسئله ای برای قفل های الکتریکی

بر اساس نصاب های قفل الکتریکی قفل های ارزان تر و بی کیفیت در هوای با رطوبت و تغییرات دما می تواند مشکل ساز باشد. درب ها و چهارچوب ها اغلب تغییر می کنند و اگر پیچ در برابر ضربه صفحه ساییده شود، سیلندر قفل ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد تا پیچ را به سمت پایین بکشاند.

به غیر از تنظیم در تا زمانی که دوباره حرکت کند، برای حل مشکل مشکل زیادی وجود ندارد. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که از یک قفل ساز درخواست کنید که یک مدل با کیفیت بالاتر را پیشنهاد دهد و که حتما دارای خدمات خوب پس از فروش باشد.

 

منبع:

https://kilid.com/mag/life-style/apartment-living/

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 1,449
  • بازدید کلی : 3,691