loading...
هوشمندانه زندگی کنید
مهدیه بازدید : 15 دوشنبه 07 مهر 1399 نظرات (0)

5 ایده‌ طلایی برای دکوراسیون هوشمند خانه : از قفل دیجیتال تا پرده برقی

 

امروزه اکثر فناوری‌های موجود در بازار، تعامل شما با تک‌تک اجزا و قسمت‌های خانه را آسان‌تر کرده است. این تکنولوژی‌ها باعث می‌شوند تا خانه‌های شما از هر زمان دیگری انرژی کمتری مصرف کنند، راحت باشند و به شما توانایی بیشتری برای مدیریت خانه ببخشند.

نکته خوب ماجرا این است که این فناوری‌ها هر روز بهتر می‌شوند. بیایید با چند فناوری جذاب برای بهبود دکوراسیون هوشمند منازلتان آشنا شویم.

 

برای خرید قفل هوشمند به سایت یوکا مراجعه کنید.

 

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون هوشمند خانه

خوشبختانه امروزه طیف متنوعی از فناوری‌های هوشمندسازی خانه وجود دارند که علاوه بر بهبود عملکرد و ارائه امکانات مدیریت خانه، می‌توانند ظاهر زیبا و مدرنی به خانه‌های شما ببخشند. اگر دوست دارید خانه‌هایتان را هوشمندسازی کنید و به دنبال ایده می‌گردید، ایده‌های زیر به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید.

 

۱. سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانند امکان مانیتورینگ و کنترل یکپارچه ساختمان را برای شما فراهم کنند. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید به صورت دائمی بخش‌های مختلف و مهم ساختمان را پایش و کنترل کنید.

 

شما با این سیستم توانایی کنترل هوشمند ساختمان را به دست می‌گیرید. می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه، تمام بخش‌های مهم و حیاتی ساختمان را کنترل کنید. بخش‌های مختلفی مانند دمای ساختمان، ورودی و خروجی، خروجی گرفتن از اطلاعات ساختمان، مصرف انرژی ساختمان و…

 

این سیستم بر پایه اتصال بی‌سیم ابزار و گجت‌های هوشمند به پنل مدیریتی عمل می‌کند و شما می‌توانید با ایجاد شبکه و اتصال به آن، به راحتی کنترل و مدیریت ساختمان را به دست بگیرید.

 

۲. دکوراسیون هوشمند خانه : قفل دیجیتال

یکی دیگر از جذاب‌ترین گجت‌های مدیریت هوشمند ساختمان، قفل هوشمند است. شما می‌توانید با استفاده از قفل هوشمند، درب منزلتان را با گزینه‌های متعددی باز و بسته کنید. سنسورهای بیومتریک، رمز عددی، کارت و یا کلید فیزیکی از گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها درب منزلتان را باز کنید، همچنین این گزینه ها بر روی خرید قفل هوشمند نیز تاثیرگذار هستند.

 

قفل الکترونیکی، صرفا به باز و بسته کردن در با گزینه‌های مختلف ختم نمی‌شود؛ شما می‌توانید با استفاده از قفل هوشمند ورود و خروج به منزلتان را تحت کنترل بگیرید. قفل دیجیتال این امکان را به شما خواهد بخشید که حتی از راه دور، تنها با داشتن یک گوشی هوشمند، ورود و خروج به منزل و سایر هشدارهای لازم را دریافت کنید.

 

علاوه‌ براین، قفل هوشمند به ظاهر خانه شما شکلی هوشمند و مدرن می‌بخشد و آن را به‌صورت مطلوبی جذاب خواهد کرد.

 

برای اینکه از بهترین برندهای قفل دیجیتال مطلع شوید مقاله بهترین‌های قفل‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹ را ملاحظه کنید.

 

برای خرید قفل هوشمند از بهترین برندهای قفل دیجیتال مطلع شوید مقاله بهترین‌های قفل‌های دیجیتال سال ۲۰۱۹ را ملاحظه کنید.

۳. چشمی دیجیتال

یکی دیگر از جذاب‌ترین گجت‌های هوشمند منزل، چشمی دیجیتال درب است. چشمی هوشمند گجتی است که روی درب منزل شما نصب می‌شود و کنترل رفت‌وآمد پشت در منزلتان را به عهده می‌گیرد. دیگر نیاز ندارید برای مدیریت رفت‌وآمد، تا کمتر از پنجره بیرون بروید! جذاب نیست؟

 

چشمی دیجیتال به شما این امکان را خواهد داد که تصویر هر کسی که پشت منزلتان است را ببینید، حتی زمانی که در خانه نیستید. از طرفی اطلاعات ورود و خروج به منزلتان را به نرم‌افزار مدیریت هوشمند منزلتان ارسال می‌کند و شما قادر خواهید بود از رفت‌وآمد پشت درخانه باخبر شوید.

 

۴. ترموستات هوشمند

یکی دیگر از ایده‌های جذاب هوشمندسازی خانه، خرید ترموستات هوشمند است. ترموستات هوشمند وظیفه دارد که دمای خانه شما را با توجه به دمای درخواستی شما کنترل و و تنظیم کند. کافیست یک ترموستات هوشمند بخرید، آن را نصب کنید و به آن اطلاعات هر قسمت خانه و دمای درخواستی‌تان را بفرستید. کارتان تمام است!

 

ترموستات هوشمند شما می‌تواند با سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش خانه ارتباط برقرار کند و به جای شما هدایت و تنظیم آن‌ها را برعهده بگیرد. این گجت هوشمند هم با موبایل هوشمند شما اتصال برقرار می‌کند و می‌تواند دما را به سادگی کنترل کند.

 

۵. دکوراسیون هوشمند خانه : یخچال هوشمند

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید برای هوشمندسازی دکوراسیون خانه به آن فکر کنید، یخچال هوشمند است. یخچال هوشمند می‌تواند به اینترنت متصل شود و صفحه‌ای برای مدیریت روی آن نصب شده است.

 

یخچال هوشمند مانند همه گجت‌های الکترونیک هوشمند دیگر، می‌تواند به سادگی با گوشی‌های هوشمند همراه شما اتصال برقرار کند و امکان مدیریت از راه دور را برای کاربران فراهم کند. مدیریت دما، امکان اتصال به سایر گجت‌های هوشمند خانه و همچنین نصب دوربین درون یخچال، از دیگر امکاناتی است که یخچال هوشمند در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

 

در آخر

 

هوشمندسازی خانه ایده‌ بسیار جذابی است که بیشتر به درد کسانی می‌خورد که عاشق مدرنیته و تکنولوژی هستند. این سیستم‌های هوشمند علاوه‌بر ظاهر جذاب و مدرنی که به خانه‌های شما می‌بخشند، مدیریت بهینه انرژی و سرمایه را هم برای شما به ارمغان خواهند آورد. مزایای این سیستم‌ها بی‌شمار است. خبر خوب اینکه اگر از این ایده‌ها لذت می‌برید، کافیست اخبار مربوط به گجت‌های هوشمند را دنبال کنید. هرسال شمار زیادی از گجت‌های جدید به لیست ابزار هوشمندسازی خانه اضافه می‌شوند و به شما ایده‌های زیادی برای مدیریت هوشمند خانه خواهند داد.

 

منبع:

https:/wikisakhtemoon.com/15098/%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

 

مهدیه بازدید : 26 یکشنبه 06 مهر 1399 نظرات (0)

مقایسه قفل مکانیکی و قفل دیجیتال و مزایا و معایب هرکدام

قفل دیجیتال کارتی یکی از پرکاربردترین وسایل در زندگی جامعه است. و هدف از ساخت آن افزایش امنیت آپارتمان ها و ساختمان های مختلف و جلوگیری از ورود غیر مجاز می باشد. قفل ها با توجه به استفاده های متفاوتی که از آنها می شود انواع مختلفی دارند.

 

بطور کلی قفل ها را به دو دسته مکانیکی و دیجیتالی می توان تقسیم نمود. در این مطلب بنا داریم تا به مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال بپردازیم.

اگر برای انتخاب و خرید قفل هنوز نمی دانید بهترین انتخاب کدام است، با دانستن مزایا و معایب هرکدام از قفل ها و مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 

ویژگی های قفل مکانیکی

قفل مکانیکی به همان قفل های قدیمی گفته می شود که با کلید باز می‌شوند و به دلیل قیمت پایینی که دارند، همیشه مورد استقبال جامعه قرار داشته اند.

مهمترین مشکلی که قفل های مکانیکی دارند، استفاده از کلید می باشد. زیرا کلید معایب مختلفی مانند:

احتمال گم شدن، امکان کپی کردن و امنیت کم، حجیم بودن دسته کلید و جابجایی سخت آن، احتمال جا گذاشتن کلید و پشت درب ماندن و… را دارد.

 

ضمن اینکه اگر کلید قفل مکانیکی گم شود احتمالا مجبور خواهید شد که قفل را کاملا تعویض نمایید.

و همچنین در صورت شکستن و یا آسیب دیدن کلید باید به قفل و کلید سازی مراجعه نمایید. برای باز کردن قفل های دیجیتالی کارتی  روش های متعددی وجود دارد و این باعث کم شدن امنیت آنها و راحت تر شدن کار سارقین می شود.

 

ویژگی های قفل دیجیتال

کدهای دیجیتال دارای چند نوع می باشند:

 

  • قفل دیجیتال ساده که تنها با وارد کردن رمز ورود این قفل را می توانید باز کنید.
  • قفل دیجیتال کارتی که باز کردن آنها به وسیله یک کارت انجام میگیرد.
  • قفل دیجیتال مجهز به سنسور اثر انگشت که با وارد کردن اثر انگشت معتبر قفل باز میشود.

 

قفل های دیجیتال کارتی  امنیت بسیار بالایی دارند بعنوان قفل ضد سرقت استفاده می شوند و همچنین استفاده از آنها، هنگام باز کردن درب راحت و سریع می باشد.

قفلهای دیجیتال بر روی انواع درب های مختلف مانند چوبی شیشه ای فلزی و… قابل نصب هستند. برای استفاده از آنها می توانید از رمز ۴ تا ۱۲ رقمی قفل دیجیتال را به خاطر سپرده و تنها با وارد کردن آن درب را باز کنید.

 

اما اگر نگران فراموش شدن رمز هستید، می‌توانید از قفل دیجیتال کارتی استفاده کنید. جالب است بدانید که می توانید کارت مترو را نیز به عنوان کارتی برای باز کردن قفل استفاده نمایید.

ضمن اینکه اگر کارت قبلی خود را گم کردید کافی است آن را سوزانده و برای قفل دیجیتالی خود یک کارت جدید تعریف کنید. و با توجه به مورد نیاز نبودن کلید در آن، دیگر نگرانی گم شدن کلید را نخواهید داشت.

برای اکثر این قفل ها می‌توان یک هشدار تنظیم کرد تا در شرایط غیر عادی ساکنین منزل را آگاه نماید. این هشدار در مواقعی مانند حریق یا سرقت به صدا در می آید و اهالی خانه را خبردار می کند.

 

جمع بندی؛ مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال

اگر بخواهیم از لحاظ امنیت، مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال را انجام دهیم، می شود گفت، قفل های مکانیکی به دلیل وجود داشتن روش های متفاوت برای باز کردن آن ها، در مقایسه با قفل های دیجیتالی از امنیت کمتری برخوردار هستند.

زیرا آب های غیر مجاز تنها با رمز کارت یا اثر انگشت باز می‌شود و سارقین نمی توانند با وارد کردن چند باره رمز قفل، آن را باز کنند زیرا حافظه قفل می تواند متوجه دستکاری اشخاص غیر مجاز شود.

 

از لحاظ هزینه پرداختی قفل های دیجیتال به دلیل امکانات بسیار بیشتر و امنیت بالاتر، نسبت به قفل های مکانیکی گران تر هستند.

 

در مورد آسان بودن استفاده، باید گفت، استفاده از قفل های دیجیتال راحت تر بوده و معایبی که قفل های مکانیکی دارند مانند گم شدن یا شکستن کلید و.. را ندارد. و در هنگام استفاده از آنها دیگر نگرانی گم شدن کلید و پشت در ماندن را نخواهید داشت.

 

منبع:

https:/fanikara.com/blog/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/

 

مهدیه بازدید : 22 شنبه 05 مهر 1399 نظرات (0)

دستگیره کارتی چیست ؟

دستگیره های کارتی با قابلیت شناسایی کارتهای بدون تماس Mifare در طرحهای و برندهای مختلف در بازار موجود می باشند . استفاده از این مدل کارتها در قفلهای کارتی باعث میشود دیگر نگرانی بابت کلید مکانیکی و دردسرهای نگهداری و مفقود شدن آنرا نداشته باشید . مغزی قفلهای کارتی بصورت الکترونیکی عمل میکند و فرمان باز شدن درب را فقط از طریق کارت امکانپذیر میسازد . در این مدل قفلها امکان تعریف محدوده زمانی و همچنین امکان گزارشگیری تردد بوسیله کارت میسر می باشد .

 

چرا قفلهای کارتی نسبت به قفلهای معمولی از امنیت بیشتری برخوردارند ؟

  • امکان ثبت و گزارشگیری از تردد افراد
  • محدودیت دسترسی برای اشخاص در زمانهای خاص
  • مجهز به کلید مکانیکی غیر قابل کپی
  • مجهز به مغزی الکترونیکی استاندارد با امنیت بالا
  • مدیریت قفل از طریق سیستم نرم افزاری و ادمین امنیتی
  • مجهز به سیستم حریم خصوصی ( شب بند )
  • و ……………..

 

از قفلهای کارتی کجا می توان استفاده کرد ؟

این مدل قفل ها امروزه در بسیاری از هتلهای لوکس و معمولی ، هتل آپارتمانها و مهمانسرا در حال بهره برداری می باشند .

 

مزایای قفلهای کارتی چیست ؟

دستگیره های کارتی هتلی ، امروزه یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه های هتلداران و مسافران که جلب رضایت مشتری ، امنیت مالی ، احساس آرامش و آسایش میهمانان ، تسهیل در کنترل و هدایت بخش های مختلف اقامتی ، عدم اتلاف انرژی و زمان می باشد را برطرف کرده و بهره وری از تکنولوژی روز در صنعت هتلداری را به ارمغان می آورد . در واقع استفاده از قفلهای الکترونیکی یکی از راهکارهای پیشرفته جهانی و همچنین یکی از روشهای نوین هتلداری محسوب میگردد . قفلهای کارتی یا همان دستگیره های الکترونیکی RFID علاوه بر ایجاد امنیت ، آرامش و تسریع در باز و بسته کردن درب از زیبایی خاصی برخوردار هستند که در ظاهر و نمای راهرو و دربهای هتل نقش بسزایی دارند . همچنین استفاده از قفلهای هتلی ، هراس از مفقودی کلید و جابجایی آن را از بین می برد .

 

ویژگیهای استفاده از قفلهای کارتی :

  • امکان کنترل زمان حضور مسافر درون هتل ( اتمام اعتبار در تاریخ و زمان خاص)
  • امکان حذف کارت در صورت مفقود شدن کارت به سادگی و صدور کارت مجدد
  • امکان استفاده از کارت خدمتکار با زمان بندی مشخص (محدودیت در روز های خاص و ساعت های خاص)
  • امکان استفاده از کارت امرجنسی برای مدیریت جهت باز کردن تمام درب ها در حالت های اضطراری
  • امکان گزارش گیری از زمان تردد مسافر و یا خدمتکار ها از طریق کارت و یا دستگاه هندست
  • امکان استفاده از دستگیره کارتی برای درب های خاص که پرسنل از آن تردد دارند جهت کنترل زمان تردد و دریافت گزارش های تردد مربوطهجزئیات قفل هتلی :

قفل هتلی شامل سه قطعه اصلی می باشد .

۱- قسمت بیرونی ( نمای دستگیره )

۲- قسمت داخلی ( پشت دستگیره )

۳- مغزی اتوماتیک

 

تجهیزات اصلی سیستم قفل هتلی :

۱- دستگیره کارتی ( الکترونیکی )

۲- کارت مایفر ( کارت بدون تماس RFID )

۳- انکدر کارت ( جهت کد کردن و تعریف کارت )

۴- نرم افزار ( جهت مدیریت رزرو ، گزارشگیری ، تعریف و … )

 

چرا قفلهای کارتی بدون تماس(RFID) باید جایگزین قفلهای کارتی با تماس مستقیم (IC) شود ؟

 

در قسمت مزایای قفل کارتی دلایل مهمی برای استفاده از این قفلها بیان شد . در این قسمت به مواردی در مقایسه قفلهای RFID با قفلهای IC میپردازیم :

۱- استفاده از کارت RFID علاوه بر جایگزینی برای کلید اتاق و دردسرهای نگهداری از کلید ، تماس مستقیم ندارد و کارت مستهلک نمیشود .

۲- قفلها دارای منبع تغذیه باطری آلکالاین هستند که عمر بالای دستگیره را تضمین میکنند .

۳- عمر برد و مدار قفلهای RFID چند برابر عمر مدار IC میباشد .

۴- امنیت بسیار بالا در کارت RFID ( امکان کپی کارت نیست )

۵- کاربری بسیار آسان کارت RFID

 

انواع قفل هتلی کارتی

( آفلاین / آنلاین )

قفلهای کارتی هتلی اغلب بصورت آفلاین در بازار قابل تهیه و استفاده می باشند . اغلب هتلداران برای صرفه جویی در هزینه و قیمت مناسب ، قفلهای آفلاین را انتخاب میکنند . در قفلهای آفلاین امکان گزارشگیری تردد فقط از طریق کارتهای گزارشگیری و بصورت دستی از تک تک قفلها انجام می پذیرد . در این روش ارتباطی بین نرم افزار و قفلها برقرار نمی باشد و قفل بصورت کاملا مستقل عمل می کند .

قفلهای آنلاین ، معمولا در هتلهای لوکس استفاده میشود . اغلب هتلدارانی که سیستم مدیریت آنلاین را برای دربهای هتل خود انتخاب می کنند ، اهمیت زیادی به گزارشگیری تردد بصورت آنلاین و اشراف کامل به اتاقها از طریق نرم افزار قائل هستند . سیستم آنلاین هتلی مدیریت از طریق نرم افزار با تک تک اتاقها بصورت آنی برقرار میسازد . ارتباط آنلاین بین قفلها و سیستم مدیریت مرکزی از طریق کابل شبکه و یا از طریق Wifi امکانپذیر است . در سیستم وایرلس نیازی به کابل کشی درب و چارچوب نیست .

 

چرا قفل کارتی یوکا بخریم ؟

تنوع در مدلها و رنگ ، زیبایی و طراحی فوق العاده قفلهای کارتی یوکا باعث تمایز این محصول نسبت به محصولات مشابه در بازار شده است . قفلهای کارتی یوکا دارای ۲ سال گارانتی بدون قید و شرط می باشند که در صورت تقاضای مشتری قابل تمدید میباشد . قفلهای کارتی یوکا در بازار توسط شرکت آریابان ارائه میگردد، این شرکت علاوه بر تمرکز بر کیفیت و زیبایی ، محصولات یوکا را با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می دهد . تمرکز بر کیفیت محصول ، قیمت مناسب و مشتری مداری باعث شده تا این شرکت به رزومه درخشانی در بازار هتلی ایران دست پیدا کند .

 

منبع:

https: ariaban.net

مهدیه بازدید : 22 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

قفل دیجیتال درب ضد سرقت چیست؟

 

قفل دیجیتال درب ضد سرقت (یا قفل برقی) وسیله قفل است که با استفاده از جریان الکتریکی کار می کند. قفل های برقی گاهی با یک مونتاژ کنترل الکترونیکی که مستقیماً روی قفل نصب می شود ، مستقل هستند.

قفل های برقی ممکن است به یک سیستم کنترل دسترسی متصل شوند، از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: کنترل کلید ، که در آن کلیدها بدون اتصال مجدد سیلندر قفل می توانند اضافه و حذف شوند.

کنترل دسترسی خوب ، جایی که زمان و مکان فاکتورهایی هستند.

و ورود به سیستم معاملات ، جایی که فعالیت ثبت شده است. قفل های الکترونیکی همچنین می توانند از راه دور کنترل و کنترل شوند ، هم برای قفل کردن و هم برای باز کردن قفل.

 

عملکرد قفل الکترونیکی:

 

قفل های برقی از آهن ربا ، solenoids یا موتور استفاده می کنند تا با تأمین یا از بین بردن قدرت ، قفل را فعال کنند.

عملکرد قفل می تواند به سادگی با استفاده از سوئیچ ، به عنوان مثال رها کردن درب داخلی اپارتمان یا به همان اندازه یک سیستم کنترل دسترسی مبتنی بر بیومتریک پیچیده باشد.

دو نوع اصلی قفل وجود دارد: "مکانیسم پیشگیری" یا مکانیسم عملکرد.

 

قفل الکترومغناطیسی

 

ابتدایی ترین نوع قفل الکترونیکی یک قفل مغناطیسی است (به طور غیر رسمی به آن "قفل جادویی" گفته می شود). یک الکترو مغناطیس بزرگ روی قاب درب نصب شده و یک آرماتور مربوطه در درب نصب شده است.

هنگامی که آهن ربا تغذیه می شود و درب بسته می شود ، آرماتور به سرعت به آهنربا نگه می دارد. قفل های Mag نصب ساده ای دارند و بسیار مقاوم در برابر حمله هستند. یک اشکال این است که قفل های جادویی نصب نشده یا نگهداری نشده می توانند روی افراد بیفتند ،و همچنین این که قفل جادو را هم برای ورود و هم برای خروج باید قفل کنید.

این امر باعث شده است که به طور کلی مارشال های آتش نشانی قوانین سختگیرانه ای را در مورد استفاده از قفل های جادویی و کنترل کنترل دسترسی اعمال کنند.

علاوه بر این ، NFPA 101 (استاندارد برای ایمنی و امنیت زندگی) و همچنین ADA (آمریکایی هایی که قانون معلولیت دارند) به "دانش قبلی" و "یک حرکت ساده" نیاز ندارند تا بتوانند "معاشرت آزاد" داشته باشند.

این بدان معناست که در مواقع اضطراری ، فرد باید بتواند به یک در حرکت کند و بلافاصله با یک حرکت خارج شود (نیازی به دکمه فشار نیست ، داشتن شخص دیگری برای باز کردن درب ، خواندن یک نشانه یا "دانش ویژه").

 

سایر مشکلات شامل زمان تاخیر (تأخیر) می باشد ، زیرا میدان مغناطیسی در حال سقوط که دارای درب خاموش است ، فوراً آزاد نمی شود. این زمان تاخیر می تواند باعث شود کاربر با درب هنوز قفل شده برخورد کند.

سرانجام ، قفل، قفل نشده ، به عبارت دیگر ، در صورت حذف برق ، آنلاک می شوند.

 

این می تواند مشکلی باشد که امنیت یکی از دغدغه های اصلی باشد. علاوه بر این ، قطع برق می تواند بر قفل های جادویی نصب شده روی درهای ذکر شده در آتش تأثیر بگذارد ، که لازم است در همه زمان ها به جز در هنگام عبور پرسنل ، در آن محکم بسته شوند.

اکثر طرح های قفل جادویی کدهای آتش نشانی فعلی را به عنوان وسیله اصلی تأمین درب آتش نشانی شده در یک قاب رابرآورده نمی کنند.

به همین دلیل ، بسیاری از درهای بازرگانی (این امر معمولاً برای اقامتگاههای خصوصی صدق نمی کند) به سمت قفل های مستقل یا قفل های برقی که تحت یک برنامه کارمندان معتبر نصب شده اند ، حرکت می کنند.

اولین قفل قابل بازیابی کارت مکانیکی در سال 1976 توسط تور سارنس اختراع شد ، که از دهه 1950 برای VingCard کار کرده بود. اولین سفارش قفل کارت در سال 1979 به هتل Westin Peachtree Plaza ، آتلانتا ، ایالات متحده ارسال شد.

این محصول باعث تحول قفل های دیجیتال درب ضد سرقت  برای صنعت میهمان نوازی شد.

 

آزادسازی چفت الکتریکی

 

اعتصابات برقی (همچنین به آن آزادسازی چفت الکتریکی نیز گفته می شود) جایگزین یک اعتصاب استاندارد می شود که روی قاب درب نصب شده است و پیچ و مهره چفت را دریافت می کند.

هنگامی که برای تعویض یک به یک از تعویض ضربات استاندارد طراحی شده باشد ، می توان نصب ساده تر را نصب کرد ، اما برخی از طراحی های اعتصاب الکتریکی نیاز دارند که فریم درب به شدت اصلاح شود.

در صورت نیاز به هرگونه تغییر در قاب ، اعتصاب داخل درب ذکر شده در آتش (برای اعتصاب های پشتی باز بر روی جفت درب ها) یا قاب باید تحت نظارت سازمان انجام شود.

در آمریکا ، از آنجا که هیچ برنامه معتبر کارمندان فعلی وجود ندارد که اجازه نصب میدانی از اعتصابات برقی را به داخل درهای ورودی در فهرست آتش نشان دهد ، لیست ارزیابی های آژانس به احتمال زیاد نیاز به لیست و قرارگیری درب و فریم دارد.

ضربات الکتریکی می تواند به مکانیزم مکانیکی دسترسی داشته باشد: فرد در حال حرکت قفل را در درب کار می کند ، نه برخورد الکتریکی در قاب درب. ضربات الکتریکی همچنین می تواند "قفل نشده" باشد (به جز در درهای آتش ذکر شده ، زیرا در صورت عدم وجود برق باید قفل بمانند) یا طراحی مطمئن تر "شکست قفل شده".

حمله الکتریکی آسانتر از قفل جادویی است. اهرم کردن درب در اعتصاب ساده است ، زیرا اغلب بین اعتصاب و قفل درب شکاف بیشتری وجود دارد. از صفحات محافظ لچ اغلب برای پوشاندن این شکاف استفاده می شود.

 

 

منبع:

http://digital-lock.blog.ir/1399/04/01/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D8%A7-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

مهدیه بازدید : 21 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

خانه های مدرن چگونه از فناوری هوشمند استقبال می کنند؟

 

با گذر زمان و رشد تکنولوژی های نوین همانطور که خانه های نوین ساخته و طراحی می شوند و خانه های قدیمی به روز  و بازسازی می شوند ، بسیاری از ویژگی های مدرن در فضاهای زندگی امروزی گنجانده می شوند. امنیت در خانه های هوشمند بسیار حائز اهمیت است.

از امنیت خانه گرفته تا سرگرمی در خانه ،دربسیاری از خانه ها از فناوری هوشمند کاربرد زیادی یافته اند که کارهای روزمره را بهبود بخشیده، سبک زندگی و محیط خانه را مدرن تر می نمایند.

اپلیکیشن های تلفن همراه ، ریموت های بی سیم و کنترل های صوتی نحوه زندگی مردم و تعامل با خانه هایشان را تغییر داده است فناوری های هوشمند خانگی روز به روز محبوبیت و فراگیری بیشتری در سراسر جهان یافته به خصوص  برای افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند  از این طریق میتوانند بیشتر وقت خود را در انجام کارهای روزمره صرفه جویی کنند.

امنیت در خانه های هوشمند

 

چرا استفاده از فن آوری های مدرن در خانه مفید است؟

اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان از اینترنت برای طیف وسیعی از کارها ، از سفارش مواد غذایی گرفته تا تماس ویدیویی با دوستان و خانواده استفاده می کنند. اما اگر همه دستگاه های خانگی به اینترنت متصل و کنترل شوند ، چه می شود؟ در اینجا فقط برخی از مزایای استفاده از فن آوری هوشمند در خانه های مدرن ذکر شده است با آرل همراه باشید....

راحتی

قابلیت های صفحه لمسی ، دسترسی از راه دور و کنترل  های صوتی می تواند به کنترل طیف وسیعی از ویژگی های خانه مانند کاربردهای خانگی ، روشنایی و ... کمک کند.

خواه در اتاق دیگری باشید یا حتی در خانه نباشید ، فناوری هوشمند ابزاری مناسب برای استفاده در زندگی روزمره  و یا کنترل  از راه دور برای خانه شما است.

دسترسی

طیف وسیعی از ابزارهای خانگی و فن آوری وجود دارد که با لمس یک دکمه یا یک دستور صوتی می توانند به راحتی به خانه شما دسترسی ایجاد کنند. همینطور ریموت های متصل به تلفن همراه ، برای افرادی که توانایی تحرک کمی دارند می توانند از فناوری برای طیف گسترده ای از کارها استفاده گردد و به توانیابی کمک زیادی نماید.

.
ایمنی

همینطور درخانه های مدرن برای کسانی که امنیت بیشتری می خواهند ، می تواند از فناوری هوشمند مانند قفل های هوشمند، دوربین ها و سیستم های امنیتی استفاده کرد. این موارد به راحتی و از راه دور قابل کنترل و دسترسی هستند حتی وقتی در خانه نیستید.

آینده طراحی داخلی چیست؟

فناوری های هوشمند در لوازم آشپزخانه

در خانه های مدرن ، بسیاری از ویژگی های دکوراسیون و چیدمان وجود دارد که امروزه محبوب هستند. گاز های هوشمند ، لوازم با صفحه نمایش لمسی ، طرح های مینیمال وپلان های باز ، فقط برخی از ویژگی های محبوب هستند.

بازسازی منزل ، انتخاب طرح رنگی ، ایجاد فضای مناسب و انتخاب کاشی های آشپزخانه ایده آل برای فضایی که در اختیار دارید ، تنها برخی از مواردی است که باید هنگام دکوراسیون خانه می توان در نظر گرفتو در خانه های مدرن امروزی افزودن فناوری های هوشمند نیز جزئی جدایی ناپذیر از  تمهیدات لازم برای یک خانه هوشمند محسوب می شود.

امنیت در خانه های هوشمند

 

لوازم خانگی هوشمند

در بسیاری از آشپزخانه های مدرن ، گاز های هوشمند می توانند دمای فر را کنترل کرده و حتی قبل از  ورود به خانه گرم شوند حتی مایکروویوهایی وجود دارند که می توانند توسط تلفن ، رایانه یا حتی دستورات صوتی کنترل شوند.

که این موارد میتواند برای کتری ، یخچال یا گاز نیز در دسترس باشد ، فناوری هوشمند می تواند به راحتی به کاربران فضا در انتخاب درجه حرارت مناسب و سایر گزینه ها کمک کندو زمان کمتری را برای انتظار هدر نماید.

ایمنی و امنیت خانه

روزهایی که خانواده ها مجبورند شخصا جلوی درب ورودی خانه شان را بگیرند یا با چندین قفل مراقب باشند گذشته است. با پیشرفت فن آوری مدرن ، صاحبان خانه می توانند به سادگی از یک برنامه تلفن همراه استفاده کرده و حتی اعلان هایی را تنظیم کنند تا ببینند چه کسی پشت درب منزل آنهاست ، چه در خانه حضور داشته باشند و چه نه!

در کنار دوربین های مداربسته  و قفل های هوشمند و ضد سرقت ، اکنون برای صاحبان خانه ها بسیار راحت است که باعث امنیت در خانه های هوشمند می شود. چه برای مواجهه  با مهمانی که در انتظار او هستید یا شخصی که بسته ای را تحویل شما می دهد و چه یک فرد غریبه  که مشکوک است ، استفاده از فناوری ویدئو به این معنی است که می توانید دقیقاً ببینید چه کسی در پشت درب در انتظار است حتی بدون باز کردن قفل یا اینکه از جای خود برخیزید !

فناوری تصویری هوشمند برای درب منزل یا حتی سیستم های داخلی با تکنولوژی پیشرفته ، فقط برخی از ابزارهایی هستند که می توانند امنیت در خانه های هوشمند بیشتری ایجاد کنندو روز به روز در حال توسعه و پیشرفت های بیشتر هستند.

سرگرمی در منزل برای کل خانواده

علاوه بر آشپزخانه ها و حمام های به روز شده با فن آوری هوشمند ، یکی دیگر از ویژگی های مدرن امروزی خانه ها شامل افزودن گزینه های سرگرم کننده در خانه است. فناوری و ابزارهای هوشمند می توانند به ایجاد فضای زندگی و تفریحات خانگی کمک کنند برای مثال: سینما های خانگی
تلویزیون ، پروژکتور و اسپیکرها  فقط برخی از لوازم جانبی هستند که می توانند از اینترنت برای ایجاد سرگرمی های با کیفیت بالا ، سینما و صدای با کیفیت استفاده کنند.

فناوری هوشمند به کاربران امکان کنترل بلندگوها ، انتخاب آهنگ های صوتی و پخش با اپلیکیشن های تلفن های هوشمند یا دستورات صوتی را می دهد. ایجاد یک مجموعه لوکس سینمای خانگی چیزی که هرگز قبلا به این آسانی نبوده است.

سیستم های روشنایی هوشمند

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع استفاده از فناوری هوشمند در یک خانه مدرن ، به روزرسانی روشنایی است. ابزارهای ابداعی یا فرمان های صوتی می توانند روشنایی هوشمند را متشکل از لامپ ها و سوئیچ های متصل به اینترنت کنترل کنند.

لامپ های هوشمند

یکی از مزایای لامپ های هوشمند این است که به ساکنان این امکان را می دهد تا بدون تغییر بزرگی در طراحی خانه خود انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کنند  با  استفاده از ریموت کنترل های روشنایی منزل با تلفن هوشمند ، صاحبان خانه می توانند با ضربه زدن روی صفحه لمسی ، رنگ  و شدت نوری مناسب را تنظیم کنند .

حتی در  مکان هایی مانند اتاق خواب به کاربران این امکان را می دهد که هنگام خواب ، بدون برخاستن ، به راحتی چراغ ها را کم  یا خاموش کنند.

 

منبع:

https://www.arel.ir/fa/News-View-8573.html

مهدیه بازدید : 27 شنبه 29 شهریور 1399 نظرات (0)

مزایای نصب قفل دیجیتال بدون دستگیره هوشمند

قفل‌های دیجیتال بدون دستگیره دارای سنسورهای هشداردهنده از جمله سنسور ضد سرقت، ضد حریق و ضد شوک می‌باشند. از این رو، استفاده از این نوع قفل‌ها امنیت درب ضد سرقت را بسیار بالا می‌برد.

 

قفل دیجیتال را میتوان روی درب های شیشه ای هم نصب کرد، اما این درب ها با درب های معمولی تفاوت دارند، این نوع شیشه از انواع رنگی، چاپ شده و لاکی است که در مقایسه با شیشه معمولی مقاومت بالاتری دارد اما ضخامت یکسانی دارند.

این نوع شیشه را سکوریت مینامند که ۵ برابر مقاومت بالاتری دارد. همچنین به این دلیل که از آنها به منظور ساخت درب استفاده میشود، جنس آنها به این صورت است که حتی اگر بشکنند به قطعات تیز و برنده تبدیل نمیشوند، این مسئله باعث کاهش صدمات در طول ساختمان سازی میشود.

اگر میخواهید درب ورودی ساختمان از جنس شیشه ای داشته باشید، استفاده از سکوریت انتخاب مناسبی برای شماست، به این دلیل که این نوع احتمال صدمه رسیدن به انسان را به مقدار زیادی کاهش میدهد.

روی درب های شیشه میتوان انواع قفل ها مانند قفل دیجیتال بدون دستگیره یا دستگیره های هوشمند را نصب و استفاده کرد.

 

مهم‌ترین مزایای این قفل‌ها عبارت است از:

 

۱- سیستم ضد شوک: در صورتی که به این قفل‌ها، ولتاژ غیرمجازی وارد شود، قفل های دیجیتال بدون دستگیره به طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

 

۲- سیستم ضد سرقت: در صورتی که سارقین چند بار رمز ورود را اشتباه وارد کنند یا سعی کنند با وارد کردن ضربه به قفل دیجیتال، آن را از کار بیندازند، آلارم قفل به صدا در خواهد آمد.

 

۳- سیستم اعلام حریق: در صورت بروز آتش‌سوزی، سیستم هشدار این قفل به شما اطلاع خواهد داد.

 

۴- قفل امنیتی: از مزایای قفل دیجیتال بدون دستگیره این است که برای باز کردن آن نیاز به داشتن کارت و آگاهی از رمز عبور به طور همزمان است. بنابراین، در صورت گم کردن کارت نیز لازم نیست نگران باشید. چون بدون رمز، این قفل هوشمند باز نمی‌شود.

 

۵- مجهز به قفل کودک

 

6- قفل شدن خودکار درب: با وجود این قفل‌ها، درب به صورت خودکار با بسته شدن قفل می‌شود. بدین معنا که امکان باز کردن در از بیرون بدون کارت و رمز میسر نیست. اما امکان باز کردن در از داخل وجود دارد. بنابراین دیگر نگرانی برای قفل کردن در وجود ندارد.

 

7- عدم نیاز به دسته کلید: اگر فراموشکار هستید، قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت انتخابی مناسب برای شماست. چرا که با استفاده از این قفل‌های دیگر نیازی به کلید برای ورود به خانه خود ندارید.

 

8- امکان باز و بسته کردن در به صورت ریموت: در برخی مدل‌ها می‌توانید با استفاده از گوشی خود نسبت به قفل کردن در منزل اقدام کنید.

 

9- ظاهر زیبا: اگر زیبایی قفل برای شما مهم است، قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت یک انتخاب مناسب با ظاهری زیباست.

 

 

قفل دیجیتال اثر انگشتی

 

برای استفاده از قفل اثر انگشتی، کافی است که اثر انگشت همه اعضای خانواده را در آن ثبت کرده و دیگر از کارت، رمز و کلید برای باز کردن در خانه استفاده نکنید. با توجه به این که این درها تنها با اثر انگشت‌های تعریف‌شده باز می‌شوند، از امنیت بالایی برخوردار هستند.

 

برخی از این قفل‌ها تا ۱۰۰ اثر انگشت را پشتیبانی می‌کنند.

 

قفل هوشمند رمزدار

رمز قفل‌های دیجیتال رمزدار بین 6 تا 12 رقم می‌تواند داشته باشد؛ بنابراین پیدا کردن رمز این قفل‌ها به سادگی صورت نمی‌گیرد.

 

قفل کارتی درب ضد سرقت

قفل کارتی دارای مغزی الکترونیکی است و در نتیجه تنها به افرادی که کارت مغناطیسی دارند و رمز آن را نیز می‌دانند اجازه ورود می‌دهد. امروزه استفاده از قفل کارتی در بسیاری از هتل‌ها متداول است. این مدل از قفل‌های دیجیتال دارای چند کارت هستند که می‌تواند در اختیار ساکنین خانه قرار گیرند.

 

برخی قفل‌های کارتی این قابلیت را دارند که مشخص کنند که چه فردی در چه تاریخ و ساعتی می‌تواند قفل را باز کنند و در غیر آن زمان رمزها کار نمی‌کند.

 

انواع قفل کارتی ضد سرقت

قفل کارتی آفلاین: در این نوع قفل، هیچ ارتباطی بین قفل و نرم افزار نیست و همه ارتباطات از طریق همان کارت است.

 

قفل کارتی آنلاین: باز و بسته شدن این قفل به صورت آنلاین و از طریق سیستم وایرلس که به نرم‌افزار اصلی وصل شده صورت می‌گیرد و نیاز به حضور فرد نیست. در واقع این قفل به صورت ریموت باز و بسته می‎شود.

 

قفل کارتی با کارت تماس مستقیم: این قفل‌ها ساده‌ترین نوع قفل‌های کارتی ضد سرقت هستند و همان نوعی هستند که استفاده از آن‌ها در هتل‌ها رایج است. برای باز کردن این قفل‌ها لازم است کارت بر روی قفل قرار گیرد و با آن تماس داشته باشد.

 

قفل کارتی با کارت RFID: در این نوع قفل برای باز کردن درب نیازی به تماس مستقیم کارت با قفل نیست و باز کردن در از طریق امواج رادیویی که بین قفل و کارت برقرار می‌شود، صورت می‌گیرد.

 

کلید مکانیکی چیست؟

کلید مکانیکی برای باز کردن روزمره قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت عموما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه هنگامی کار می‌رود که شما رمز خود را فراموش کرده و کارت خود را نیز گم کرده‌اید.

 

نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

همان‌طور که در مطلب انواع درب ضد سرقت اشاره شده است، به طور کلی در بازار ایران سه نوع درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت چینی در دسترس است. نصب قفل دیجیتال بر روی همه این درها امکان‌پذیر است، اما اصول و قواعد خاص خود را دارد.

 

نکات مهم برای نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

ضخامت درب ضد سرقت برای نصب قفل‎های دیجیتال لازم است حداقل باید ۳٫۵ تا ۹ سانتی‌متر باشد.

فاصله لبه درب ضد سرقت تا نقش و نگارهای بر روی درب باید حداقل ۱۲ سانتی‌متر باشد.

طول شفت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی).

 

منبع:

https: antitheftdoor.com

مهدیه بازدید : 22 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره دستگیره الکترونیکی هوشمند

دستگیره هوشمند از سری قفل های جدید می باشد که نتیجه پیشرفت تکنولوژی است. در این مطلب به بررسی این مدل قفل می پردازیم:

 

قبل از خرید دستگیره الکترونیکی هوشمند به این نکات توجه کنید:

  • ویژگی ها و امکانات دستگیره الکترونیکی هوشمند
  • مزایای استفاده از دستگیره الکترونیکی هوشمند
  • نحوه نصب دستگیره الکترونیکی هوشمند

 

امروزه صنعت قفل و کلید سازی هم مانند سایر صنایع پیشرفت زیادی نموده است و قفل های جدیدی روانه بازار شده اند که امکانات بسیار زیادی دارند و امنیت آن ها نیز در مقایسه با قفل های معمولی بسیار بالا می باشد.

مانند قفل کارتی، قفل اثر انگشتی، قفل های درب های ضد سرقت و… که کاربرد های بسیار زیادی دارند و کسانی که امنیت منازل و یا شرکت هایشان را حائز اهمیت بالا می دانند از این نوع قفل ها استفاده می کنند.

 

دستگیره الکترونیکی هوشمند نیز یکی از انواع قفل پبشرفته می باشد که یکی از بهترین و محیوب ترین ابزار و تجهیزات ایمنی و مراقبت از منزل می باشد. در این مطلب به ویژگی ها و مزایای این قفل می پردازیم:

 

قبل از اینکه اقدام به خرید دستگیره های هوشمند نمایید بهتر است با ویژگی های مختلف آن ها آشنا شوید تا مناسب ترین و کاربردی ترین قفل را برای منزل یا شرکت خود انتخاب نمایید.

همچنین به دلیل بالا بودن قیمت قفل های هوشمند، بهتر است تا ویژگی هایی که مد نظر دارید را در انواع برند های قفل های هوشمند بررسی کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

 

مواردی که باید پیش از خرید دستگیره هوشمند به آن ها توجه کنید: مشخصات ایمنی و فنی، قیمت، کیفیت تولید، طراحی، میزان مصرف انرژی، خدمات پس از فروش، گارانتی و تناسب این قفل با ویژگی های مد نظرتان می باشد.

بهترین و مشهور ترین برند های تولید کننده قفل های الکترونیکی هوشمند سامسونگ، یوکا، یال، هایوان، اورنت و میلر می باشند.

 

برای خرید دستگیره های هوشمند باید هزینه بالایی را بپردازید اما ایمنی بسیار زیاد این قفل ها باعث می شود که دیگر نسب به سرقت منزل خود نگرانی نداشته باشید. زیرا با وجود این قفل ها منزل شما در برابر سرقت ایمن می شود.

 

وجود امکان کنترل از راه دور منزل یکی از بهترین مزایای قفل های هوشمند می باشد. پس از نصب دستگیره هوشمند الکترونیکی شما می توانید در هر زمان و هر مکانی که حضور دارید، به وسیله تلفن همراه هوشمند خود، تردد افراد به منزلتان را کنترل نمایید.

امکانات این قفل باعث شده است که بسیاری از استرس ها و دغدغه های صاحبان شرکت ها و منازل از بین برود و امنیت را به آن ها هدیه داده است.

 

دستگیره الکترونیکی هوشمند قابل جابجایی و نصب بر روی درب های دیگر نیز می باشد و شما می توانید در صورت فروش یا تعویض منزل، قفل الکترونیکی خود را هم با خودتان به منزل جدید ببرید.

البته باید بدانید که برای نصب شدن دستگیره الکترونیکی، درب ها باید استاندارد ها و ویژگی های لازم را داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانید قفل هوشمند را بر روی آن ها نصب نمایید.

 

اکثر برند هایی که دستگیره هوشمند ارائه می دهند، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و شما می توانید برای نصب این قفل ها از متخصصان نصب قفل الکترونیکی هوشمند، کمک بگیرید.

برای استافده از قفل های هوشمند دیگر نیازی به حمل کلید و استفاده از آن نخواهید داشت و نگرانی هایی از قبیل گم کردن کلید و جا گذاشتن آن و پشت در ماندن، از بین می روند.

 

نحوه نصب دستگیره الکترونیکی هوشمند

نصب قفل های الکترونیکی هوشمند در کمترین زمان انجام می شود و بسیار آسان است. کافیست قفل را بر روی سوراخ های استانداردی که بر روی درب وجود دارند، قرار دهید.

شما می توانید تنها با مطالعه دفترچه راهنمای قفل، خودتان اقدام به نصب و راه اندازی آن نمایید. اما همانطور که پیش تر گفته شد این قفل ها دارای خدمات پس از فروش می باشند و متخصصان این امر می توانند شما را در نصب و راه اندازی قفل یاری نمایند. پس بهتر است که این کار را به متخصصان نصب بسپارید.

 

منبع:

https: fanikara.com

مهدیه بازدید : 32 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

دستگیره دیجیتال و قفل دیجیتال چیست؟

 

قفل دیجیتال نسل جدید و پیشرفته ی قفلهای مکانیکی می باشد، که بر روی انواع درب های شیشه ای سکوریت، ضد سرقت و معمولی قابل اجرا می باشد.

 

دستگیره دیجیتال با اهداف دسترسی اسان، افزایش امنیت و زیبایی، ساخته شده است، در واقع دستگیره دیجیتال سیستمی است بر پایه ی یکی از مکانیزم های شناسایی رمزی، کارت های مغناطیسی، تگ، اثر انگشت و یا مگنت، که برای باز و بسته کردن درب منازل، هتل ها، ادارات و مجتمع های مسکونی قابل نصب می باشد.

 

با توجه به جدید بودن این علم در کشورمان، بازار خوبی هم در این زمینه به وجود آمده است. نکته ای که در اینحا اهمیت فراوان دارد ضخامت ۳,۵تا ۱۲سانتی متری درب جهت نصب قفل دیجیتال بر روی ان می باشد. قفل دیجیتال با سیستم های متنوع امنیتی به کار رفته در ان ارامش و امنیت را به کاربر خود هدیه خواهد داد..

 

 قفل درب ضدسرقت به دو دسته  کلیدی و هوشمند می تقسیم می گردد  که نوع قفل درب ضدسرقت بستگی محل استفاده درب ضد سرقت دارد.

 

 انواع قفل درب ضد سرقت :

 

۱-قفل کلیدی :

قفل های کلیدی درب ضد سرقت به صورت کامپیوتری میباشند و دارای دو نوع کلید اصلی و فرعی میباشند که به کلید های فرعی کلید کارگری نیز گفته میشود که تعداد کلید های اصلی و فرعی در درب های ضد سرقت ساخته شده توسط ترکیه و چین متفاوت می باشد.

یکی از ویژگی های کلید درب ضد سرقت کامپیوتری بودن آن است که موجب می شود امکان ساخت از روی آن وجود نداشته باشد. اگر هم امکان کپی و ساخت کلیدهای درب ضد سرقت وجود داشته باشد این مساله مستلزم وقت زیادی است و موجب کاهش قابل توجه امکان سرقت می شود زیرا سارقین نمی توانند زمان زیادی را برای باز کردن درب منتظر بمانند.

 

۲-قفل دیجیتال :

قفل های هوشمند به قفل هایی گفته میشود که بر روی درب ضد سرقت نصب می شوند و احتیاج به کلید ندارند و با سیستم های مختلفی نظیر انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دسترسی و کارکرد :

 

۱-رمزی  و کارتی و یا  اثر انگشت

 

۲-رمز و کارت

 

۳-رمز و اثر انگشت

 

۴-رمز و مگنت

 

اگر درب خانه مجهز به دستگیره دیجیتال باشد  دیگر هیچگاه پشت درب نخواهید ماند و تنها با حفظ بودن یک رمز  به راحتی میتوان وارد شوید. از طرفی دیگر لازم نیست نگران جاگذاشتن کلید در مکانهای دیگر و امکان سو استفاده از آن باشید. اثر انگشت نیز یکی از بهترین روش های باز کردن قفل های دیجیتال است.

 

با وجود قفل دیجیتال دیگر لازم نیست استرس قفل کردن درب منزل را داشته باشید. این قفل های دیجیتال به گونه ای ساخته شده اند که پس از هر بار خروج شما به صورت اتوماتیک درب قفل می شود و به دلیل نداشتن دستگیره امکان باز کردن آن توسط سارقین وجود ندارد.

 

البته درب از قسمت داخلی دارای دستگیره می باشد تا بتوانید درب را باز کنید.

 

ازقفل دیجیتال می توان در ساختمان های مسکونی و ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، ادارات و مدرسه استفاده کرد. می توان تعدادی قفل هوشمندرا در سراسر ساختمان در مناطق مختلف و یا در برخی از درب های داخلی برای دسترسی مستقل مراقبین، پرستاران و… نصب کرد.

 

این قفل می تواند برای کنترل دسترسی برای مکان هایی با نیاز به امنیت بالا مانند فرودگاه ها مفید باشد، و یا حتی مکان هایی با نیاز امنیتی پایین مانند کمد های ثابت همچنین دستگیره دیجیتال راهی کم هزینه، آسان برای ایجاد امنیت برای ساختمان هایی است که نیاز به یک وسیله قابل اعتماد و کنترل کردن دسترسی دارند، اما به دلیل حجم ورود و خروج افراد در ساختمان دادن کلید به هر فرد دشوار می باشد  .

 

 

 

 قفل دیجیتال  :

اجزا سیستم های قفل دیجیتال دارای سیستم های امنیتی پیشرفته ای می باشند که امنیت محل زندگی و یا کسب و کار شما را افزایش می دهند که عبارتند از:

سیستم ضد سرقت: در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور به صورت مکرر و یا ضربه زدن به درب یا قفل دیجیتال آلارم دستگاه به صدا در می آید.

سیستم ضد شوک: در صورت وارد کردن ولتاژ غیر مجاز به قفل های دیجیتال سیستم الکترونیکی بصورت خودکار برای چند ثانیه خاموش می شود.

سیستم اعلام حریق: در صورت بروز آتش سوزی در محل، دستگاه به شما هشدار می دهد.

مجهز به قفل کودک: این سیستم به شما کمک می کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودکان خود از منزل نباشید.

مجهز به قفل امنیتی: با فعال کردن این سیستم دیگر کسی حتی با داشتن کارت و رمز بدون اجازه شما نمی تواند به قفل هوشمنددسترسی داشته باشد .

 

کاربرد قفل دیجیتال عبارتند از:

۱- قفل دیجیتال هتلی :

این نوع قفل ها متناسب با نیاز هتل داری ساخته شده اند و نحوه کار انها به گونه ای است که قفل به صورت اتصال به یک دستگاه کارت خوان که معمولا در لابی هتل کار گذاشت می شود متصل شده و تمامی کارهای قفل از طریق دستگاه کارت خوان در لابی هتل صورت میگیرد: .

۲-قفل های دیجیتال برای ساختمان های مسکونی و اداری :

که در دو نوع در بازار عرضه می شود و با باطری قلمی کار می کنند و نیازی به هیچ دستگاه جانبی برای شناسایی و تعویض رمز و اثرانگشت ندارند و فقط صاحب قفل می تواند این کار را انجام دهد

 

منبع:

 

https://sazeafzar.com/mag/%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%88-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

 

 

مهدیه بازدید : 29 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

قرن هاست که انسان ها از کلید برای باز و بسته نمودن قفل درب خود استفاده می نمایند. مصریان باستان اولین افرادی بودند که از قفل و کلید برای محافظت از درب ورودی ساختمان های خود استفاده می کردند.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، قفل های معمولی و قدیمی جای خود را به سایر انواع قفل ها داده اند. قفل دیجیتال یکی از این نوع قفل ها می باشد که توسط رمز، کارت و یا اثر انگشت می توان درب را باز نمود و نیازی به استفاده از کلیدهای پردردسر نمی باشد.

در این مقاله علاوه بر معرفی  و ویژگی هایی قفل هوشمند درباره ی قیمت قفل های دیجیتال توضیح داده شده.

برای اطلاعات بیشتر در ضمینه ی قیمت قفل دیجیتال به سایت یوکا مراجعه کنید.

 

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال(قفل هوشمند) نوعی قفل الکترنیکی می باشد که بدون کلید و توسط سایر روش های دسترسی می توان آن را کنترل نمود. بدنه بسیار مقاوم و همچنین وجود سیستم های هوشمند امنیتی باعث شده تا این نوع قفل ها به یکی از امن ترین مدل های قفل موجود در جهان تبدیل شود.

منبع تغذیه آن ها باتری قلمی بوده به طوری که جهت نصب نیاز به سیم کشی داخلی برق نمی باشد. این محصولات امنیتی را می توان بر روی انواع درب نصب نمود.

 

دلایل انتخاب قفل دیجیتال

به دلایل ویژگی های منحصر به فرد فنی و امنیتی قفل دیجیتال ، افراد زیادی در سراسر جهان از این نوع قفل استفاده می نمایند. از ویژگی های مهم این نوع قفل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

امنیت بالای ورودی های قفل دیجیتال

در گذشته استفاده از کلیدها باعث بروز مشکلات زیادی بوده و دردسرهای جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد می کرد. مشکلاتی از جمله هزینه های بالای گم شدن کلیدها، کپی شدن بسیار آسان کلیدهای گم شده یا به سرقت رفته و …به همین دلیل با گذشت زمان قفل های قدیمی با کلید جای خود را به سایر مدل های قفل با دسترسی های متفاوت دادند.

از جمله آن می توان به قفل دیجیتال اشاره نمود که توسط رمز، کارت و اثر انگشت، بدون کلید، می توان درب را باز نمود. هک نمودن پنل های دسترسی این نوع قفل ها بسیار دشوار بوده و دسترسی به ان را برای سارقان تقریبا غیر ممکن می نماید.

وجود سیستم های امنیتی رمزدهی مانند تابع خیالی، سیستم بیومتریک و تشخیص بافت زنده و نیز حذف بسیار آسان کارت های گم شده باعث افزایش امنیت این نوع قفل ها می باشد.

 

 آسایش و آرامش خاطر کاربران

ویژگی های منحصر به فرد قفل دیجیتال مانند قفل خودکار، آلارم های هشدار، کنترل ورود و خروج و … خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می نماید. به عنوان مثال به محض بسته شدن درب، قفل دیجیتال به صورت خودکار بسته شده و نگرانی بابت اطمینان از بسته بودن درب از بین می رود.

 

از دیگر مزایای قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

  • اتصال قفل هوشمند به تلفن همراه
  • استفاده از رمزهای امنیتی و یک بار مصرف(شما حین استفاده از قفل های هوشمند میتوانید از رمزهای یکبار مصرف استفاده کنید. این رمزها برای افراد خاصی مانند مهمان ها و نظافت چی و … طراحی شده است.)
  • بسته شدن اتوماتیک قفل هوشمند
  • قابلیت اتصال قفل هوشمند به سیستم های هوشمندسازی
  • قابلیت اتصال قفل هوشمند به آیفون تصویری
  • این قفل می‌تواند به شما اعلام کند که در چه وضعیتی قرار دارد. آیا کسی تلاش کرده که آن را باز کند؟ چنین اتفاقی امنیت بیشتری را تضمین خواهد کرد. قفل اثر انگشت یا دیجیتال به صورت عادی چنین پیامی را به شما ارسال نمی‌کند.
  • توسط این قفل های هوشمند شما میتوانید به راحتی در هرجای دنیا که هستید درب را برای مراجعه کنندگان باز کنید.
  • از دیگر قابلیت های مهم این قفل ها امکان کنترل تردد از راه دور درب و اعمال محدودیت هایی برای ورود به بخش های مختلف خانه توسط کاربران دلخواه است. شما میتوانید با استفاده از این قابلیت ورود مهمانان را به بخش هایی از خانه مسدود کنید.
  • امکان ثبت تاریخ و زمان دقیق ورود و خروج افراد نیز از مهمترین مزایای قفل هوشمند است.

 

مجهز به قفل کودک

این سیستم به شما کمک می‌کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودک دلبند و حیوان خانگی خود از منزل نباشید.

قفل دیجیتال و قفل اثر انگشتی هوشمند به جای قفل معمولی شروع مسیر هوشمند سازی منازل و محیط پیرامون ما می باشد.

قفل دیجیتال اثر انگشتی و دستگیره هوشمند محصولی است کـه بـر روی انواع درب‌ ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان، زیبایـی، افزایش امنیت و حفاظت از خانه و اعضای خانواده شما بر روی انواع درب معمولی ودرب ضد سرقت نصب می‌گردد و با سیستم‌های متنوع امنیتی که در آن بکار رفته آرامش و امنیت هر چه بیشتر را برای محیط پیرامون شما به ارمغان می‌آورد.

به بیان دیگر قفل دیجیتال (قفل الکترونیکی) ابزار الکترونیکی است که بر پایه یکی از مکانیزم های شناسایی رمز، کارت های مغناطیسی RFID، تگ، اثرانگشت، ریموت کنترل و گوشی های هوشمند، درب محل کار یا زندگی شما را به راحتی باز و بسته می نماید.

 

شرایط نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

ضخامت درب حداقل باید ۳٫۵cm تا ۹cm باشد .

بائو (فاصله لبه درب تا شروع نقش و نگار) درب باید حداقل ۱۲cm باشد.

طول شفت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی)

نوع درب (درب دست راست / درب دست چپ)

این که آیا “پانل پوشش” را نیاز دارید یا نه (فقط برای کاربر نهایی)

بررسی محتویات بسته قفل دیجیتال برای نصب

بررسی نوع درب (چوبی – فلزی)

 

قیمت قفل دیجیتال (هوشمند) درب ضد سرقت

برای نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت مورد نظر ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که امکان نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت مورد نظر وجود دارد.

قفل هوشمند را روی تمامی انواع درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی میتوان نصب کرد، ولی بر روی درب های ضد سرقت چینی بهتر است قفل های دیجیتال بدون دستگیره نصب گردد. زیرا با نصب قفل های دیجیتال با دستگیره، سیستم مرکزی قفل ضد سرقت درب از کار می افتد و کارایی خود را بر روی درب ضد سرقت از دست خواهد داد.

 

منبع:

https://rasandarb.ir/blog/33/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA

 

https://rasandarb.ir/blog/33/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA

 

مهدیه بازدید : 39 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

آشنایی با سیستم دستگیره رمزی درب

 

دستگیره رمزی درب، دستگیره هایی با ضریب ایمنی بسیار بالا هستند که تنها پس از وارد نمودن یک رمز عبور ۴ تا ۶ رقمی قابل باز شدن هستند.

این دستگیره ها در واقع نوعی قفل الکترومکانیکی هستند که به دلیل طراحی زیبا و امنیت بسیار بالایشان یکی از محبوبترین انواع قفل های دیجیتال برای نصب روی درب خانه و محل کار هستند.

از دیگر دلایل استقبال از این دستگیره ها میتوان به نصب آسان و بدون نیاز به حضور فرد متخصص، امکان برنامه ریزی و راه اندازی راحت و … اشاره کرد. دستگیره های رمزی در سراسر دنیا محبوب بوده و برای نصب روی درب اماکن خصوصی مانند اتاق های فروشگاه ها، اتاق خواب، هتل ها و … انتخاب میشوند.

 

قابلیت های دستگیره رمزی درب

 

  • دستگیره رمزی درب دارای یک قفل اتوماتیک هستند. بر روی دستگیره های رمزی یک کلید وجود دارد که با فشار دادن آن درب به صورت اتوماتیک قفل میشود

 

  • با نصب این دستگیره های رمزی پیشرفته دیگر نیازی به حمل کلید نبوده و در نتیجه دیگر نگران گم شدن کلید نخواهید بود. در این دستگیره ها رمز عبور، جایگزینی بسیار ایمن به جای دسته کلید است.

 

  • این دستگیره ها یک رمز عبور مادری یا رمز admin نیز دارند.

 

  • یکی از قابلیت های جالب این دستگیره های رمزی امکان شناسایی ۹ رمز مختلف توسط آن است. بنابراین در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید میتوانید با وارد نمودن رمز مادر کد رمز فراموش شده را از حافظه دستگاه پاک کرده و درب را باز نمایید.

 

  • قفل دستگیره رمزی از جنس آلیاژهای مقاوم و ضد زنگ است که مقاومت و ایمنی آن را در برابر سرقت، رطوبت و عوامل محیطی به بسیار بالا برده است.

 

  • مصرف بهینه انرژی یکی دیگر از مزیای نصب دستگیره های رمزی درب است. انرژی لازم برای این دستگیره ها تنها با نصب دو عدد باتری لیتیومی کم مصرف تامین می شود. پس از تمام شدن باتری ها و یا خروج آنها از قفل، اطلاعات و تنظمیات دستگاه حفظ شده و بدون تغییر باقی میمانند.

 

  • بر روی دستگیره رمزی درب ۵ دکمه قابل مشاهده است که چهار تای آن برای وارد کردن رمز عبور و یک دکمه برای بستن اتوماتیک درب مورد استفاده قرار میگیرد.

 

  • این دستگیره ها مجهز به مکانیزم صوتی و نوری برای اطمینان از باز و بسته بودن درب ( وقتی در باز می شود چراغ سبز و وقتی در بسته میشود چراغ قرمز بر روی قفل هوشمند درب روشن و خاموش میشود) میباشند. مکانیزم صوتی نیز همان آلارم دستگیره است که هنگام باز و بسته شدن درب به صدا در می آید.

 منبع:

https://tehrankey.ir

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 224
  • بازدید سال : 1,432
  • بازدید کلی : 3,674